REKLAMA

UIA chce latać z 5 lotnisk w Polsce. Będą nowe trasy, ale gorzej z tanimi biletami

uia
Foto: Fasttailwind / Shutterstock

Wiceprezes ds. handlu w Ukraine International Airlines przyznał, że w najbliższym czasie przewoźnik zamierza uruchomić loty z trzech nowych lotnisk w naszym kraju. Dodatkowo przewoźnik zapowiada otwarcie wielu nowych tras z Kijowa – m.in. do Afryki i na Bliski Wschód, które mogą spodobać się także wielu Polakom. Ale jest jeden haczyk i raczej nie ucieszy on niskobudżetowym podróżników.

Ukraiński portal Uvidpustku, który jest częścią grupy Fly4free.pl opublikował ekskluzywny wywiad z wiceprezesem ds. handlu UIA. Sergey Fomenko zdradził w rozmowie nie tylko dalsze plany rozwoju linii na ukraińskim rynku, ale także opowiedział o konkretnych zamiarach wobec Polski.

Z perspektywy polskich pasażerów najważniejszą informacją przekazaną przez przedstawiciela przewoźnika jest fakt, że UIA chce w niedalekiej przyszłości znacząco rozszerzyć liczbę lotnisk obsługiwanych w naszym kraju. Licząc razem z Warszawą i Krakowem, które już istnieją w siatce połączeń przewoźnika, docelowo ma być ich pięć.

Planujemy otworzyć loty z trzech kolejnych polskich lotnisk, które obsługują dużą liczbę pasażerów. Badamy, ilu podróżnych z tych regionów może skorzystać z naszych lotów z Kijowa, a także jakie warunki współpracy mogą zaoferować nam polskie lotniska – powiedział wiceprezes ds. handlu. – Nasze plany i ambicje będą powiązane z praktycznie każdym większym regionalnym polskim miastem na północy, południu itd. – dodał.

Oczywiście nie oznacza to, że UIA zaoferuje polskim pasażerom bezpośrednie loty w wielu kierunkach, ale bez wątpienia zadba o to, by klienci mogli w odpowiedniej godzinie dolecieć do Kijowa, a stamtąd ruszyć dalej w ramach biletu łączonego. Dokładnie na tej samej zasadzie, na jakiej obecnie funkcjonują znane i lubiane połączenia UIA z Polski do Tajlandii, Indii, Iranu czy Kazachstanu.

Traktujemy Polskę jako poważny rynek, który sąsiaduje z Ukrainą i z którego możemy przyciągać pasażerów. Jako przewoźnik często obsługujemy Polaków, którzy lecą np. do USA, mimo że istnieją połączenia bezpośrednie z Polski – tłumaczy.

Poza znanymi już trasami, UIA zamierza oferować także wiele nowych połączeń długodystansowych. Z powodu zakazu lotów nad terytorium Rosji, przewoźnik chce jednak skupić się na trasach, które omijają przestrzeń powietrzną swojego sąsiada. Wprost mówi się przede wszystkim o Afryce i Bliskim Wschodzie.

Planujemy zwiększyć liczbę lotów do Kairu, a także otworzyć bezpośrednie połączenia do Addis Abeby i Nairobi – mówi Fomenko. – Jeśli wszystko pójdzie dobrze loty rozpoczną się już w 2020 roku – zapowiada.

Poza Kenią i Etiopią, UIA chciałaby także latać do RPA, ale na razie ze względów logistycznych i z powodu dużej odległości, jest to plan stosunkowo odległy.

Wraz z rozwojem przewoźnika nasuwa się jednak pytanie, czy dalej będzie można ustrzelić bilety w bardzo atrakcyjnych cenach, jak to miało miejsce w poprzednich latach w przypadku rezerwacji z dużym wyprzedzeniem. Niestety ze słów Fomenko można wywnioskować, że tanie bilety miały być czymś w rodzaju wabika dla pasażerów i nie będą zdarzać się już tak często jak w przeszłości.

– Wprowadziliśmy tanie taryfy, aby zachęcić Ukraińców do podróżowania(…) Niskie taryfy spełniły już swoją historyczną misję. Ponieśliśmy duże koszty, aby zwrócić uwagę na loty, ale program zaczyna przynosić owoce – przyznał. – To że dziś nie ma najniższych cen, nie znaczy, że takie bilety nie pojawią się w systemie rezerwacyjnym chociażby jutro. Najprawdopodobniej ceny wzrosły ponieważ nie ma potrzeby sprzedawania tak tanich biletów – mówi.

I trudno się dziwić. UIA, którą wielu pokochało przede wszystkim za bardzo atrakcyjne promocje na dalekie loty, jak każda inna linia lotnicza musi zarabiać pieniądze. A skoro na dane połączenie jest popyt i obecne ceny nie sprawiły, że brakuje chętnych, to czemu mieliby nagle je obniżyć. Fomenko zapewnił jednak, że tanie taryfy odgrywają ważną rolę w zwiększaniu liczby pasażerów i UIA nie zamierza z nich zrezygnować. Biorąc jednak pod uwagę, że linia operuje na dynamicznych stawkach, trzeba się spodziewać, że spektakularne promocje będą dotyczyć mniej popularnych tras.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
 Na czym polega ekskluzywność tego wywiadu? Ubranie rozmówcy a może miejsce przeprowadzenia? No cóż nie pomyliłem się zgadując autora.
lb10, 21 sierpnia 2019, 15:19 | odpowiedz
 Pewnie nieudolne tłumaczenie "exclusive" jako "na wyłączność" ;)
lb10  Na czym polega ekskluzywność tego wywiadu? Ubranie rozmówcy a może miejsce przeprowadzenia? No cóż nie pomyliłem się zgadując autora.
xionc, 21 sierpnia 2019, 19:21 | odpowiedz

Alicante aleja w mieście
Najlepsza oferta

Tydzień w Alicante za 646 PLN

Tomasz Świerczyński | 2019-10-14 08:40
REKLAMA
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel