Fly4free.pl

Wizz Air wejdzie na jedno z największych lotnisk w Europie! Korzysta z kłopotów innych linii

Foto: joyfull / Shutterstock

– Od dawna przyglądamy się lotnisku Gatwick i z całą pewnością chcemy tam założyć dużą bazę operacyjną – mówi w rozmowie z Bloombergiem Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira. To kolejna odważna deklaracja węgierskiej linii w sprawie jej planów rozwoju.

Węgierski przewoźnik szybko otrząsnął się z pandemii koronawirusa i stawia na ekspansję: przewoźnik ogłosił już uruchomienie bazy we Lwowie od lipca i nowe trasy do Abu Zabi, wznowił dużo tras z Londynu-Luton, Wiednia czy Budapesztu, a teraz zapowiedział chęć założenia drugiej dużej bazy w Wielkiej Brytanii. Tym razem przewoźnik chce założyć bazę na lotnisku Londyn-Gatwick, czyli 10 największym lotnisku w Europie, które w ubiegłym roku obsłużyło ponad 46,5 mln pasażerów.

Gatwick to “marzenie” wielu przewoźników, ponieważ ma dobrą siatkę przewoźników, położenie i możliwości przesiadkowe, jednak od wielu lat było ono zapchane do granic możliwości. Wizz Air przyglądał się możliwościom pojawienia się na Gatwick od dawna – linia próbowała m.in. kupić sloty lotniskowe jesienią po upadku Thomasa Cooka, jednak jego oferta okazała się słabsza od linii easyJet. Wizz Air jest już obecny na Gatwick, jednak w ograniczonym zakresie – rozkładowo lata tu na 6 trasach (m.in. z Krakowa i Gdańska), jednak jego ambicje są znacznie większe.

Teraz sytuacja się zmieniła, bo linie lotnicze redukują swoje oferty i uciekają z Gatwick: wycofała się stąd linia Virgin Atlantic, najpewniej większość swoich slotów odda Norwegian, a także British Airways planuje mocno ograniczyć liczbę lotów z tego lotniska. Oznacza to, że przed Wizz Airem otwiera się wielka szansa i jak przyznaje w rozmowie z Bloombergiem Jozsef Varadi, przewoźnik planuje z niej skorzystać. I prawdopodobnie zakupić tak dużo slotów, jak to tylko możliwe. Oznacza to też zbazowanie kilku lub nawet kilkunastu samolotów.

Trudno wyrokować, jaka będzie skala inwestycji – z całą pewnością Londyn to najbardziej lukratywny rynek lotniczy w Europie, więc nie można wykluczyć, że z Gatwick linia będzie wykonywać nawet 2 razy więcej tras niż z Luton. Z drugiej strony – Gatwick jest od Luton znacznie droższe, więc pozostaje pytanie, jak wpłynie to na plany przewoźnika.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »