Zaczął się czas wakacji, a to oznacza, że latamy znacznie częściej niż zwykle. Widać to też po największych tanich liniach lotniczych, w których już za chwilę nie będzie gdzie wcisnąć szpilki.
Load factor to jeden z najlepszych mierników popularności danej linii lotniczej – współczynnik wypełnienia samolotów pokazuje nam, jak dużym zainteresowaniem cieszy się konkretne połączenie. Daje obraz również tego, jak dobrze ze sprzedażą biletów radzi sobie przewoźnik, bo przecież mimo tego że mamy wakacje, nie każde połączenie cieszy się jednakową popularnością.
We wtorek swoje statystyki za czerwiec podały linie Ryanair i Wizz Air i wygląda na to, że w wakacje ich samoloty są niemal kompletnie wypełnione.
Samoloty zapchane po brzegi
Zacznijmy od Ryanaira, który w czerwcu przewiózł 13,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 8 procent w skali roku. Jeśli dodamy do tego wyniki austriackiej linii Lauda, to wynik Ryanaira za czerwiec jest jeszcze lepszy i wynosi 14,2 mln pasażerów (wzrost o 13 procent w skali roku). Najbardziej imponujący jest jednak wskaźnik wypełnienia samolotu, który wyniósł w czerwcu aż 97 procent! Oznacza to, że w każdym samolocie Ryanaira, który zabiera na pokład 189 pasażerów, wolnych było ledwie 5 foteli. Irlandzki przewoźnik utrzymuje tak wysoki load factor już od kilku miesięcy: w kwietniu i maju notował on wskaźnik wypełnienia na poziomie 96 procent.
Jeszcze wyższe wzrosty zanotował w czerwcu Wizz Air – w tym miesiącu liczba pasażerów wzrosła o 17 procent w skali roku i wyniosła aż 3,798 mln ludzi. Z kolei load factor za czerwiec wzrósł w skali roku o 1,7 punktu procentowego i wyniósł aż 95 procent. To oznacza, że w liczącym 180 miejsc Airbusie A320 wolnych było tylko 9 foteli, a w A321 mieszczącym 230 pasażerów, zajętych jest statystycznie aż 218,5 miejsca.
Jednocześnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy load factor Wizz Air jest równie imponujący i wynosi aż 93,2 procenta.
Inni przewoźnicy, którzy notują w skali roku poziom wypełnienia samolotów na poziomie 90 procent, to: indyjskie linie SpiceJet (92,8 procent), brytyjski easyJet oraz AirAsia.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?