Fly4free.pl

Wizz Air odwołuje część lotów z Polski do Włoch! Co z pasażerami? Nie wszyscy się ucieszą

Foto: smereka / Shutterstock

[AKTUALIZACJA] Z systemu rezerwacyjnego Wizz Aira zniknęła możliwość rezerwacji lotów z Polski m.in. do Mediolanu, Rzymu, Bari czy Katanii w okresie od 10 marca do początku kwietnia. Wizz Air potwierdza, że zmniejsza tymczasowo zmniejsza częstotliwości lotów na trasach do Włoch z uwagi na niskie zainteresowanie, ale informuje, że część połączeń będzie nadal realizowana.

Od weekendu, gdy drastycznie wzrosła liczba przypadków zarażenia się koronawirusem we Włoszech, wielu pasażerów zaczęło poszukiwać możliwości zmiany daty wylotu lub anulowania swojej rezerwacji. Pojawiły się też apele, by linie lotnicze anulowały loty do Włoch, jednak do tej pory nikt się na to nie decydował. Aż do teraz, bo z systemu rezerwacyjnego Wizz Aira wynika, że węgierska linia zawiesiła dużo połączeń do tego kraju, także z Polski.

O sprawie pisali w mailach nasi czytelnicy oraz użytkownicy forum Fly4free.pl. Z systemu rezerwacyjnego Wizz Aira wynika, że w okresie od 10 marca do 4 kwietnia nie można kupić biletów na loty z kilku polskich lotnisk m.in. do Rzymu, Mediolanu (zarówno loty na lotnisko Malpensa jak i Bergamo), Neapolu, Bolonii, Katanii oraz Bari. Z informacji w systemie rezerwacyjnym wynika, że loty w tym okresie są “wyprzedane” lub w ogóle zniknęły z siatki i nie ma możliwości, by kupić je w tym terminie na lotniskach z Polski. Natomiast pod koniec pierwszego tygodnia kwietnia bilety są już normalnie dostępne w sprzedaży.

Jednocześnie czytelnicy informowali nas, że od wczoraj Wizz Air dokonywał zmian w ich rezerwacjach lotów do Włoch – zmieniał daty wylotu lub proponował loty na alternatywne lotniska, na przykład… do Londynu. Co to wszystko oznacza?

W rozmowie z węgierskimi mediami Andras Rado, dyrektor ds. komunikacji Wizz Aira, poinformował, że węgierska linia nie zamierza zawieszać tras, ale znacząco ograniczyć częstotliwości lotów na poszczególnych połączeniach, w związku ze „zmieniającym się zapotrzebowaniem na loty”. Czytając między wierszami, oznacza to, że wielu pasażerów wystraszyła epidemia koronawirusa we Włoszech, więc zainteresowanie lotami do tego kraju spadło dramatycznie.

Wizz Air wysłał też komunikat do węgierskich mediów.

„Wizz Air stale monitoruje poziom zapotrzebowania na bilety na wszystkich trasach i w związku z tym zdecydował się na zmniejszenie częstotliwości na niektórych swoich trasach w okresie od 11 marca do 2 kwietnia, co jest związane z mniejszym zainteresowaniem lotami. Aczkolwiek linia nie zawiesiła tych tras i w dalszym ciągu będzie na nich wykonywała operacje w ograniczonym zakresie. Pasażerowie, których dotyczą zmiany w rozkładzie lotów, zostaną o tym poinformowani w okresie przynajmniej 15 dni przed planowanym wylotem. Będą mogli wybrać bezpłatną zmianę terminu lotu lub anulować podróż. W efekcie mogą otrzymać 100 proc. zwrotu wartości biletu na konto lub 120 procent wartości biletu na konto Wizz. Ponieważ informacja o odwołaniu lotu będzie miała miejsce nie później niż 14 dni przed terminem podróży, pasażerowie nie będą mogli ubiegać się o dodatkowe odszkodowanie z tytułu rozporządzenia EC 261/2004” – czytamy w komunikacie.

Jak to wygląda w praktyce? Posłużmy się przykładem lotniska w Katowicach. W omawianym okresie Wizz Air anuluje stąd w sumie 10 rejsów do Włoch. Są to połączenia do Katanii (w dniach 16, 23 i 31 marca), Mediolanu-Bergamo (17, 24, 31 marca, 2 kwietnia) i Rzymu (anulowano rejsy w dniach 18 i 25 marca oraz 1 kwietnia). Jednocześnie na każdej z tych tras Wizz Air będzie realizował po 1 locie tygodniowo (w przypadku Bergamo w soboty, w przypadku Rzymu w niedziele).

Wizz Air nie pisze tego wprost, ale wnioskując po informacjach od czytelników, przewoźnik będzie próbował „zbierać” pasażerów z odwołanych rejsów na połączenia, które pozostały w rozkładzie (stąd automatyczne zmiany rezerwacji). Oczywiście, tak jak napisano w komunikacie – nie musimy się na to godzić. W przypadku zmiany daty rejsu możemy bezpłatnie anulować nasz bilet i otrzymać pełny zwrot środków.

