Historia wymalowana na kaflach, tropikalny ogród z bujną roślinnością, przystanek końcowy legendarnego pociągu Orient Ekspres. Dworce kolejowe na całym świecie, poza swoją pierwotną funkcją, bardzo często same w sobie stanowią atrakcję. No to w drogę!
PoprzednieObraz 3 z 9Następne
Antwerpen Centraal, Antwerpia, Belgia
Król Leopold II nie szczędził wydatków na zbudowanie tego majestatycznego dworca. Ten został ukończony w 1905 roku, a do jego budowy użyto marmuru i kamienia. Pracami zarządzali architekci Louis Dela Censerie i Clement van Bogaert. Ich dzieło nazywane jest „Kolejową Katedrą” i trzeba przyznać, że lepszego określenia na tę budowlę nie można było znaleźć.
Dworzec składa się z czterech pięter. Na poziomie głównym znajdują się kasy biletowe oraz sklepy, na pozostałych - perony. Jedną z cech charakterystycznych Antwerpen Centraal jest jego antyczny zegar ścienny, który wisząc pod sufitem ze stali i szkła odmierza czas pasażerom czekającym na pociąg.
Fot. jgBeachcomber, Flickr
Król Leopold II nie szczędził wydatków na zbudowanie tego majestatycznego dworca. Ten został ukończony w 1905 roku, a do jego budowy użyto marmuru i kamienia. Pracami zarządzali architekci Louis Dela Censerie i Clement van Bogaert. Ich dzieło nazywane jest „Kolejową Katedrą” i trzeba przyznać, że lepszego określenia na tę budowlę nie można było znaleźć.
Dworzec składa się z czterech pięter. Na poziomie głównym znajdują się kasy biletowe oraz sklepy, na pozostałych - perony. Jedną z cech charakterystycznych Antwerpen Centraal jest jego antyczny zegar ścienny, który wisząc pod sufitem ze stali i szkła odmierza czas pasażerom czekającym na pociąg.
Fot. jgBeachcomber, Flickr
PoprzednieObraz 3 z 9Następne