więcej okazji z Fly4free.pl

Zmiany w regulaminie Ryanaira i nowa opłata dla niesfornych pasażerów. Ściągną ci ją bezpośrednio z karty kredytowej!

Foto: gangab / Shutterstock
To się musiało tak skończyć – zwiększona liczba awantur na pokładach irlandzkiego przewoźnika sprawiła, że Ryanair zdecydował się na wprowadzenie kary w wysokości 500 euro dla nietrzeźwych i niesfornych pasażerów, których zachowanie doprowadzi do konieczności wyprowadzenia ich z samolotu przez odpowiednie służby. Kwota ta ma być ściągana przez przewoźnika z karty kredytowej, przy użyciu której kupiono bilet na dany lot.

Linie lotnicze, w tym Ryanair, borykają się ostatnio ze zwiększoną liczbą przypadków niesfornych i awanturujących się pasażerów, którzy zakłócają loty i zagrażają bezpieczeństwu innych pasażerów. Najczęściej dotyczy to mających złą sławę podróżnych z Wielkiej Brytanii, choć zdarzają się też przypadki z udziałem Polaków. Kilka miesięcy temu opisywaliśmy przypadek jednego z naszych rodaków, który za zakłócenie lotu otrzymał 5-letni zakaz lotów na pokładzie i został pozwany do sądu, gdzie przewoźnik domaga się od niego odszkodowania w wysokości 3 tysięcy euro.

Od teraz nie będą to jedyne kłopoty pasażerów, którzy będą zakłócali loty irlandzkiej linii. Ryanair poinformował bowiem w czwartek, że wprowadza zmiany w swoim regulaminie przewozów i wprowadzi karę w wysokości 500 euro dla każdego pasażera, którego nieodpowiednie zachowanie spowoduje konieczność wysadzenia go z samolotu.

„Nasi pasażerowie oczekują podróży w komfortowych i bezstresowych warunkach, a także dotarcia do celu podróży o czasie, bez niepotrzebnych zakłóceń lotów spowodowanych przez niewielką liczbę niesfornych pasażerów. To kwestia, która dotyka całą branżę lotniczą, jednak Ryanair jest zdeterminowany, by rozwiązać tę sprawę. W dalszym ciągu będziemy pociągać takich pasażerów do odpowiedzialności za poniesione przez nas szkody, jednak teraz, będą oni karani grzywną w wysokości minimum 500 euro” – czytamy w komunikacie.

W regulaminie przewoźnika czytamy, że ma ona dotyczyć zarówno przypadków, gdy samolot musi wcześniej wylądować, by wysadzić takiego pasażera, ale też tych podróżnych, którzy po wylądowaniu na miejscu docelowym będą wyprowadzani z maszyny przez odpowiednie służby. Co ciekawe, przewoźnik informuje, że pieniądze będą potrącane automatycznie – zarówno z voucherów na niewykorzystane loty czy innych środków zgromadzonych na indywidualnym koncie pasażera Ryanaira, a jeśli takich nie ma – także z karty kredytowej lub debetowej, za pomocą której dokonaliśmy zakupu biletów.
Irlandzka linia dodaje, że nie wyklucza to możliwości pozwania takiego pasażera o odszkodowanie za dodatkowe koszty i straty, jakie przewoźnik poniósł w wyniku jego zachowania.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »