Stewardesa wylała zupę na pasażerkę. Teraz linia lotnicza musi wypłacić potężne odszkodowanie
Incydent miał miejsce na pokładzie samolotu lecącego z Seulu do Paryża. Stewardesa, która obsługiwała klasę biznes, rozlała zawartość talerza z zupą ramen na brzuch, uda i inne wrażliwe części ciała jednej z pasażerek. Do momentu wylądowania w Paryżu, poszkodowanej osobie zaoferowano tabletki przeciwbólowe, worek z lodem oraz maść.
Pasażerka złożyła pozew w sądzie, żądając zadośćuczynienia od linii lotniczej Asiana Airlines. Twierdziła, że nie może wrócić w pełni do pracy (przed tym incydentem była modelką), a doznany uszczerbek na zdrowiu wskutek oparzenia japońskim rosołem może mieć wpływ na ewentualne problemy w przypadku zajścia w ciążę.
Fot. Vytautas Kielaitis, shutterstock
Odszkodowanie
Suma odszkodowania, którego domagała się pasażerka, to równowartość 6,4 tys. PLN. Nie wiemy czy wyrok, który właśnie zapadł w tej sprawie, pozwoli chociaż częściowo zrekompensować jej cierpienia.
Wiemy natomiast, że jest znacząco większy niż oczekiwania: sąd w Seulu nakazał linii lotniczej Asiana Airlines wypłacić pasażerce równowartość 350 tys. PLN.