W gorszej sytuacji są pasażerowie lotów do Włoch, które odbędą się w okresie do 10 marca. W ich przypadku nie ma możliwości bezpłatnego anulowania rezerwacji – możemy to tylko zrobić na ogólnie dostępnych zasadach lub jeśli nie chcemy lecieć – po prostu nie pojawiając się na lotnisku.

Foto: Ryanair

Co z Ryanairem?

Wizz Air zawiesi więc część połączeń, a co z drugą wiodącą tanią liną w Polsce. Na razie – bez zmian. Z informacji na stronie internetowej Ryanaira wynika, że wszystkie przewidziane w rozkładzie loty przewoźnika odbywają się normalnie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Mam wylot przed 10 marca a powrót po. 4 osoby na jednym bilecie R/T.Na razie nie widzę opcji anulowania, nawet powrotu.Kontaktować się z Wizzair, czy czekać?
zypher, 27 lutego 2020, 13:37 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mam wylot i powrót przed 10 marca. Nie chce anulować lotu, a jedynie zmienić jego termin lub w tym samym terminie lecieć w inne miejsce dopłacając różnice za bilety. Czy istnieje w ogóle na to szansa??
Magda Walczak, 27 lutego 2020, 14:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czekać, jak zmienili mi godzinę wylotu z KTW do DWC po zestrzeleniu samolotu nad Iranem to otrzymałem mail od wizz po 2 dniach
zypher Mam wylot przed 10 marca a powrót po. 4 osoby na jednym bilecie R/T.Na razie nie widzę opcji anulowania, nawet powrotu.Kontaktować się z Wizzair, czy czekać?
RSSpeedy, 27 lutego 2020, 14:13 | odpowiedz
Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
ZielonyGroszek, 27 lutego 2020, 14:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Miałem rezerwację WAW-CTA-WAW dla dwóch osób w terminie 24-31.03.2020. Dostałem dzisiaj maila, że została zmieniona na WAW-LTN (24.03) oraz CTA-WAW (28.03) z możliwością zwrotu 120% na konto Wizz lub 100% na konto. Ciekawe jak rozpatrzą zwrot na konto w przypadku gdy 70% kosztów rezerwacji zostało opłacone "punktami".
Patryk80, 27 lutego 2020, 16:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
edy, 27 lutego 2020, 17:40 | odpowiedz
Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
Kris_555, 27 lutego 2020, 21:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
ale do kogo skierować tą reklamację? jakiś adres mailowy lub zwykły? 
Kris_555 Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
jaaaaaa, 28 lutego 2020, 9:32 | odpowiedz
Avatar użytkownika
a gdzie pisać tą reklamację? 
Kris_555 Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
jaaaaaa, 28 lutego 2020, 10:58 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 Przez formularz przewoźnika :https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwa%C5%82y/
jaaaaaa a gdzie pisać tą reklamację? 
Kris_555 Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
Kris_555, 28 lutego 2020, 11:51 | odpowiedz
Dzięki 
Kris_555  Przez formularz przewoźnika :https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwa%C5%82y/
jaaaaaa a gdzie pisać tą reklamację? 
Kris_555 Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
jaaaaaa, 28 lutego 2020, 14:09 | odpowiedz
Hej! Czy dostałeś jakaś odpowiedź od wizz air? Też mamy zaplanowany lot na połowę marca, nie został odwołany, a wolelibyśmy jednak nie lecieć... 
jaaaaaa Dzięki 
Kris_555  Przez formularz przewoźnika :https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwa%C5%82y/
jaaaaaa a gdzie pisać tą reklamację? 
Kris_555 Pisz reklamację, ja tak zrobiłem  w sprawie nieodwołanych lotów.  Nic nie ryzykujesz. Jak nie pomoże to UOKiK, Rzecznik Praw Pasażerów.  Wizz sam się przyznał że jest ryzyko, skoro odwołał tyle lotów w marcu. Wcześniejszych nie odwołał tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych - musiałby wypłacić dodatkowe odszkodowanie.  
edy Nie ma. Ja też lecę 01/03. Wysyłają nie wiem dlaczego . Przecież można przełożyć będzie loty na inny termin. To nie nasza wina .... Tragedia . Ja nie mogę z nimi.  Klepią formułki w telecentrum te same . Zaczynam się zastanawiać czy nie podjąć jakiś innych środków  
ZielonyGroszek Witam ,mam do Państwa pytanie z dziewczyną lecimy do Włoch (Katowice - Bari/Bari- Katowice) w terminie 07.03.2020 do 10.03.2020 linią Wizz Air myślicie, że jest jakaś szansa na anulowanie lotu przez Wizz i zwrot środków ? Pozdrawiam
DAmat, 1 marca 2020, 11:03 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »