Historia wymalowana na kaflach, tropikalny ogród z bujną roślinnością, przystanek końcowy legendarnego pociągu Orient Ekspres. Dworce kolejowe na całym świecie, poza swoją pierwotną funkcją, bardzo często same w sobie stanowią atrakcję. No to w drogę!
PoprzednieObraz 1 z 9Następne
Estación de Atocha, Madryt, Hiszpania
Relaks w otoczeniu bujnej, tropikalnej przyrody? Jak się okazuje wcale nie trzeba wybrać się w tym celu do ogrodu botanicznego. Wystarczy, że znajdziecie się pośrodku głównej hali Estación de Atocha, który był pierwszym (otwarty w 1851 roku) i największym dworcem kolejowym w Madrycie. Gdy pożar zniszczył budynek, zastąpiła go stacja zbudowana z kutego żelaza, którą zaprojektował Alberto de Palacio Elissagne przy pomocy Gustave'a Eiffela. Z czasem obiekt się rozrastał. W 1992 roku dobudowano nowoczesny terminal przystosowany do obsługi superszybkich pociągów AVE.
W starej części dworca, prócz kas biletowych, znajdują się sklepy, kawiarnie i klub nocny.
To tutaj w 2004 roku miał miejsce atak terrorystyczny, w którym zginęło 191 ludzi.
Fot. Antonio Tajuelo, Flickr
Relaks w otoczeniu bujnej, tropikalnej przyrody? Jak się okazuje wcale nie trzeba wybrać się w tym celu do ogrodu botanicznego. Wystarczy, że znajdziecie się pośrodku głównej hali Estación de Atocha, który był pierwszym (otwarty w 1851 roku) i największym dworcem kolejowym w Madrycie. Gdy pożar zniszczył budynek, zastąpiła go stacja zbudowana z kutego żelaza, którą zaprojektował Alberto de Palacio Elissagne przy pomocy Gustave'a Eiffela. Z czasem obiekt się rozrastał. W 1992 roku dobudowano nowoczesny terminal przystosowany do obsługi superszybkich pociągów AVE.
W starej części dworca, prócz kas biletowych, znajdują się sklepy, kawiarnie i klub nocny.
To tutaj w 2004 roku miał miejsce atak terrorystyczny, w którym zginęło 191 ludzi.
Fot. Antonio Tajuelo, Flickr
PoprzednieObraz 1 z 9Następne