więcej okazji z Fly4free.pl

Znamy datę sprzedaży biletów na Pendolino. Od 49 PLN

Pendolino na polskich torach coraz bliżej. Już wiemy kiedy ruszy sprzedaż biletów. Warto się spieszyć, bo kto szybciej kupi bilet, zapłaci mniej.

14 grudnia pasażerowie będą mogli pojechać nowymi składami Pendolino w Polsce. Dzisiaj PKP Intercity podało oficjalną informację o dacie rozpoczęcia sprzedaży biletów. Trafią do sprzedaży na miesiąc przed pierwszym kursem – 15 listopada. Co powinniśmy wiedzieć o sposobie sprzedaży?

System dystrybucji biletów oparty będzie na zasadzie im wcześniej kupimy bilet, tym mniej zapłacimy. Promocyjne ceny mają zaczynać się od 49 PLN na trasach z Warszawy do Krakowa, Katowic czy Trójmiasta natomiast udający się ze stolicy na  Dolny Śląsk będą musieli zapłacić minimum 59 PLN. Za podróż z Krakowa i Katowic do Trójmiasta zapłacimy 98 PLN.

Najtańszych biletów na dany kurs ma być tylko 20 czyli około 5% wszystkich miejsc w składzie.

W momencie, gdy promocyjne miejscówki ulegną wyprzedaniu, PKP Intercity uruchomi pulę biletów ze zniżką w wysokości uzależnionej od terminu pozostałego do odjazdu pociągu (30,20 i 10% od ceny maksymalnej).

Clipboard04

Ci, którym przyjdzie zapłacić normalna cenę, nie będą zadowoleni. Za przyjemność jazdy Pendolino trzeba będzie sporo zapłacić.

 RelacjaCena promocyjnaCena standardowa
Warszawa-Kraków49150
Warszawa-Katowice49150
Warszawa-Gdańsk49150
Warszawa-Wrocław59150
Kraków-Gdynia98189
Katowice-Gdynia98189

Bilety dostępne będą w kasach na dworcach, biletomatach, aplikacji mobilnej oraz w Internecie.

Nie będzie można ich kupić bezpośrednio w pociągu u konduktora. Podyktowane jest to względami bezpieczeństwa i homologacją składów. Urząd Transportu Kolejowego zezwolił na przewóz tylko takiej liczby pasażerów ile jest miejsc siedzących na pokładzie – tłumaczy PKP Intercity.

Jazda na gapę będzie nieopłacalna. Kara to 650 PLN + cena biletu.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
"znamy date padniecia serwerow PKP
maciej, 17 października 2014, 20:09 | odpowiedz
trafia na miesiąc przed pierwszym kursem - ale codziennie nowa pula, z miesięcznym przesunieciem, czy po prostu 15 listopada rzucają pulę na pół roku? Innymi słowy: model SimpleExpress czy PolskiegoBusa?
Don_Bartoss, 17 października 2014, 20:17 | odpowiedz
stoi ten badzie juz ponad pół roku koło mnie na bocznicy. nie traci to na wartości od nieużywania? Takie ładne pociągi mamy z Newag-u & Pesa można było chyba lepiej ten miliard zainwestowac.
superneon, 17 października 2014, 20:17 | odpowiedz
A czy będą dostępne bilety zniżkowe?
Ksenia, 17 października 2014, 20:31 | odpowiedz
przeciez wczoraj już było o tym w mediach
anka23, 17 października 2014, 20:35 | odpowiedz
Ceny nie są w sumie jeszcze takie zabójcze. Ale ja jako podatnik nie rozumiem kwestii tego dlaczego muszę płacić więcej za przejazd nową taryfą PKP IC jeśli to za pieniądze m.in. podatników zostały kupione składy. Dlaczego zatem nie mogą one wejść w użytek - takie pociągi jako normalne pociągi normalnej klasy, a prawda jest taka, że (nie obrażając Warszawy bo ja też stąd jestem) Warszawka (czyt. politycy) dostali połączenia do domów za friko bo przecież poseł jeździ za darmo (czyt. za pieniądze podatników) a ja muszę płacić za jazdę w normalnych europejskich warunkach 2 - 3 razy więcej niż w pociągach TLK... Polsko wybacz.
Wawa, 17 października 2014, 20:54 | odpowiedz
maciej„znamy date padniecia serwerow PKP
znamy datę uziemienia na polskich torach Pendolino.
sanczes, 17 października 2014, 20:56 | odpowiedz
KseniaA czy będą dostępne bilety zniżkowe?
no właśnie :D dla studentów na przykład? oczywiście od ceny maksymalnej bo już strach pisać, że od promocyjnej żeby nie było hejta ;-)
shinkansen, 17 października 2014, 21:21 | odpowiedz
To jest ta konkurencja dla Ryana i PolskiegoBusa? Mam wrażenie, że po serii wycieczek "aby się przejechać Pendolino" zainteresowanie nim gwałtownie spadnie.
PaulWinter, 17 października 2014, 21:33 | odpowiedz
A jakie godziny kursów???
kim, 17 października 2014, 21:35 | odpowiedz
Jakaś paranoja ! Za równowartość " ceny standardowej " można przejechać spory kawałek TGV ,lub Renfe AVE z szybkością momentami 300 km/ h . Madryt - Sevilla około 31 euro .
em, 17 października 2014, 21:38 | odpowiedz
Ceny moim zdaniem zaporowe. Już sobie ostrzyłem zęby że Katowice-Gdańsk będzie w promo za 49 zł, a tu niespodzianka. Dla fanów Pendolino: koleje czeskie od zimowego rozkładu wpuszczają pendolino z Pragi do Koszyc na Słowacji. Nie znam oficjalnej ceny, ale sądząc po polityce to będzie tyle samo co zwykły ekspres czyli niecałe 100 zł (za 700km w 7:28h)
_Pi0tr_, 17 października 2014, 21:48 | odpowiedz
Jak to możliwe że w Czechach za przejazd pendolino 340km cena za bilety wynosi w przeliczeniu 55 zeta bez wczesniejszej rezerwacji? A u nas tak drogo? Będą raczej wozić powietrze bo to żadna konkurencja nie będzie. A tak przy okazji za high speed train w Taiwanie płaciłem coś około 150 zeta, trasa też ponad 300km i prędkości ponad 300km/h!
Sebastian, 17 października 2014, 21:53 | odpowiedz
Miał być bezpośredni kurs z Trójmiasta do Wrocławia a teraz go nie ma??? :oooo
jack, 17 października 2014, 21:57 | odpowiedz
Prezesów PKP powinni wysłać w delegację do Belgii, Holandii, Francji, Włoch albo innego kraju gdzie są szybkie pociągi (300km/h) i/lub dobra organizacja kolei. Mam wrażenie, że są jak dziecko we mgle jeśli chodzi o kolej ;)
cAm, 17 października 2014, 22:02 | odpowiedz
shinkansen
KseniaA czy będą dostępne bilety zniżkowe?
no właśnie dla studentów na przykład? oczywiście od ceny maksymalnej bo już strach pisać, że od promocyjnej żeby nie było hejta
mają być
ila, 17 października 2014, 22:52 | odpowiedz
jak zwykle ŁÓDZ , leżąca w samym środku Polski ominięta jak jakiś wrzód.- beznadzieja
jakastam, 17 października 2014, 23:08 | odpowiedz
A co z Poznaniem?
Tomek, 17 października 2014, 23:29 | odpowiedz
TomekA co z Poznaniem?
Trasy sa chyba raczej tak skonstruowane aby poslowie i senatorowie wygodnie jezdzili z domu do Warszawy i z powrotem. Ceny sa wysokie. Jezdziłem TGV i raczej na Pendolino nie bedzie mody w Polsce. Ludzie pojada z ciekawosci a potem bedzie powietrze wozic :)
globtroter, 17 października 2014, 23:54 | odpowiedz
W Uzbekistanie są szybsze pociągi niż w Polsce, 250 km/h jeżdżą, co prawda nie po całym kraju, ale te ważne pobliskie miasta łączą. Jak tam pojadę/polecę to zweryfikuję to. Chyba że znajdzie się ktoś, kto tam już jeździł.
pan kolega, 17 października 2014, 23:57 | odpowiedz
Już ja widzę start PENDOLINO 14.12.2014 roku.Z powodu niespodziewanego ataku zimy(oblodzeniu głów prezesów i wadliwej elektroniki) czasowo zawieszamy niektóre pociągi Pendolino i zmniejszamy max.prędkość do 90 km/h oraz w ramach rekompensaty obniżamy karę za brak biletu na 599 PLN+cena biletu.
laarbruch, 18 października 2014, 0:48 | odpowiedz
pierdłolino
Andy, 18 października 2014, 8:00 | odpowiedz
serce się raduje czytając komentarze tylu zadowolonych użytkowników ;) czy to tylko taka nasza, polska mentalność, że we wszystkim szukamy dziur?
pm, 18 października 2014, 8:15 | odpowiedz
Ciekawe którędy będzie jechał do Mediolanu. Fajnie by bylo jakby jechał przez Lyon, bo z Polski ciężko się tam dostać. :(
Kocioł, 18 października 2014, 10:34 | odpowiedz
Kraków - Trójmiasto w niecałe 5:30h za 100zł myślę, że całkiem nieźle.
autor, 18 października 2014, 10:37 | odpowiedz
ouigo - spólka, która obsługuje połączenia TGV we Francji to ma prmocje, a my to mamy jakieś kpiny, za 10 Euro czyli 42 zł kupiłem bilet z Paryża do Marsyli - 775 km - czas podrózy 3:17. A u nas promocja to 98 zł za 700-800 km po Polsce. Szkoda że oni zarabiają w Euro a my w złotówkach...
eh, 18 października 2014, 10:49 | odpowiedz
"Ceny nie są w sumie jeszcze takie zabójcze. Ale ja jako podatnik nie rozumiem kwestii tego dlaczego muszę płacić więcej za przejazd nową taryfą PKP IC jeśli to za pieniądze m.in. podatników zostały kupione składy. Dlaczego zatem nie mogą one wejść w użytek – takie pociągi jako normalne pociągi normalnej klasy, a prawda jest taka, że (nie obrażając Warszawy bo ja też stąd jestem) Warszawka (czyt. politycy) dostali połączenia do domów za friko bo przecież poseł jeździ za darmo (czyt. za pieniądze podatników) a ja muszę płacić za jazdę w normalnych europejskich warunkach 2 – 3 razy więcej niż w pociągach TLK… Polsko wybacz." - wawa najlepszy koment
Ada, 18 października 2014, 11:05 | odpowiedz
Don_Bartosstrafia na miesiąc przed pierwszym kursem – ale codziennie nowa pula, z miesięcznym przesunieciem, czy po prostu 15 listopada rzucają pulę na pół roku? Innymi słowy: model SimpleExpress czy PolskiegoBusa?
Raczej codziennie nowa pula, tak jak na InterRegio.
greg, 18 października 2014, 11:57 | odpowiedz
a zaraz po tym jak padną serwery PKP, padną serwery LOT-u, bo taniej wyjdzie przelecieć tę samą trasę w godzinę niż jechać pociągiem. Polska.
alt, 18 października 2014, 12:50 | odpowiedz
WawaCeny nie są w sumie jeszcze takie zabójcze. Ale ja jako podatnik nie rozumiem kwestii tego dlaczego muszę płacić więcej za przejazd nową taryfą PKP IC jeśli to za pieniądze m.in. podatników zostały kupione składy. Dlaczego zatem nie mogą one wejść w użytek – takie pociągi jako normalne pociągi normalnej klasy, a prawda jest taka, że (nie obrażając Warszawy bo ja też stąd jestem) Warszawka (czyt. politycy) dostali połączenia do domów za friko bo przecież poseł jeździ za darmo (czyt. za pieniądze podatników) a ja muszę płacić za jazdę w normalnych europejskich warunkach 2 – 3 razy więcej niż w pociągach TLK… Polsko wybacz.
Też nie rozumiem wyższej taryfy. Przy standardowym przejeździe IC na trasie Warszawa-Kraków płacisz 127zł za możliwość przebywania w pociągu przez 3:14h (0,65zł/min), a nowa taryfa to 150zł za jedyne 2:12h możliwości przebywania w pojeździe(1,13zł/min). Czyli płacisz więcej za mniej...
Pepek, 18 października 2014, 13:26 | odpowiedz
samolot na trasie warszawa-kraków będzie w tej samej cenie i 55 min: http://www.esky.pl/flights/select/0/0//asc/0/lgP22-G5jJxu9TiT586Gq1Ual6G-HsJuUKIaOdb72dtJ1Le04TpJYQ
yoopi, 18 października 2014, 13:27 | odpowiedz
kiki
pmserce się raduje czytając komentarze tylu zadowolonych użytkowników czy to tylko taka nasza, polska mentalność, że we wszystkim szukamy dziur?
Mentalność mentalnością, a zakup spoza KRAJU zdecydowanie ZA DROGIEGO pociągu to inna sprawa, na dodatek na linie kolejowe NIE DOSTOSOWANE do większych prędkości. Wystarczyło kupić POLSKIE pociągi, wcale nie gorsze, a za zaoszczędzone pieniądze zaadaptować trochę linii kolejowych do wyższych prędkości.
tyle, że roztrząsanie teraz kwestii historycznych mija się z celem, bo jest to już nie do odwrócenia i narzekać na to był już czas. teraz cieszmy się, że i na kolei coś się zmienia na lepsze ale rozumiem potrzebę uzasadnienia swojego malkontenctwa
luxtorpeda, 18 października 2014, 14:17 | odpowiedz
Pęd doliną
kittycate, 18 października 2014, 19:28 | odpowiedz
W końcu coś normalnego i wygodnego , a nie te ciasne, nie wygodne i śmierdzące Polskibusy powoli zaczyna robić się jak w PKS-ie.
Olga, 18 października 2014, 19:50 | odpowiedz
ta linia z Wroclawia do Warszawy to chyba jais zart!wogole to nieidzie po lini prostej,chyba wogole to niema sensu ta trasa
krzycho, 10 listopada 2014, 3:54 | odpowiedz
maciej„znamy date padniecia serwerow PKP
Miałeś rację.
Cosmopo, 16 listopada 2014, 5:47 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »