więcej okazji z Fly4free.pl

Wizz Air przegrywa wojnę cenową z gigantem i anuluje jedną ze swoich najdłuższych tras miesiąc przed startem!

Foto: Dmitry Birin / Shutterstock
Węgierska linia rezygnuje z zaplanowanego na 2 czerwca startu trasy z Mediolanu do Abu Zabi. Jak tłumaczy linia, powodem są „niespodziewane zmiany rynkowe”, ale według włoskich mediów Wizz Air przegrał wojnę cenową z linią Etihad, która na tej samej trasie zaproponowała bardzo tanie bilety, eliminując „landrynkę” z gry jeszcze przed inauguracyjnym lotem.

Falstart i rozczarowanie to najlepsze słowa do określenia „nowej ery” w linii Wizz Air, jaką miało być pojawienie się pierwszych Airbusów A321XLR w jego flocie. Miało być, bo przewoźnik wciąż nie otrzymał pierwszej maszyny zdolnej do wykonywania długich, nawet 8-godzinnych lotów, a pierwotnie miało się to stać już pod koniec marca. W efekcie pierwsza ultradługa trasa przewoźnika z Londynu Gatwick do Dżuddy z Arabii Saudyjskiej jest realizowana Airbusami A321neo ze zmniejszoną liczbą pasażerów, by samolot w ogóle był w stanie dolecieć z jednego miejsca do drugiego. Co gorsza, Wizz Air nie informuje, kiedy ostatecznie otrzyma pierwszego A321XLR, co jeszcze bardziej potęguje niepewność.

Drugim ultradługim połączeniem realizowanym przez nowe samoloty miała być trasa z Mediolanu Malpensa do Abu Zabi, która powinna wystartować 2 czerwca. Powinna, bo Wizz Air zawiesił sprzedaż biletów i w ogóle usunął tę trasę ze swojego systemu rezerwacyjnego. Powód? Wcale nie wspomniane wyżej opóźnienia, a bardzo niski popyt, który jest efektem swoistej wojny cenowej.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-09-17T02:57:00.803Z przez Wakacje.pl

Etihad wykosił „landrynkę” ze swojej trasy

Jak czytamy w „Corriere della Sera”, plany Wizz Air pokrzyżowała linia Etihad, która lata na trasie z Malpensy do Abu Zabi 2 razy dziennie. Według włoskiego dziennika na wieść o uruchomieniu nowej trasy przez Wizz Aira, linia z Zatoki Perskiej mocno obniżyła ceny biletów na trasie do Abu Zabi w klasie ekonomicznej. A ponieważ Etihad lata na niej Dreamlinerem i oferuje większy komfort, wybór dla wielu pasażerów był prosty – według „Corriere dela Sera” Wizz Air sprzedał na tej trasie jedynie 6 tysięcy biletów od września 2024 roku, gdy połączenie zostało oficjalnie ogłoszone.

Stąd decyzja o jego anulowaniu. Przedstawiciele Wizz Aira przyznają, że trasa nie wystartuje z powodu „nieprzewidzianych zmian rynkowych”.

Wizz Air zamówił w sumie 47 Airbusów A321XLR. Oprócz dwóch wspomnianych powyżej połączeń, linia ogłosiła jeszcze jedną ultradługą trasę, która ma być obsługiwana tymi samolotami – to połączenie z Londynu Gatwick do Medyny, które wystartuje w sierpniu.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Wizz zapraszamy do poznania z bazą w końcu . Poznań To mega rosnące lotnisko .
michalzpoznania, 6 maja 2025, 18:07 | odpowiedz
Tylko po co ;-) już tyle wyprosiłeś samolotów Ryan'ka ;-) 
michalzpoznania Wizz zapraszamy do poznania z bazą w końcu . Poznań To mega rosnące lotnisko .
Dariusz Siedlecki, 6 maja 2025, 22:47 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »