Wizz Air przegrywa wojnę cenową z gigantem i anuluje jedną ze swoich najdłuższych tras miesiąc przed startem!
Falstart i rozczarowanie to najlepsze słowa do określenia „nowej ery” w linii Wizz Air, jaką miało być pojawienie się pierwszych Airbusów A321XLR w jego flocie. Miało być, bo przewoźnik wciąż nie otrzymał pierwszej maszyny zdolnej do wykonywania długich, nawet 8-godzinnych lotów, a pierwotnie miało się to stać już pod koniec marca. W efekcie pierwsza ultradługa trasa przewoźnika z Londynu Gatwick do Dżuddy z Arabii Saudyjskiej jest realizowana Airbusami A321neo ze zmniejszoną liczbą pasażerów, by samolot w ogóle był w stanie dolecieć z jednego miejsca do drugiego. Co gorsza, Wizz Air nie informuje, kiedy ostatecznie otrzyma pierwszego A321XLR, co jeszcze bardziej potęguje niepewność.
Drugim ultradługim połączeniem realizowanym przez nowe samoloty miała być trasa z Mediolanu Malpensa do Abu Zabi, która powinna wystartować 2 czerwca. Powinna, bo Wizz Air zawiesił sprzedaż biletów i w ogóle usunął tę trasę ze swojego systemu rezerwacyjnego. Powód? Wcale nie wspomniane wyżej opóźnienia, a bardzo niski popyt, który jest efektem swoistej wojny cenowej.
Sousse od 1890 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Majorka od 2765 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Monastir od 2099 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Etihad wykosił „landrynkę” ze swojej trasy
Jak czytamy w „Corriere della Sera”, plany Wizz Air pokrzyżowała linia Etihad, która lata na trasie z Malpensy do Abu Zabi 2 razy dziennie. Według włoskiego dziennika na wieść o uruchomieniu nowej trasy przez Wizz Aira, linia z Zatoki Perskiej mocno obniżyła ceny biletów na trasie do Abu Zabi w klasie ekonomicznej. A ponieważ Etihad lata na niej Dreamlinerem i oferuje większy komfort, wybór dla wielu pasażerów był prosty – według „Corriere dela Sera” Wizz Air sprzedał na tej trasie jedynie 6 tysięcy biletów od września 2024 roku, gdy połączenie zostało oficjalnie ogłoszone.
Stąd decyzja o jego anulowaniu. Przedstawiciele Wizz Aira przyznają, że trasa nie wystartuje z powodu „nieprzewidzianych zmian rynkowych”.
Wizz Air zamówił w sumie 47 Airbusów A321XLR. Oprócz dwóch wspomnianych powyżej połączeń, linia ogłosiła jeszcze jedną ultradługą trasę, która ma być obsługiwana tymi samolotami – to połączenie z Londynu Gatwick do Medyny, które wystartuje w sierpniu.