więcej okazji z Fly4free.pl

Wielka rzeź w zimowej siatce PLL LOT: znika Zurych, Helsinki, Dusseldorf, Frankfurt, Monachium

Od początku sezonu zimowego 2013 (od listopada) w rokładzie PLL LOT zostaną zawieszone kierunki z Warszawy do Bydgoszczy, Rzymu i Stuttgartu. W najbliższych miesiącach pasażerowie nie znajdą także w siatce rejsów do Bejrutu, Kairu i Nicei, które są kierunkami sezonowymi.

Jednocześnie, podobnie jak w ubiegłym sezonie zimowym, zostanie zawieszone połączenie „na nocowanie” z Warszawy do Sztokholmu. Oznacza to, że do stolicy Szwecji będą dwa, a nie trzy rejsy dziennie.

Polski przewoźnik podjął również decyzję o wstrzymaniu lotów z Warszawy do Zurychu, Helsinek i Dusseldorfu (loty zawieszone). Kierunki te nie generowały wystarczającego ruchu transferowego na inne rejsy LOT-u z Warszawy, zwłaszcza te dalekiego zasięgu, kluczowe w strategii firmy.

Co ciekawe nadal można kupić bilety na stronie LOTu np. do Helsinek:

helsinki

Ponieważ LOT zgodnie z założeniami stawia na rozbudowę swojego hub’u w Warszawie, mniej będzie też rejsów z polskich portów regionalnych. Zimą 2013 samoloty LOT-u nie będą latać z Krakowa do Frankfurtu, z Poznania do Monachium oraz z Katowic do Monachium.

Jednocześnie utrzymane zostaną w nadchodzącym sezonie zimowym rejsy z Warszawy do Erewanu, Aten i Belgradu. Belgrad, jeden z mocniejszych kierunków tranzytowych w siatce polskiego przewoźnika, nadal będzie wspierać przepływ pasażerów tranzytowych w dalszej ich podróży do Ameryki Północnej lub innych europejskich portów. Natomiast Ateny pozostaną w rozkładzie lotów ze względu na objęcie przez Grecję Prezydencji w Unii Europejskiej, która rozpocznie się 1 stycznia 2014 roku.

źródło: informacja prasowa PLL LOT

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
W sumie dobre posunięcie, bo dlaczego LOT ma dowozić paxów np. Lufthansie.
DXmaniac, 4 września 2013, 18:14 | odpowiedz
Czy można liczyć na rebooking czy tylko zwrot?
Szanowny Pan Anzej, 4 września 2013, 18:14 | odpowiedz
Szanowny Pan AnzejCzy można liczyć na rebooking czy tylko zwrot?
Zwrot lub przebookowanie na inne linie - to zależy od pasażera.
Hubert Olender, 4 września 2013, 18:22 | odpowiedz
Hubert Olender
Właśnie dzwoniłem do LOTu w sprawie swojego biletu na kwiecień do Rzymu i "na tą chwilę mogę zaproponować zwrot biletu ponieważ nie mamy procedury pozwalającej na przebookowanie na inne linie; raczej takiej procedury nie będzie bo anulowanie kierunków dotyczy lotów z dużym wyprzedzeniem czasowym". Tak więc wygląda na to że ostatnie promocje firstminute LOTu są o kant d...py potłuc...
Paweł, 4 września 2013, 18:35 | odpowiedz
Natomiast wśród praw pasażera znajduje coś takiego: "W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego: _ w najwcześniejszym możliwym terminie albo _ w terminie późniejszym dogodnym zarówno dla pasażera jak i przewoźnika. Prawo do zmiany planu podróży nie przysługuje pasażerowi, który skorzystał z prawa do zwrotu pełnego kosztu biletu"
Paweł, 4 września 2013, 18:54 | odpowiedz
Paweł
Hubert Olender
Właśnie dzwoniłem do LOTu w sprawie swojego biletu na kwiecień do Rzymu i „na tą chwilę mogę zaproponować zwrot biletu ponieważ nie mamy procedury pozwalającej na przebookowanie na inne linie; raczej takiej procedury nie będzie bo anulowanie kierunków dotyczy lotów z dużym wyprzedzeniem czasowym”. Tak więc wygląda na to że ostatnie promocje firstminute LOTu są o kant d…py potłuc…
Mnie nie tak dawno odwołali Berlin (lot na marzec 2014 roku) i sami, bez mojego pytania, od razu zaproponowali Air Berlin, na dodatek mogłam pomarudzić przy wyborze rejsów na konkretny dzień, więc chyba w Twojej sprawie trochę "minęli się z prawdą".
Kasia, 4 września 2013, 18:57 | odpowiedz
mi tez powiedzili ze tylko zwrot pelny
Robaku, 4 września 2013, 19:04 | odpowiedz
PawełNatomiast wśród praw pasażera znajduje coś takiego: „W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego: _ w najwcześniejszym możliwym terminie albo _ w terminie późniejszym dogodnym zarówno dla pasażera jak i przewoźnika. Prawo do zmiany planu podróży nie przysługuje pasażerowi, który skorzystał z prawa do zwrotu pełnego kosztu biletu”
A czy możesz podać źródlo, zeby moc sie powoływac
Robaku, 4 września 2013, 19:12 | odpowiedz
Wpisz w wyszukiwarce "prawa pasażera linii lotniczych" to wyskoczy Ci sporo źródeł. Nie szukałem źródła pierwotnego bo nie mam na to teraz czasu, ale na wielu stronach/poradnikach jest ten sam tekst literka do literki, więc nie jest jakieś widzimisię kogokolwiek
Paweł, 4 września 2013, 19:15 | odpowiedz
Kurcze, trochę nieciekawie. Właśnie dziś miałem rezerwować lot do Dusseldorfu na styczeń. Co prawda jeszcze można go zarezerwować. Szkoda.
tuc, 4 września 2013, 19:16 | odpowiedz
tucKurcze, trochę nieciekawie. Właśnie dziś miałem rezerwować lot do Dusseldorfu na styczeń. Co prawda jeszcze można go zarezerwować. Szkoda.
to rezerwuj, nic nie ryzykujesz.
sds, 4 września 2013, 19:20 | odpowiedz
sds
tucKurcze, trochę nieciekawie. Właśnie dziś miałem rezerwować lot do Dusseldorfu na styczeń. Co prawda jeszcze można go zarezerwować. Szkoda.
to rezerwuj, nic nie ryzykujesz.
No właśnie tego nie wiem. Boję się, że potem będę musiał marnować swój czas na ewentualny szybki zwrot pieniędzy. Mam złe wspomnienia z reklamacjami w PKP. Wolałbym nie mieć zamrożonych pieniędzy, żeby w razie czego kupić w Lufthansie.
