Wizz Air szykuje dużą inwestycję w naszym kraju. „Mamy ambicje, by zwiększać liczbę lotów z Polski”
Nowy hangar, którego wyłącznym użytkownikiem będzie Wizz Air, to już trzeci tego typu obiekt, który powstanie w Pyrzowicach. Obiekt ma 9,3 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni i kubaturę około 122 tysięcy metrów sześciennych. Wewnątrz znajdują się dwie zatoki serwisowe dla samolotów o maksymalnej wielkości Airbusa A321neo, a także pomieszczenia magazynowe i warsztatowe (m.in. szlifiernia, lakiernia czy kompozytownia). Całkowita wartość inwestycji to 41,3 mln PLN netto.
Po co Wizz Airowi taki obiekt? Robert Carey, prezydent Wizz Air Holdings tłumaczy, że jest to związane z ambitnym planami dotyczącymi większej liczby lotów z Polski.
– Będą w nim serwisowane wyłącznie nasze maszyny. Z Katowic odbywa się tak dużo lotów – a mamy nadzieję, że będzie ich jeszcze więcej – iż możemy skupić się wyłącznie na samolotach obsługujących nasze loty. Nie będziemy świadczyć usług dla innych linii lotniczych. Wszystko ma związek z naszymi ambicjami dotyczącymi zwiększenia liczby lotów z Polski – mówi Robert Carey w rozmowie z serwisem wnp.pl.
Costa Brava od 2079 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
Costa Blanca od 2510 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Riwiera Albańska od 2265 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Prace serwisowe mają ruszyć pełną parą w lipcu 2022 roku. Wizz Air stawia na outsourcing, co oznacza, że wszelkiego rodzaju prace i przeglądy będą zlecane partnerom zewnętrznym. Kto będzie obsługiwał samoloty w Pyrzowicach? Węgierski Airportal.hu informuje, że będzie to firma LS Technics. Co ciekawe, wszystko wskazuje na to, że w Pyrzowicach będą serwisowane samoloty WIzz Aira z całej Europy.
Kilka dni temu Airportal informował bowiem, że „landrynka” przeniesie większość swoich operacji serwisowych z Budapesztu na 3 nowe lotniska: oprócz Pyrzowic, remonty na większą skalę będą przeprowadzane także na lotniskach w Wilnie oraz w słoweńskiej Lublanie. Na razie nie jest jednak znany rozkład prac ani podział zadań między poszczególnymi bazami serwisowymi.

Jest to z pewnością pozytywna informacja, która może wlać nieco nadziei w serca podróżników, jeśli chodzi o dalsze plany Wizz Aira w Polsce. Tym bardziej, że „landrynka” w ostatnich tygodniach znów mocno pocięła swój rozkład lotów z naszego kraju. Jak pisaliśmy na naszych łamach, od stycznia przewoźnik zawiesi na okres 1-3 miesięcy przynajmniej 36 tras z Polski, dodatkowo zmniejszając na wielu częstotliwości połączeń.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?