Wiemy jak będzie wyglądał terminal namiotowy w Modlinie, w którym od wiosny będziecie czekać na swoje loty [ZDJĘCIA]
Dlaczego lotnisko w Modlinie potrzebuje tymczasowego terminalu namiotowego?
Po latach sporu właścicielskiego, który blokował rozbudowę lotniska w Modlinie, w końcu pojawiło się zielone światło na przeprowadzenie inwestycji, która zwiększy przepustowość podwarszawskiego portu. Rozbudowa potrwa jednak kilka lat, a zwiększenie powierzchni terminalowej i przepustowości potrzebne jest już teraz, bo w najbliższych miesiącach lotnisko czeka duży wzrost liczby pasażerów. Jest to związane z wyczerpującą się przepustowością na Lotnisku Chopina i faktem, że kilka linii zdecydowało się na przeprowadzkę do Modlina. Już w grudniu swoje loty do Szardży zainauguruje tu linia AirArabia, a Wizz Air uruchomi nową bazę z 2 samolotami i 11 nowymi trasami. Do tego dochodzi jeszcze Ryanair, który podpisał nową wieloletnią umowę z Modlinem i zapowiada dokładanie dużej liczby nowych tras.
Sharm El Sheikh od 2083 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Fuerteventura od 2317 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Pafos od 2859 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Jak będzie wyglądał nowy terminal namiotowy w Modlinie?
O szczegółach nowego obiektu połączonego z obecnym modlińskim terminalem pisaliśmy 2 miesiące temu na łamach Fly4free.pl. Obiekt ma mieć ok. 2 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni i 4 gate’y do obsługi pasażerów. Znajdą się tam także toalety oraz część sklepowo-restauracyjna. Wstępny plan zakłada, że z terminala membranowego będziemy korzystać przez ok. 30 miesięcy, czyli do końca lata 2028 roku. Wtedy gotowy ma być bowiem pirs wschodni, czyli pierwszy etap rozbudowy lotniska w Modlinie.
A jak będzie wyglądał nowy tymczasowy terminal? Jak dowiedział się Fly4free.pl, przedstawiciele lotniska w Modlinie postawią na obiekt bardzo podobny do tego, który od kilku miesięcy obsługuje pasażerów w Zadarze. Wysłużony terminal w chorwackim porcie przechodzi obecnie dużą przebudowę, która zmieni go w architektoniczne cudo, a w tym czasie pasażerowie korzystają właśnie z infrastruktury namiotowej. Lotnisko w Modlinie potwierdza nasze informacje.
– Nasz terminal będzie zbliżony kształtem do koncepcji z Zadaru pod względem kubatury i funkcjonalności, ale też będzie to projekt na nieco wyższym poziomie złożoności, lepiej dostosowany do potrzeb naszego bardziej wymagającego klimatu – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Jacek Kowalski, prezes lotniska w Modlinie.
Jak wygląda terminal na lotnisku w Zadarze?
Udało nam się zdobyć kilka zdjęć tymczasowego terminalu w Zadarze. Widzimy więc, że warunki, w jakich pasażerowie oczekują na loty, są dość spartańskie, ale jednocześnie jest całkiem sporo miejsc siedzących. Czym będzie się różnił obiekt w Modlinie od tego w Chorwacji?
– Przede wszystkim u nas będzie normalne centralne ogrzewanie, więc namiot będzie dostosowany do każdej temperatury. Zaplanowaliśmy też w terminalu większą przestrzeń handlowo-usługową. Zamontujemy też specjalne zadaszenie po wyjściu z terminala, aby pasażerowie mogli oczekiwać na lot w bardziej komfortowych warunkach – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Kowalski.
Nowy terminal będzie obsługiwał tylko loty do strefy Schengen. Korzystać z niego będą zarówno Ryanair jak i Wizz Air.
👉 Konstrukcja będzie wzorowana na terminalu w chorwackim Zadarze, lecz z wyższym standardem i dostosowaniem do polskiego klimatu.
👉 Obiekt o powierzchni ok. 2000 m² pomieści 4 gate’y, toalety oraz strefę handlowo-restauracyjną.
👉 Terminal ma działać przez około 30 miesięcy, czyli do końca lata 2028 roku, obsługując loty w strefie Schengen dla Ryanaira i Wizz Aira.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?