tuc, 4 września 2013, 19:27 | odpowiedz
Ma ktoś pomysł na tani lot do Helsinek w kwietniu?
dan, 4 września 2013, 20:24 | odpowiedz
Nagłówek niczym z Onetu ;P
Mar, 4 września 2013, 20:25 | odpowiedz
Robaku
PawełNatomiast wśród praw pasażera znajduje coś takiego: „W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego: _ w najwcześniejszym możliwym terminie albo _ w terminie późniejszym dogodnym zarówno dla pasażera jak i przewoźnika. Prawo do zmiany planu podróży nie przysługuje pasażerowi, który skorzystał z prawa do zwrotu pełnego kosztu biletu”
A czy możesz podać źródlo, zeby moc sie powoływac
EU 261 najłatwiej im zwrócić, bo nie mają wtedy kosztów, więc rżną głupa i tyle, muszą Ci przebookować na inne linie a inna linia może akurat za dane połączenie liczyć sobie więcej niż LOT więc są po prostu stratni
miś, 4 września 2013, 20:26 | odpowiedz
Czyzby szykowanie Odrzutowcow na krajowe i kolejny krok w strone "ekonomicznych" lotow zgodnie ze strategia "mistrza" :-)? Tak na marginesie - jesli ktos zostawia polaczenie bo jakis kraj ma prezydencje(zmienna co 0,5 roku) to rownie dobrze mozna nazwac to polaczenie "politycznym". Jesli nie ma wystarczajacej do Aten, to ewidetnie chodzi o to, zeby przypodobac sie politykom. Co do ZRH i Szwajcarii to troche sie dziwie - jakby nie patrzec jest to kraj kojarzony glownie z zimowymi wypadami...
eargon, 4 września 2013, 20:27 | odpowiedz
Robakumi tez powiedzili ze tylko zwrot pelny
a co mają mówić?? przebijemy Ci na LUFĘ, to straty dla nich i tyle
miś, 4 września 2013, 20:27 | odpowiedz
wybaczcie, jeśli się powtarzam, ale czy to onzacza, że jeśli kupiłem 2 bilety do helsinek na luty, to już ich nie mam? bo zwrot piniędzy to rozumiem, w takim wypadku rzeczy oczywista?
zabiegowy, 4 września 2013, 20:34 | odpowiedz
zabiegowywybaczcie, jeśli się powtarzam, ale czy to onzacza, że jeśli kupiłem 2 bilety do helsinek na luty, to już ich nie mam? bo zwrot piniędzy to rozumiem, w takim wypadku rzeczy oczywista?
przeczytaj po kolei komentarze.
cee, 4 września 2013, 20:46 | odpowiedz
Regularnie latam z Krakowa do Frankfurtu. Teraz przerzucę się na Lufthansę, bo latać przez WAW nie mam zamiaru. A jak tak ma wyglądać restrukturyzacja LOT-u to dziękuję. Lepiej od razu zwinąć ten biznes niż pompować w niego kasę podatników.
MP, 4 września 2013, 20:54 | odpowiedz
Ta firma to kompletna porażka. Piszę to jako wielokrotny klient połączeń (KRA-FRA), które właśnie kasują. Chyba tylko głupek nie widzi, że to co wyprawiają to są chaotyczne konwulsje przedagonalne. Raz oddają krajówki Eurolotowi, drugi raz wręcz przeciwnie, raz kasują kosztowne Embraery, dwa miesiące później jednak nie, co więcej przekierują je na krajówki (40% droższy koszt paliwa). Raz się chwalą zwiększeniem częstości lotów do Niemiec, to teraz je kasują. W tej firmie nie ma kompetnie żadnej, spójnej polityki rozwoju, poza sprzedawaniem "promocji" na kierunki przeznaczone pod nóż (darmowy kredyt nie jest zły), oraz wprowadzaniem jakichś kretyńskich usług z ... wziętych. Ręce opadają. W październiku wyjdzie szydło z worka (zabraknie im nagle np. pół miliarda i ogłoszą "sukces restrukturyzacyjny").
man4business, 4 września 2013, 21:05 | odpowiedz
Dzwoniąc do call center dowiedziałem się,że na chwilę obecną LOT może zaoferować jedynie zwrot lub zmianę rezerwacji na inny rejs LO na tej samej trasie
Wesołek, 4 września 2013, 21:24 | odpowiedz
bardzo dobrze, zamiast konkurowac z Ryan/Wizz (Rzym,Budapeszt itp) oraz Lufą (miasta niemeickie) - zlikwidowac i w to miejsce otworzyc inne ciekawe kierunki o mniejszej konkurencji - popieram :) Ninijszym zamawiam LOTowskie chartey do Verony w zime (byly ale zlikwidowano) oraz lato do Burgas i Varny (niedoceniane!). pozdrawiam!
Kumaty, 4 września 2013, 21:48 | odpowiedz
DXmaniacW sumie dobre posunięcie, bo dlaczego LOT ma dowozić paxów np. Lufthansie.
Po to aby zarobić.
Michal, 4 września 2013, 22:01 | odpowiedz
Było do przewidzenia że te promocję były łatwym kredytem dla przewoźnika
lukas, 4 września 2013, 22:26 | odpowiedz
Odnoszę wrażenie, że zmiany, wynikające niby z "planu" restrukturyzacji są kompletnie chaotyczne i nieprzemyślane, a na pewno nie ma tu nic z myślenia długofalowego... Szkoda, bo LOT ma potencjał, by być dobrym przewoźnikiem, ale z każdym dniem go traci...
zdz, 4 września 2013, 22:26 | odpowiedz
Polecam lekturę: http://www.fly4free.pl/koniec-marzen-o-hanoi-lot-odmawia-przebukowania/ Analogiczna historia.
Kamil, 4 września 2013, 22:33 | odpowiedz
Bankrut. Jak każda państwowa firma
adam, 4 września 2013, 23:57 | odpowiedz
"loty zawieszone", "kierunki sezonowe", "sezon zimowy" - czy to oznacza, że odwoływane są tylko loty do któregoś dnia (którego?), czy wszystkie dotąd dostępne na tych trasach? Kupiłem Helsinki na drugą połowę maja i nie wiem co z nimi.
zeed, 5 września 2013, 0:16 | odpowiedz
PawełNatomiast wśród praw pasażera znajduje coś takiego: „W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego: _ w najwcześniejszym możliwym terminie albo _ w terminie późniejszym dogodnym zarówno dla pasażera jak i przewoźnika. Prawo do zmiany planu podróży nie przysługuje pasażerowi, który skorzystał z prawa do zwrotu pełnego kosztu biletu”
Pasażer ma prawo do odszkodowania finansowego, o ile nie został poinformowany o odwołaniu lotu 14 dni przed odlotem. Jeżeli linia lotnicza odwoła lot np. 15 dni wcześniej to pasażer może liczyć tylko na zwrot pieniędzy. Zacytowane przez ciebie przepisy dotyczą sytuacji, gdy lot jest odwołany w ostatniej chwili. Polecam np. http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/apr_leaflet_pl.pdf
adam, 5 września 2013, 0:59 | odpowiedz
zeed„loty zawieszone”, „kierunki sezonowe”, „sezon zimowy” – czy to oznacza, że odwoływane są tylko loty do któregoś dnia (którego?), czy wszystkie dotąd dostępne na tych trasach? Kupiłem Helsinki na drugą połowę maja i nie wiem co z nimi.
Podbijam temat, też mam bilety na maj. Jednocześnie w sumie to zmieniły mi się plany, wiecie czy może da się skorzystać z okazji i zwrócić te bilety?
Kamil, 5 września 2013, 7:51 | odpowiedz
adam
PawełNatomiast wśród praw pasażera znajduje coś takiego: „W przypadku odwołania lotu albo odmowy przyjęcia na pokład przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego: _ w najwcześniejszym możliwym terminie albo _ w terminie późniejszym dogodnym zarówno dla pasażera jak i przewoźnika. Prawo do zmiany planu podróży nie przysługuje pasażerowi, który skorzystał z prawa do zwrotu pełnego kosztu biletu”
Pasażer ma prawo do odszkodowania finansowego, o ile nie został poinformowany o odwołaniu lotu 14 dni przed odlotem. Jeżeli linia lotnicza odwoła lot np. 15 dni wcześniej to pasażer może liczyć tylko na zwrot pieniędzy. Zacytowane przez ciebie przepisy dotyczą sytuacji, gdy lot jest odwołany w ostatniej chwili. Polecam np. http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/apr_leaflet_pl.pdf
Adam, ale Ty piszesz o odszkodowaniu. Nikt nie mówi o tym żeby ubiegać się o odszkodowanie a o przebookowanie biletu.
Paweł, 5 września 2013, 7:52 | odpowiedz
Kamil
