Wizz Air usuwa z systemu 103 trasy, w tym 28 z Polski! Jedno polskie lotnisko kasuje „na dobre”
Zrealizowane w ostatnich dniach cięcia w siatce Wizz Aira należy czytać na dwa sposoby. Po pierwsze – z systemu rezerwacyjnego usunięto trasy, które przewoźnik zawiesił już wcześniej z powodu problemów z silnikami w swoich samolotach i uziemieniem ponad 1/5 swojej floty. Ale jest też drugie dno – usunięcie tras z systemy rezerwacyjnego oznacza, że Wizz Air żegna się z nimi definitywnie lub na bardzo długi okres czasu. Taka jest praktyka, zwłaszcza tanich linii lotniczych, które często zostawiają połączenia w systemie, nawet jeśli w najbliższym rozkładzie nie są dla nich planowane żadne loty. Ich usunięcie oznacza zaś „koniec złudzeń”. I nie da się ukryć, że cięcia te są dość bolesne.
- Costa Brava od 1833 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Majorka od 1999 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
- Wyspa Malta od 1998 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Jak donosi na Twitterze SeanM, Wizz Air usunął w ostatnich dniach z systemu w sumie aż 103 trasy. Aż 28 z nich to połączenia z Polski. Które trasy usunięto? Poniżej prezentujemy pełną listę.
Wrocław-Birmingham
Wrocław-Burgas
Wrocław-Dubrownik
Wrocław-Dortmund
Wrocław-Keflavik
Wrocław-Kutaisi
Wrocław-Rodos
Wrocław-Walencja
Warszawa-Akaba
Warszawa-Birmingham
Szymany-Dortmund
Szymany-Luton
Katowice-Akaba
Katowice-Bergen
Katowice-Castellon
Katowice-Bruksela Charleroi
Katowice-Ibiza
Katowice-Leeds
Katowice-Oslo Torp
Kraków-Birmingham
Kraków-Burgas
Kraków-Katania
Kraków-Keflavik
Kraków-Kutaisi
Kraków-Leeds
Kraków-Sztokholm
Kraków-Walencja
Gdańsk-Kutaisi
Jak widzimy powyżej, najmocniej ucierpiały lotniska we Wrocławiu i Krakowie, gdzie Wizz Air skasował aż po 8 połączeń, a także lotnisko w Katowicach z 7 trasami „na minusie”. Najmniejsze cięcia Wizz Air przeprowadził na Lotnisku Chopina (gdzie zniknęły tylko trasy do Akaby i Birmingham) oraz w Gdańsku (zniknęła tylko trasa do Kutaisi).
Z systemu rezerwacyjnego na dobre zniknęło też lotnisko Olsztyn-Mazury, co jest usankcjonowaniem stanu faktycznego, czyli zawieszenia przez Wizz Aira połączeń do Dortmundu oraz Londynu Luton. Może to też oznaczać, że „landrynka” nieprędko wróci na lotnisko w Szymanach.
Przypomnijmy, że Wizz Air od kilku miesięcy ma uziemionych grubo ponad 40 samolotów z powodu konieczności serwisowania silników (większość z nich znajduje się obecnie w Polsce). A w niedawnej rozmowie z Bloombergiem prezes Wizz Aira Jozsef Varadi przyznał, że prace remontowe idą nieco wolniej niż oczekiwał przewoźnik, co może wydłużyć czas uziemienia większej liczby maszyn.