więcej okazji z Fly4free.pl

Włosi zrobili świetny film promocyjny, ale zamiast swojego kraju pokazali…Słowenię. I się zaczęło!

Włochy
Foto: Ministero del Turismo
Oficjalny film promocyjny Włoch, udostępniony w mediach społecznościowych m.in. przez tamtejsze Ministerstwo Turystyki został wyśmiany i skrytykowany. Okazało się, że część scen została nakręcona w… Słowenii. Niektórzy uznali również, że scenariusz na materiał był "groteskowy".

Film promocyjny jest częścią dużej kampanii promocyjnej stworzonej przez agencję Armando Testa o wartości dziewięciu milionów euro. Wideo zatytułowane „Open to Meraviglia” zrobiono z wielką „pompą” – przedstawiono w nim skomputeryzowaną „influencerską” wersję Wenus, symbolu włoskiej sztuki, którą Sandro Botticelli wykorzystał w swoim renesansowym dziele „Narodziny Wenus”.

Postać Wenus w pewien sposób dostosowano do dzisiejszych czasów – przedstawiono ją jako influencerkę, która raczy się pyszną pizzą i jednocześnie prezentuje niektóre z głównych atrakcji turystycznych Włoch, takie jak Koloseum w Rzymie czy katedra we Florencji. Sam pomysł na film promocyjny nie spotkał się ze zbyt pozytywnym odbiorem. Historyk sztuki Tomaso Montanari określił go mianem „groteskowego„, a wydane miliony na jego produkcję nazwał „obsceniczną stratą pieniędzy„.

Sam zamysł filmu jakoś pewnie udałoby się przecierpieć – w końcu zawsze pojawiają się krytycy. Część widzów dostrzegła jednak fakt, obok którego trudno przejść obojętnie. Okazało się, że film promocyjny o Włoszech nakręcono w… Słowenii, a dokładniej we wiosce Gorjansko w gminie Komen, tuż przy granicy obu krajów.

Po czym udało się to poznać? W jednej ze scen widać grupę młodych, uśmiechniętych ludzi na oświetlonym słońcem patio. Spostrzegawczy widzowie szybko poznali to miejsce, co wprawiło ich w niemałe osłupienie. Jakby tego było mało, na stole ustawiona była butelka słoweńskiego wina Cotar.

Agencja Armando Testa jak dotąd nie skomentowała tego zabawnego zamieszania. Na komentarz zdecydowała się natomiast włoska minister turystyki Daniela Santanche, członkini skrajnie prawicowej partii premier Giorgi Meloni. Krytyków wideo nazwała „snobami„. Wyjaśnila też, że przedstawienie Wenus w influencerskiej wersji miało na celu przyciągnięcie do kraju młodych ludzi.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
W Słowenii, członkini - wy już zgłupieliście do cna w tej redakcji. Widać że fly4free realizuje agendę ideową najbardziej odklejonej części lewicy. Świetnie wypełniacie rolę rewolucjonistów językowych niczym wasi sprzedajni przyjaciele z czasów rusyfikacji.
towarzyszkomuch_wp_pl, 1 maja 2023, 19:51 | odpowiedz
Co nie pasuje ze Słowenią? 
towarzyszkomuch_wp_pl W Słowenii, członkini - wy już zgłupieliście do cna w tej redakcji. Widać że fly4free realizuje agendę ideową najbardziej odklejonej części lewicy. Świetnie wypełniacie rolę rewolucjonistów językowych niczym wasi sprzedajni przyjaciele z czasów rusyfikacji.
Mariusz Drzazga, 1 maja 2023, 20:20 | odpowiedz
Nic. Pan chciał zaistnieć. i zaistniał - całe dwie osoby przeczytały jego "protest". ;) 
Mariusz Drzazga Co nie pasuje ze Słowenią? 
towarzyszkomuch_wp_pl W Słowenii, członkini - wy już zgłupieliście do cna w tej redakcji. Widać że fly4free realizuje agendę ideową najbardziej odklejonej części lewicy. Świetnie wypełniacie rolę rewolucjonistów językowych niczym wasi sprzedajni przyjaciele z czasów rusyfikacji.
edro, 1 maja 2023, 23:48 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »