więcej okazji z Fly4free.pl

Wyszli z pociągu na przerwę, a ten… odjechał z ich bagażami. PKP: „przykro nam”

PKP Intercity
Foto: BalkansCat / ShutterStock
Pasażerowie jadący do Czech chcieli skorzystać z przerwy technicznej pociągu i wysiedli ze swojego wagonu. Gdy wrócili na stację okazało się, że pociągu już na niej nie ma, a wraz z nim odjechały także bagaże pary. PKP współczuje pasażerom, ale nie ma sobie nic do zarzucenia.

Historię dwójki pasażerów opisuje Gazeta Wyborcza. Kobieta i mężczyzna podróżowali pociągiem z Warszawy do Ostrawy. Na jednej ze stacji pośrednich – w Raciborzu – poinformowano ich, że pociąg będzie miał dłuższy postój „minimum 45-60 minut”. Postanowili więc skorzystać z tego czasu i wysiedli ze swojego wagonu na przerwę. 

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-11-10T04:57:00.327Z przez Wakacje.pl

Decyzja okazała się być początkiem podróżniczej katastrofy. Gdy wrócili na peron po półgodzinnej przerwie, okazało się, że pociąg ruszył pod ich nieobecność. W środku zostały natomiast bagaże zdezorientowanych pasażerów. 

PKP podkreśla jednak, że wina nie leży po stronie przewoźnika i wyjaśnia, że czas przerw technicznych ogłaszany przez kierownika składu jest jedynie orientacyjny. 

Postój trwał 28 minut. Podróżnych proszono o nieoddalanie się – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity cytowany przez Wyborczą. – Przykro nam z powodu zaistniałego zdarzenia – dodaje.  

Dwójka pasażerów ostatecznie dotarła do Wiednia, gdzie ich pociąg kończył bieg, kilkoma innymi połączeniami. Tam próbowali odzyskać swoje rzeczy, ale udało się to tylko częściowo. Jedna torba zapadła się pod ziemię – razem z laptopem i kluczami do mieszkania. 

Pasażerowie wycenili straty na 50 tysięcy złotych. I chociaż zgłosili sprawę na policję w Polsce, a także w biurach rzeczy znalezionych – w Austrii i Czechach, to szanse odnalezienia zaginionych rzeczy wydają się być niewielkie. 

PKP również ma niewielkie pole do popisu. Przewoźnik przypomina bowiem, że pilnowanie bagażu należy do obowiązków pasażera. 

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Proponuję, aby zmienili zamki w mieszkaniu.
Yaneck, 28 lipca 2025, 12:03 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »