Wizz Air uruchamia najtańszą klasę biznes w Europie. Jako pierwsi przetestują ją pasażerowie z Polski!
Dlaczego Wizz Air uruchamia własną wersję klasy biznes?
Uruchomienie nowej usługi Wizz Class węgierski przewoźnik zapowiedział już w październiku podczas konferencji prasowej w Londynie. I mocno zaskoczył tym wszystkich, bo przez lata węgierski przewoźnik uczynił z klasy biznes narzędzie walki z tradycyjnymi liniami typu Lufthansa. Zarzekał się przy tym, że klasa biznes jest jego pasażerom całkowicie niepotrzebna i przewoźnik nie zamierza jej wprowadzać. Co się zmieniło?
– Jako linia mocno się zmieniliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Mamy dziś flotę ponad 250 samolotów, a oprócz klientów indywidualnych, odwiedzających rodziny czy wyjeżdzających na wakacje, mamy też coraz więcej pasażerów biznesowych, którzy potrzebują trochę więcej przestrzeni podczas lotów. Chcemy więc im zaproponować takie udogodnienie – mówił w rozmowie z Fly4free.pl Michael Delehant, senior Chief commercial and operations oficer w Wizz Air.
Przewoźnik obiecywał, że nową usługę uruchomi w grudniu i faktycznie tak się stanie – z naszych informacji wynika, że Wizz Class będzie dostępna dla pasażerów lada dzień. Przewoźnik uruchomił już nawet dedykowaną witrynę internetową, w której wyjaśnia, na co mogą liczyć podróżni korzystający z „klasy biznes”.
Costa del Sol od 1749 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Sharm El Sheikh od 2709 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
Alanya od 1368 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Jakie udogodnienia będą dostępne w Wizz Class?
Najważniejsze udogodnienie to większa przestrzeń: Wizz Class oznacza bowiem możliwość zablokowania środkowego miejsca w przypadku wyboru miejsca w pierwszym rzędzie (tylko tego rzędu dotyczy ta usługa). To oznacza więcej miejsca na nogi i to, że będziemy mogli jako pierwsi opuścić samolot po wylądowaniu. Dodatkowo w ramach Wizz Class otrzymujemy też pierwszeństwo wejścia na pokład i 10-kilogramowy bagaż podręczny, a także bezpłatną przekąskę i napój bezalkoholowy w trakcie lotu.
Od kiedy nowa usługa będzie dostępna i ile kosztuje?
Na razie nie mamy dokładnych informacji o cenie Wizz Class, zapewne pojawi się ona lada dzień. W oficjalnym cenniku dodatkowych opłat znajdujemy jednak informację, że ceny nowej usługi będą się zaczynały od 50 euro za pasażera i – tak jak w przypadku innych usług dodatkowych – cennik będzie miał charakter dynamiczny. Oznacza to, że cena usługi może się zmieniać w zależności od trasy, sezonu czy popytu na dane połączenie. I widać to w cenniku, bo górne widełki (o ile nie jest to błąd) zostały określone na…1015 euro! Można się domyślać, że ta górna wartość dotyczy najdłuższych połączeń węgierskiej linii, na przykład tych realizowanych z Londynu Gatwick do Arabii Saudyjskiej.
Do sprzedaży nowa usługa trafi lada dzień. Jak czytamy na stronie Wizz Aira, wyboru usług Wizz Class będziemy mogli dokonać po wybraniu lotu oraz interesującego nas pakietu dodatkowych usług.
Na których trasach będzie dostępna usługa Wizz Class?
Dokładnej listy tras jeszcze nie ma. Przewoźnik informuje za to, że będzie ona dostępna na wybranych lotach z i na 6 lotnisk: z Budapesztu, Bukaresztu Otopeni, Londynu Luton, Londynu Gatwick, Rzymu Fiumicino i Lotniska Chopina z Warszawy. Oznacza to, że dobrodziejstwa klasy biznes będą też mogli przetestować pasażerowie z Polski.
Co jeszcze musisz wiedzieć o Wizz Class?
Usługę można zarezerwować tylko w momencie dokonywania rezerwacji, co oznacza, że nie można dokupić jej już później. Po zakupie nie można jej też już anulować jako osobnej usługi – trzeba anulować całą rezerwację. W szczegółowym regulaminie znajdujemy inne ciekawe obostrzenia: usługę można zakupić tylko w okresie od 30 dni do 3 godzin przed rozkładową godziną wylotu. Dodatkowo jeśli w naszej rezerwacji jest uwzględnionych kilka osób, wszyscy muszą skorzystać z Wizz Class. Ale jednocześnie nie może być ich więcej niż 4 osoby: to akurat logiczne, bo dokładnie tyle miejsc premium oferuje w swoich samolotach Wizz Air. Usługa Wizz Class nie jest też dostępna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także dla dzieci oraz osób podróżujących z dziećmi i niemowlętami.
Czy Wizz Class się sprawdzi?
Linie lotnicze od lat prześcigają się w kreatywnych pomysłach dodatkowych usług, by skusić pasażerów do wydawania większych kwot na swoje podróże, więc pomysł biznes klasy Wizz Aira nie dziwi. Tym bardziej, że tak naprawdę mamy do czynienia jedynie z ładnym opakowaniem już istniejących usług (wyłączając zablokowanie fotela). Czy ten pomysł się sprawdzi? Myślę, że tak, choć dużo będzie zależało oczywiście od ostatecznych cen tej usługi na poszczególnych trasach. Z drugiej strony – dla amatorów takich miejsc cena ostatecznie nie jest najważniejsza.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?