więcej okazji z Fly4free.pl

Wielki problem właściciela PolskiegoBusa! SuperBus.com się zwija

Foto: SuperBus.com
Od 31 lipca należący do właściciela PolskiegoBusa SuperBus.com przestanie działać na terenie Estonii. Przewoźnik tłumaczy tę decyzję „względami administracyjnymi”.

Przygoda znanego przewoźnika autokarowego z Estonią potrwała tylko rok. SuperBus zadebiutował w tym kraju w lipcu rok temu, jeżdżąc m.in. na trasach z Tallinna do Tartu, Narwy i Parnu, a wiosną zainaugurował też połączenie do Rygi.

W piątek przewoźnik wysłał pasażerom maila, w którym informuje o zaistniałej sytuacji i oferuje pełny zwrot kosztów za bilety na kursy realizowane po tym terminie.

Decyzja SuperBusa nie jest wielkim zaskoczeniem, bo estońskie media spekulowały o tym już od wiosny. Powodem miała być niesatysfakcjonująca sprzedaż biletów na kilku trasach i otwarty konflikt z administracją drogową, która udzieliła SuperBusowi licencję na kursowanie.

„Od samego początku spotkaliśmy się z wieloma problemami ze strony administracji w związku z naszym wejściem i rozwój na rynku w Estonii. Nasze pierwsze wnioski zostały odrzucone i aby wejść na ten rynek, musieliśmy przyjąć znacznie mniej korzystne dla nas warunki” – czytamy w komunikacie firmy.

Tak naprawdę chodzi o to, że SuperBus chciał usunąć z siatki część nierentownych połączeń i zastąpić je innymi. Na to z kolei nie zgodziła się administracja, według której pozwolenie na operacje dla przewoźnika oznacza, że nie może on dowolnie likwidować i tworzyć nowych tras.

To kolejna zła informacja dla właściciela obu marek, czyli sir Briana Soutera. Kilka tygodni temu szkocki miliarder sprzedał część swojego najważniejszego biznesu autokarowego, czyli Megabus.com na rzecz swojego głównego konkurenta – niemieckiego Flixbusa.

Powodem były kiepskie wyniki Megabusa, który przegrał konkurencję ze swoim niemieckim rywalem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
co poszło nie tak, dlaczego Polskibus/Megabus przegrywa z Filxbusem. Dlaczego niemiecki model biznesu wygrał ze szkockim?
kamilo, 25 lipca 2016, 8:13 | odpowiedz
Jak jest taki sam POLSKI poziom obsługi jak w warszawskiej centrali to sie nie dziwię !!!
REALISTA, 25 lipca 2016, 8:20 | odpowiedz
dostał cynk od brytyjskiego wywiadu, że Inflanty mają zostać zajęte przez Rosjan to ucieka
geopolityka, 25 lipca 2016, 8:40 | odpowiedz
Jadąc Flixbusem mam tyle miejsca na nogi, że mogę je wyprostować, a jadąc Megabusem ruszyć się nie można. Flixbus oferuje bardzo gęstą siatkę połączeń (weźmy np Włochy - można jechać z Bergamo a nie trzeba dopłacać za dojazd do Mediolanu innym przewoźnikiem by gdzieś dalej pojechać), daje też możliwość rezerwacji przesiadek na jednym bilecie - to plusy, które sam zauważyłem i o nich mogę się wypowiedzieć.
krx, 25 lipca 2016, 8:59 | odpowiedz
Pewnie lubelscy busiarze też wkroczyli w ten konflikt na Estonii
qwerty, 25 lipca 2016, 9:27 | odpowiedz
Avatar użytkownika
czyżby nowe połączenia w Polsce ?? muszą zrobić coś z autokarami po SuperBus
mezo23, 25 lipca 2016, 11:37 | odpowiedz
PolskiBus też może w końcu się zwinąć jeśli nie będzie otwarty na klientów tylko na jakąś niezrozumiałą komercję... firma tworzy nowe połączenia, likwiduje je, znowu otwiera, zapowiada nowe, konkretne kierunki, które w konsekwencji nie powstają, chwali wyniki na danej trasie po czym tą trasę nagle likwiduje... jak się robi z klienta debila to klient się odwróci od firmy, tym bardziej że PB jest skierowany na pasażera jednorazowego, a nie stałą relację na stałych trasach...
criss, 25 lipca 2016, 12:45 | odpowiedz
Jaki by polskibus nie był, to tworzył konkurencję na nieznanym wcześniej na polskim rynku poziomie. Jeśli go zabraknie, w dużej mierze rynek się rozdrobni, połączeń będzie mniej i będą droższe i o gorszym standardzie jak poprzedni. jeśli ktoś potrzebuje więcej miejsca na nogi lub dodatkowej rozrywki, to polecam LuxExpress lub PBGold. Polskibus jest operatorem budżetowym, nie luksusowym. Nie dziwi mnie, że rynki zachodniej Europy mają inne potrzeby i standardy, której ten model usługi może nie zaspokajać dość dobrze. U nas póki co jest inaczej i bardzo dobrze, że ta firma jest leaderem rynku komunikacyjnego w PL.
pasażer, 26 lipca 2016, 23:33 | odpowiedz
Wkrótce zwinie się pb. Dziwne jest to że megabus rozdawał kontrakty na czas nieokreślony we wszystkich państwach i nagle po upływie ponad roku zwija manele do samego końca nie informując o tym nikogo.Moim zdaniem to wyciągniętą kasa na rozkrecenie biznesu a po upływie odpowiedniego czasu trzeba odpowiednio szybko się zwijać.Tam nie byle kto nad tym pracuje.
miet., 31 lipca 2016, 2:42 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »