Wiceprezes LOT przechodzi do taniej linii lotniczej! Był związany z LOT od 2010 roku
To kolejna duża roszada w zarządzie LOT po tym, gdy pod koniec roku rada nadzorcza spółki odwołała ze stanowiska prezesa firmy Rafała Milczarskiego. Tym razem odejście jest dobrowolne – w komunikacie LOT czytamy, że Wilk odchodzi ze stanowiska z uwagi na „nowe wyzwania zawodowe”.
Marsa Alam od 2512 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kemer od 1699 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Sharm El Sheikh od 2486 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Jego odejście z LOT to tak naprawdę koniec epoki, bo Wilk był związany z LOT od 2010 roku, gdy jeszcze jako konsultant PwC przygotowywał Plan Restrukturyzacji LOT na potrzeby postępowania przed Komisją Europejską. W 2013 roku dołączył do LOT i objął funkcję Dyrektora Biura Planowania i Kontrolingu. W 2016 roku jako prokurent uczestniczył w opracowaniu Strategii Rentownego Wzrostu LOT na lata 2016-2020, której udana realizacja została następnie uhonorowana w 2019 r. przez światową branżę lotniczą nagrodą „CAPA Turnaround of the year”. Z koeli w 2017 roku objął on bezpośredni nadzór nad obszarem operacyjnym LOT, w tym w szczególności nad kwestiami związanymi z bezpieczeństwem oraz jakością operacji lotniczych.
Przejście Wilka do Flair Airlines kanadyjski przewoźnik potwierdził w środę.
– Jesteśmy zachwyceni, że udało nam się zachęcić osobę z tak imponującym w skali globalnej CV. Maciej przychodzi do nas z doświadczeniem z szeregu kwestii operacyjnych, a także solidne umiejętności z zakresu spraw finansowych i korporacyjnych – komentuje Stephen Jones, prezes Flair Airlines, w przeszłości wiceszef Wizz Aira.
– Jestem podekscytowany, że mogę dołączyć do zespołu Flair i wspierać zespół w ich misji, by latanie było tańsze i bardziej dostępne dla Kanadyjczyków – komentuje Wilk.
Flair Airlines to kanadyjska linia lotnicza z siedzibą w Edmonton. Przewoźnik, skupiający się przede wszystkim na lotach krajowych po Kanadzie, dysponuje flotę 22 Boeingów 737 (w tym 19 modeli typu MAX 8).