zeed„loty zawieszone”, „kierunki sezonowe”, „sezon zimowy” – czy to oznacza, że odwoływane są tylko loty do któregoś dnia (którego?), czy wszystkie dotąd dostępne na tych trasach? Kupiłem Helsinki na drugą połowę maja i nie wiem co z nimi.
Podbijam temat, też mam bilety na maj. Jednocześnie w sumie to zmieniły mi się plany, wiecie czy może da się skorzystać z okazji i zwrócić te bilety?
wystarczy sprawdzić na stronie lot.com, że loty majowe (i późniejsze) są cały czas dostępne
drak, 5 września 2013, 9:04 | odpowiedz
a co z lotami z Poznania do Frankfurtu?
emjot, 5 września 2013, 9:04 | odpowiedz
Kamil
zeed„loty zawieszone”, „kierunki sezonowe”, „sezon zimowy” – czy to oznacza, że odwoływane są tylko loty do któregoś dnia (którego?), czy wszystkie dotąd dostępne na tych trasach? Kupiłem Helsinki na drugą połowę maja i nie wiem co z nimi.
Podbijam temat, też mam bilety na maj. Jednocześnie w sumie to zmieniły mi się plany, wiecie czy może da się skorzystać z okazji i zwrócić te bilety?
wystarczy sprawdzić na stronie lot-u, że loty majowe (i późniejsze) są cały czas dostępne
drak, 5 września 2013, 9:05 | odpowiedz
Mi się wydaje, że spora część osób nie do końca zrozumiała komunikat. Loty zostają ZAWIESZONE na sezon zimowy, a nie SKASOWANE. Ja w każdym razie tak to rozumiem. Ja mam np. bilety na kwiecień do Helsinek i wydaje mi się, że te są ciągle aktualne. Wyszukiwarka na stronie LOT-u nie wyszukuje połączeń na styczeń, luty, marzec, ale na kwiecień już tak... Podobnie może wyglądać sytuacja z innymi kierunkami.
Real Nowhere Guy, 5 września 2013, 10:32 | odpowiedz
Sciemniają, męcz ich aż przebookują, jak nie to pisz reklamację i skargę do ULC.
rob_sad, 5 września 2013, 10:47 | odpowiedz
Można prosić o linka do źródła tej informacji. Ja mam zarezerwowane Helsinki na marzec 2014 i nie dosłałem żadnego maila od LOT o odwołaniu. Co więcej na stronie LOT-u nie ma takich informacji. I tu pytanie jeżeli mi odwołają lot a płaciłem kartą której już nie posiadam (zmieniłem bank), to jak mi zwrócą pieniądze? Czy mogę w takim wypadku wybrać Helsinki w późniejszym terminie np. kwiecień lub maj 2014 - podobno te terminy nie są odwołane
czesio, 5 września 2013, 18:41 | odpowiedz
DXmaniacW sumie dobre posunięcie, bo dlaczego LOT ma dowozić paxów np. Lufthansie.
To równie dobrze po co latać do Londynu (dowozić paxów BA?), Paryżu (AF?) Amsterdamu (KLM?), Skandynawii (SAS, Norwegian?) Zastanów się trochę. ;)
stolica, 5 września 2013, 22:54 | odpowiedz
Zapłaciłem za bilet do Barcelony na kwiecień 2014, teraz nie wiem czy mogę rezerwowac hotel, a znalazłem kilka po korzystnej cenie. Czy dostanę odszkodowanie, jeżeli LOT zawiesi również loty kwietniowe do Barcelony, a ja nie dostanę zwrotu pieniędzy za odwołanie rezerwacji hotelu?
latacz, 8 września 2013, 8:08 | odpowiedz
lataczZapłaciłem za bilet do Barcelony na kwiecień 2014, teraz nie wiem czy mogę rezerwowac hotel, a znalazłem kilka po korzystnej cenie. Czy dostanę odszkodowanie, jeżeli LOT zawiesi również loty kwietniowe do Barcelony, a ja nie dostanę zwrotu pieniędzy za odwołanie rezerwacji hotelu?
Rezerwuj hotel z opcją możliwości bezpłatnej anulacji jeśli masz jakieś obawy
hotelarz, 8 września 2013, 8:38 | odpowiedz
witam jestem dziennikarzem WP.PL. Chce napisać tekst o "darmowym kredycie" jaki udzieliliście Lotowi. Prośba o kontakt na mail sogorek@wp-sa.pl
Sebastian Ogórek, 10 września 2013, 9:55 | odpowiedz
Loty rezerwowałem przez Opodo - lepiej kontaktować się z nimi czy z LOT? Z kim mam szansę ugrać więcej, tj. brak problemów z przebookowaniem na inny lot?
Bierek, 16 września 2013, 10:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »