więcej okazji z Fly4free.pl

„Darmowe” bilety Wizz Air sprzedawał nie tylko w Polsce. Teraz oddaje kasę, ale klienci i tak są wściekli!

Foto: kovalenkau / Shutterstock
Błąd cenowy w systemie Wizz Aira pojawił się w czwartek popołudniu nie tylko w Polsce, ale też we Włoszech, co potwierdza chyba, że jest to związane z testami usługi Multipass. Po piątkowej anulacji lotów Wizz Air przeprasza i obiecuje zwrot pieniędzy. Jednak forumowicze informują nas, że zamiast na konta bankowe, ich pieniądze trafiają na ich konta Wizz. Kto chce zwrotu pieniędzy, musi dokonać konwersji przez stronę po kursie korzystnym dla przewoźnika.

W piątek wieczorem Wizz Air odwołał tysiące rezerwacji zrobionych przez podróżnych z Polski w czwartek popołudniu, gdy w wyniku błędu cenowego przez kilkadziesiąt minut wszystkie trasy Wizz Aira z naszego kraju były dostępne w cenie 35 zł w jedną stronę. Później Wizz Air wysłał do redakcji Fly4free,pl oficjalny komunikat, który wyjaśnia całe zajście.

„Wizz Air potwierdza, że z powodu błędu technicznego, pewna część biletów na loty z Polski i Włoch została nieprawidłowa sprzedana jako „darmowe” rejsy. Bardzo żałujemy, że musimy poprawić ten niezamierzony błąd. Dokonane wtedy rezerwacje na podróże od poniedziałku 22 maja zostaną anulowane, a podróżni otrzymają zwrot wpłaconych środków. Jednocześnie Wizz Air będzie honorował wszelkie bilety z datą wylotu w ciągu 72 godzin od daty zakupu” – czytamy w komunikacie.

Skąd więc ten problem? W dalszej części komunikatu pada enigmatyczne stwierdzenie, że przewoźnik coś „testował”. A ponieważ firma przyznała, że błąd cenowy pojawił się w Polsce i we Włoszech, to możemy jasno założyć, że chodzi o testowanie Multipassa, czyli programu subskrypcyjnego Wizz Air. Swoją drogą, także ta usługa, będąca odpowiednikiem „lotniczego Netflixa”, notuje spory poślizg. Przypomnijmy bowiem, że Wizz Air miał ją uruchomić na początku maja.

Wróćmy jednak do anulowanych połączeń. Jeśli bowiem sądziliście, że sprawa jakoś rozejdzie się po kościach, to… jesteście w błędzie. Od rana czytelnicy Fly4free.pl informują nas bowiem, że Wizz Air kręci ze zwrotem środków. Wróćmy do komunikatu wysłanego przez Wizz Aira.

„Wszyscy dotknięci pasażerowie zostali poinformowani, a wpłacone przez nich środki zostaną zwrócone zgodnie z oryginalną metodą płatności [ang. „Refunding ani paid amount to their original form of payment”] – głosi dokument. Sprawa jest prosta: płacisz kartą kredytową, pieniądze wracają na twoje konto.

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

Tyle tylko, że Wizz Air postanowił zrobić inaczej. Jak informują nas czytelnicy, przewoźnik faktycznie zwraca pieniądze, ale… na konto Wizz, z którego środki klienci mogą przeznaczyć na przyszłe podróże. Kto się uprze i jednak chce otrzymać gotówkę, musi dokonać konwersji za pośrednictwem Wizz Aira po niezbyt korzystnym dla pasażerów kursie.

Do tego, jak czytamy w mailach od czytelników, przewoźnik obiecywał zwrot środków na konto Wizz (w przypadku wyboru takiej opcji o wartości 120 procent wydanej kwoty), tymczasem wszystko wskazuje na to, że linia zwraca „tylko” 100 procent (i to po niekorzystnym przewalutowaniu, bo środki są zwracane w euro).

Nic dziwnego, że niedoszli podróżni są wściekli. Czy można było tego uniknąć? Oczywiście, wystarczyłoby od razu zwrócić pasażerom pieniądze na ich karty i konta bankowe.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
a co z odszkodowaniem za odwołanie lotu na mniej jak dwa tygodnie przed planowanym wylotem?
HadrianKubasiewicz, 20 maja 2023, 11:35 | odpowiedz
do sądu iśc albo wykorzystać odpowiednik polskiego UOKiK na Węgrzech niech im da rekordowa karę i nakaże zwrot kasy to sie ogarną. Nawet na swojej rzekomej pomyłce chcą zarobić. 
sebaa, 20 maja 2023, 13:08 | odpowiedz
Wizzair nawet już działa przeciwko sobie i ryzykuje łamanie prawa sądząc, że ludzie będą odpuszczali i jeszcze im podziękuję że w ogóle coś zwracają. Ważne jest, aby każdy był świadomy, że zwrot na konto WIzzair czy jakieś inne jest niezgodne z prawem, linia na prośbę konsumenta musi zwrócić pełną kwotę na konto, jeśli występuje jakiekolwiek inne działanie, to proponuję zgłaszać do UOKIK-u w Polsce + na Węgry + nękać Wizza mailami + wysłać pismo listownie z żądaniem zwrotu. Nie dajcie się okradać !
AgaZap, 20 maja 2023, 17:13 | odpowiedz
Kurczę! Nie ma słowa anulacja. jest anulowanie. Pliiiiz....
malajalam, 21 maja 2023, 21:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »