Wizz Air zmienia zasady. Bezpłatna odprawa dopiero 48 h przed lotem i możliwość blokady ceny
Do tej pory w Wizz Air można było przejść odprawę online do 30 dni przed zarezerwowanym lotem. To pozwalało załatwić formalności na długo przed planowaną podróżą, co miało szczególne znaczenie w drodze powrotnej.
Nowe zasady obowiązują dla rezerwacji dokonanych od 15 sierpnia. Mamy więc tylko 48 godzin na odprawę, jeśli nie zdecydowaliśmy się na płatny wybór miejsca na pokładzie. Jeśli wykupimy miejsce, wciąż możemy się odprawić 30 dni przed lotem.
Jeśli kupiliście zaś bilety przed 15 sierpnia, dalej możecie odprawiać się na loty starym trybem.
Dzięki dotychczasowym zasadom można było odprawić się w dwie strony jeszcze przed wyjazdem i mieć problem z głowy. Teraz taka możliwość będzie istniała tylko w trakcie podróży trwających nie dłużej niż 15 dni lub jeśli zdecydujemy się wykupić miejsce.
– W przypadku lotów powrotnych, na które nie wykupiono miejsc, odprawa na lot powrotny będzie dostępna wtedy, kiedy odprawa na lot do miejsca docelowego, ale maksymalnie 15 dni przed wylotem – czytamy na stronie Wizz Aira.
O sprawie poinformował nas czytelnik Olek. Dziękujemy!
W listopadzie 2016 roku na podobny ruch zdecydował się Ryanair. Przewoźnik skrócił czas darmowej odprawy online z 7 dni do 4 dni przed podróżą.
To jednak nie jedyne zmiany, jakie postanowił wprowadzić Wizz Air. Od 16 sierpnia pasażerowie mają możliwość zablokowania ceny biletu na 48 godzin. Usługa fare lock zabezpiecza dla nas aktualną cenę na następne dwie doby. Gwarantuje też, że „zarezerwowane” bilety nie zostaną sprzedane. Blokada ceny nie jest jednak darmowa. Za taki przywilej trzeba zapłacić 13 zł od każdego pasażera.
– Fare Lock jest doskonałym narzędziem, aby ułatwić i uprzyjemnić przebieg procesu rezerwacji, a czas na dokonanie płatności wynosi 48 godzin. Nowa usługa jest dowodem na ciągłe zaangażowanie Wizz Air w szukanie innowacyjnych rozwiązań w celu podniesienia jakości podróży – zapewnia George Michalopoulos, Członek Zarządu ds. Operacyjnych w Wizz Air.
Opcja jest dostępna dla wszystkich rodzajów taryf, pod warunkiem, że kupujemy bilety minimum 7 dni przed datą lotu. Transakcję można sfinalizować w dowolnym momencie przed upływem wspomnianego czasu, płacąc pełną kwotę środkami zgromadzonymi na koncie WIZZ lub kartą kredytową.





