Wizz Air się nie zatrzymuje. Zamyka 3 bazy w Europie, zawiesza kilkanaście tras!
O przyspieszeniu zawieszenia tras przez Wizz Aira w Polsce pisaliśmy kilka godzin temu na naszych łamach. Ale Wizz Air wcale nie zakończył cięć, przeciwnie: dużych zmian w siatce połączeń przewoźnika jest więcej. We wtorek „landrynka” ogłosiła zamknięcie 3 baz operacyjnych i jednoczesne „wzmocnienie” swoich największych baz w Europie. Które trasy zostały wycięte?
Wybrzeże Morza Czarnego od 2601 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kos od 2645 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Wyspa Gozo od 2339 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Największy szok? Cardiff
Jedną z zamkniętych baz jest walijskie Cardiff, które może też uchodzić za najbardziej pechowe miejsce, z którego Wizz Air próbował latać. Pierwotnie przewoźnik miał uruchomić tu bazę w grudniu 2020 roku, jednak jak łatwo sobie wyobrazić, na drodze stanęła mu pandemia koronawirusa. Otwarcie bazy zostało więc opóźnione o kilka miesięcy, ale gdy wystartowała, oferta Wizz Aira prezentowała się nader okazale. Przewoźnik oferował bowiem mnóstwo urlopowych połączeń takich jak ALicante, Korfu, Palma, Szarm-el Szejk czy Teneryfa. I to całorocznie, a nie sezonowo. Ostatecznie jednak szybko okazało się, że połączenia się nie sprawdziły, a sprzedaż nie była satysfakcjonująca. W efekcie we wrześniu ubiegłego roku przewoźnik zawiesił wszystkie urlopowe trasy i samą bazę operacyjną, zostawiając tylko 2 kierunki i dodając, że baza zostanie ponownie uruchomiona wiosną tego roku. Wiemy już jednak, że tak się nie stanie. We wtorek Wizz Air poinformował, że baza w Cardiff zostanie ostatecznie zamknięta, a linia nie będzie realizowała tu żadnych lotów – ostatnie połączenie z Cardiff do Mediolanu i Bukaresztu będą zrealizowane 25 stycznia.
Warto w tym momencie dodać, że to druga baza, którą Wizz Air zamyka w ostatnich miesiącach. Poprzednio przewoźnik zamknął bazę na lotnisku Doncaster/Sheffield, co ostatecznie doprowadziło do zawieszenia działalności przez ten port.
Jakie jeszcze bazy zamyka Wizz Air?
Pozostałe bazy zamykane przez Wizz Aira to rumuńskie Bacau i włoskie Bari. W tym pierwszym przypadku przewoźnik zawiesi 5 z 7 tras i pozostawi tylko połączenia do Londynu Luton i na lotnisko Mediolan Malpensa. W drugim przypadku włoska baza Wizz Aira zostanie zamknięta 16 lutego, jednak tu przewoźnik utrzyma większość tras (będą realizowane przez samoloty z innych baz operacyjnych). Niektóre połączenia jednak znikną, np. do Londynu Gatwick, gdzie ostatni lot zostanie zrealizowany 13 lutego.
Wizz Air ogłosił jednocześnie powiększenie swoich baz operacyjnych w Rzymie (o 2 samoloty) i Mediolanie Malpensa (o 1 dodatkowy samolot), dzięki czemu przewoźnik będzie mógł ogłosić 5 nowych tras. Z Mediolanu przewoźnik poleci do Abu Zabi i Madrytu (w obu przypadkach codzienne loty od 24 lipca), a z Rzymu przewoźnik uruchomi nowe trasy do Funchal, Memmingen i Wilna (wszystkie od września, loty po 2 razy w tygodniu).
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?