Fly4free.pl

Potężny błąd cenowy czy promocja marzeń? Mamy komentarz Wizz Aira w sprawie biletów za 35 zł!

Foto: Dmitry Birin / Shutterstock
[AKTUALIZACJA, godz. 18.10] W czwartek późnym popołudniem w systemie Wizz Aira znalazło się mnóstwo bardzo tanich biletów na loty z Polski w cenie 35 zł w jedną stronę. I to także na bardzo dalekie trasy, jak Abu Zabi czy Wyspy Kanaryjskie. Czy to błąd cenowy i czy bilety zostaną anulowane? Wizz Air w krótkim komunikacie przesłanym do Fly4free.pl przyznaje, że tak niskie ceny w systemie były spowodowane "błędem technicznym". Nie przesądza jednak kwestii zwrotów, dodając, że "linia wkrótce przekaże odpowiedzi na wszystkie pytania związane z tą sprawą".

Informacja o bardzo tanich biletach oferowanych przez Wizz Aira gruchnęła jak grom z jasnego nieba w czwartek popołudniu i szybko rozniosła się po sieci, forach internetowych i grupach dyskusyjnych. Początkowo wydawało się, że to ciąg dalszy „urodzinowej promocji” węgierskiego przewoźnika, który z okazji 19. urodzin przygotował bardzo atrakcyjne ceny biletów.

Jednak ceny, jakie pojawiły się w systemie w czwartek popołudniu, były szokująco i podejrzanie niskie. W systemie Wizz Aira można było bowiem rezerwować bilety na większość tras i terminów z Polski w cenie 35 zł w jedną stronę (70 zł w dwie strony). W tym tak atrakcyjne kierunki jak Abu Zabi czy Fuerteventura.

Nic dziwnego, że w tej sytuacji ludzie rzucili się do rezerwowania tak tanich biletów, a w sieci zaroiło się od screenów upolowanych okazji. Jednocześnie jednak pojawiło się pytanie o to, czy te ceny to faktycznie „urodzinowa promocja” czy błąd cenowy? Na to drugie może wskazywać skala obniżek w systemie rezerwacyjnym, bo została ona przeprowadzona w sposób niemalże masowy. Wskazuje też na to fakt, że po rozwinięciu rezerwacji wyraźnie widać, że pasażerowie opłacali tylko „opłatę serwisową”, a wszystkie pozostałe pola typu „taryfa” pozostawały puste.

[AKTUALIZACJA, godz. 18.10] W piątek tuż przed godziną 18 Wizz Air wysłał do redakcji Fly4free.pl krótki komunikat. Linia przyznaje w nim, że zaistniała w czwartek sytuacja była spowodowana „błędem technicznym” w systemie rezerwacyjnym. Jednocześnie przewoźnik nie przesądza kwestii anulowania tych biletów – linia poinformowała tylko, że wkrótce przewoźnik poda bardziej szczegółowe informacje na ten temat i odpowie na najbardziej palące pytania.

Sprawa jest o tyle ciekawa, że rezerwować można było bilety nawet z jednodniowym wyprzedzeniem. A jak informują nas czytelnicy Fly4free.pl, część podróżnych, którzy wykupili tanie bilety z terminem wylotu na dzisiaj, bez problemu odbyła już swoje podróże. Jednocześnie czytamy też, że Wizz Air anulował już część „błędnych” biletów z czwartkowej akcji, które zostały kupione poprzez pośredników.

Foto: WizzAir

Sprawa jest o tyle ciekawa, że na błędzie skorzystało bardzo wielu podróżnych. Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że Wizz Air w krótkim czasie sprzedał ponad 80 tysięcy takich biletów.

Czy przewoźnik je uzna? Przewoźnik przyznał już, że doszło do „błędu technicznego”, jednak pewną nadzieją może być fakt, że przewoźnik nie zdecydował się jeszcze na ich anulowanie. Z drugiej strony, ich nieuznanie może być przyczynkiem do pogłębienia kryzysu wizerunkowego Wizz Aira, który już teraz nie cieszy się na polskim rynku najlepszą reputacją.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
A podobno pierwsza zasada dla użytkowników f4f przy EF nie dzwonić do przewoźnika, a tu.... "Wysłaliśmy do Wizz Aira prośbę o komentarz i ustosunkowanie się do całej sprawy."
alien657, 19 maja 2023, 13:25 | odpowiedz
Kupiłam wczoraj bilety na wizzair przez Kiwi.com na trasę do Hamburga (30 zł) i na Madeire (450zl)- na wieczór dostałam info, ze obie rezerwacje zostały anulowane :(
Oliwia Jasieniecka, 19 maja 2023, 13:30 | odpowiedz
Przy tak dużej skali potencjalnego błędu cenowego wiemy, że przewoźnik od razu zdał sobie sprawę z tego, co zaszło. W tej sytuacji jest konieczne, by ustalić, co linia planuje dalej zrobić z tym gorącym kartoflem, a na ich decyzję czeka kilka tysięcy potencjalnych pasażerów. Pzdr, MP 
alien657 A podobno pierwsza zasada dla użytkowników f4f przy EF nie dzwonić do przewoźnika, a tu.... "Wysłaliśmy do Wizz Aira prośbę o komentarz i ustosunkowanie się do całej sprawy."
Mariusz Piotrowski, 19 maja 2023, 13:36 | odpowiedz
w sądzie Wizz przegra bo reklamował, że urodzinowa promocja, więc nie można się od błedu uchylić jakoby był rażący i kupujący mógł go zauważyć bo linia sama zachęcała do wzięcia udziału w promocji. Szkoda,ze to już nie jest stare f4f gdzie właśnie o takich rzeczach informowano, teraz bardziej się zrobił z tego słup reklamowy róznych przewoźników. 
sebaa, 19 maja 2023, 15:16 | odpowiedz
może szanowni forumowicze wiedza gdzie szukać informacji o takich promocjach a nie jak kolega napisał czytać słup ogłoszeniowy ? 
sebaa w sądzie Wizz przegra bo reklamował, że urodzinowa promocja, więc nie można się od błedu uchylić jakoby był rażący i kupujący mógł go zauważyć bo linia sama zachęcała do wzięcia udziału w promocji. Szkoda,ze to już nie jest stare f4f gdzie właśnie o takich rzeczach informowano, teraz bardziej się zrobił z tego słup reklamowy róznych przewoźników. 
Seppcio, 19 maja 2023, 16:53 | odpowiedz
Czy już coś wiadomo co zrobi Wizz? 
sebaa w sądzie Wizz przegra bo reklamował, że urodzinowa promocja, więc nie można się od błedu uchylić jakoby był rażący i kupujący mógł go zauważyć bo linia sama zachęcała do wzięcia udziału w promocji. Szkoda,ze to już nie jest stare f4f gdzie właśnie o takich rzeczach informowano, teraz bardziej się zrobił z tego słup reklamowy róznych przewoźników. 
Lukasz Neumueller, 19 maja 2023, 17:24 | odpowiedz
Nie wierzę w liczbę 80 tyś, to wcale nie było łatwe do kupienia, muliło, wyrzucało płatności. Działało też tylko w Polsce .Na jednym z forów ktoś wpisał o tanich Gdańsk-Larnaka i tam długo wszyscy kupowali tą trasę ,zanim wpadli, że inne też wchodzą.NA forum na tym portalu, też po pierwszym wpisie długo nie było komentarzy.Jako ciekawostkę dodam, że chciałem kupić wczoraj konkretny lot za 4 bilety wychodziło po promocji ok 2 tys. Dzisiaj w kolejnej promocji są już droższe ,tylko w tych datach o około tysiaka. Może przypadek a może odbijają sobie 
dabecja1, 19 maja 2023, 18:02 | odpowiedz
Lot został anulowany . 
Aneta Jekosz, 19 maja 2023, 19:57 | odpowiedz
Przed chwila mój tez anulowany:( 
Aneta Jekosz Lot został anulowany . 
Małgorzata Felczyńska, 19 maja 2023, 20:04 | odpowiedz
Mi anulowali już 
Tomek Swiniarski, 19 maja 2023, 20:14 | odpowiedz
Fakt jest taki, że anulowali rezerwację.Fakt drugi, loty są.Fakt trzeci, anulowanie rezerwacji z winy przewoźnikaFakt czwarty, powinni zaproponować lot alternatywny.Fakt piąty, na zwrot kasy powinien zgodzić się pasażer.. etc  To są ich warunki anulowania rezerwacji
mwislocka_interia_pl, 21 maja 2023, 9:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »