Fly4free.pl

Z Szyman na Mazurach polecimy do Krakowa oraz Niemiec. To jednak nie wszystko!

Takiej informacji nikt się nie spodziewał! Dziś ogłoszono siatkę połączeń z lotniska w Szymanach na Mazurach. Od przyszłego roku mają tam ruszyć regularne połączenia krajowe i międzynarodowe. Planowane są loty do Krakowa oraz do Monachium i Berlina.

To jednak nie wszystko. Kilka miesięcy później mają ruszyć kolejne regularne połączenia. Tym razem do Berlina (Niemcy), Dublina (Irlandia), Oslo (Norwegia) oraz do jednego z niesprecyzowanych jeszcze niemieckich portów lotniczych.

Plany rozwoju lotniska oraz siatkę połączeń zaprezentowała dziś podczas konferencji prasowej wicemarszałek regionu Wioletta Śląska-Zyśk. W jej ocenie loty krajowe do Krakowa oraz Berlina i Monachium mają zostać uruchomione już w połowie stycznia przyszłego roku, a więc za trzy miesiące.

Monachium to duże lotnisko przesiadkowe, dzięki temu połączeniu będzie można dolecieć z Szyman przez to miasto np. do USA, czy Australii — przekonywała podczas konferencji prasowej Wioletta Śląska-Zyśk.

Do Krakowa jak i Berlina i Monachium mają być wykonywane trzy loty tygodniowo. Kto obsłuży połączenia? Tego na razie oficjalnie nie ujawniono. Nieoficjalnie mówi się, że może to być Sprint Air. Obecnie jednak mają być negocjowane umowy, natomiast samo lotnisko jest na etapie uzyskiwania certyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Wg wicemarszałek rocznie z uruchomionych w Szymanach połączeń lotniczych ma skorzystać aż 700 tysięcy pasażerów, w tym głównie mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego. W podanych przez nią danych 70 proc. mieszkańców deklaruje, że może zrezygnować z innych lotnisk (Gdańsk, Modlin i Warszawa) i korzystać z portu w Szymanach.

Lotnisko Olsztyn-Mazury po przebudowie drogi startowej do długości 2500 metrów jest w stanie obsłużyć takie samoloty jak Airbus 320 czy Boeing 737.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
700 000 pasażerów, ludzie zmieńcie swoich dilerów grzejniki.
krystoferson112, 19 października 2015, 18:35 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Przydałoby się połączenie do Wrocławia.
wroc95, 19 października 2015, 18:38 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Radom ||
mezo23, 19 października 2015, 18:38 | odpowiedz
To polecimy jak z Radomiem :D
kukuryku, 19 października 2015, 18:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Paweł - nie sądziłem, że z tego co jest karykaturą zrobisz newsa na głównej. Przecież to Radom bis będzie. A skąd ta krajówka do Krakowa ? Przecież nigdzie nie ma info o tym.
Tomo14, 19 października 2015, 18:42 | odpowiedz
Z wielkiego entuzjazmu i pewności co do powodzenia lotniska, obecnie zaczynam mieć coraz większe obawy o jego przyszłość. Sprint? Serio? Cztery trasy? Ta, chyba raz w tygodniu. Kraków? Czo te Szymany?
pw, 19 października 2015, 18:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
To jednak nie wszystko? A ja już myślałem,że będą loty do Guantanamo.
Kornel, 19 października 2015, 18:49 | odpowiedz
kilka lat temu były już loty z Szyman ..dużo Talibów latało...
bk, 19 października 2015, 18:58 | odpowiedz
Avatar użytkownika
hitem byłoby połączenie Szymany - Radom
jean, 19 października 2015, 19:22 | odpowiedz
Moim zdaniem szymany to duzo lepszy pomysł jak radom. Do duzych lotnisk daleko a drogi kiepskie
seba, 19 października 2015, 19:33 | odpowiedz
A ja bym chętnie skorzystał. Nie leciałem nigdy samolotem, a jeśli bilety będą tanie, to chętnie się wybiorę. To też może być bardzo dobre miejsce przesiadkowe do Berlina, czy Monachium, które zawsze chciałem odwiedzić ;)
As, 19 października 2015, 19:40 | odpowiedz
najważniejsze, że rodzina marszałka będzie miała pewną robotę na najbliższe lata.
barney80, 19 października 2015, 20:01 | odpowiedz
jak to fajnie że jęczących nie brakuje, co was za przeproszeniem obchodzi kto będzie korzystał z tego lotniska, jeśli będzie klapa to was nie zaboli, a zamiast narzekać idźcie do toalety i tam kontem plujcie. Brawo jest potencjał i jest siła w Podlasiu, Warmii i Mazurach
fan_pustych_łbów, 19 października 2015, 21:01 | odpowiedz
fan_pustych_łbówjak to fajnie że jęczących nie brakuje, co was za przeproszeniem obchodzi kto będzie korzystał z tego lotniska, jeśli będzie klapa to was nie zaboli, a zamiast narzekać idźcie do toalety i tam kontem plujcie. Brawo jest potencjał i jest siła w Podlasiu, Warmii i Mazurach
gierek, 19 października 2015, 21:12 | odpowiedz
fan_pustych_łbówjak to fajnie że jęczących nie brakuje, co was za przeproszeniem obchodzi kto będzie korzystał z tego lotniska, jeśli będzie klapa to was nie zaboli, a zamiast narzekać idźcie do toalety i tam kontem plujcie. Brawo jest potencjał i jest siła w Podlasiu, Warmii i Mazurach
zaboli bo to za moje piniondze. place podatki wiec wymagam...
gierek, 19 października 2015, 21:13 | odpowiedz
Byłem na tej konferencji, w artykule jest błąd, miało to być 70% z 700 000 tyś. osób, to się nazywa redaktor?? jak nawet słuchać nie umie...i bzdury przekazuje
danio, 19 października 2015, 21:17 | odpowiedz
Mi do Monachium jak najbardziej pasuje. A latam co 2tyg....oby tylko terminy padowaly.
doktor, 19 października 2015, 21:18 | odpowiedz
Przecież to nie dla Polaków to połączenie tylko dla Niemców którzy wykupują coraz więcej działek na Mazurach.
Pyjter Ślonzok, 19 października 2015, 21:27 | odpowiedz
Będzie się dało kupić semestralny na KRK-SZY?
zeglarz, 19 października 2015, 21:42 | odpowiedz
Mieszkam w Ełku, gdzie lokatę na Modlin czy do szyman? Odpowiedz prosta, Modlin oraz Chopina bo z szyman nikt nie będzie latać jakimś spirytem, podejrzewam ze ceny będą na tyle nie atrakcyjne ze wolał będę wybrać Wizz lub Ryanair, a 70 km bliżej do szyman nie robi różnicy bo droga jest kręta wiec czas przejazdu podobny, Olsztyn tez wybierze Gdańsk, jedynie co to połączenie z Berlinem może być ciekawa opcja ale tylko jak będzie latać Wizz lub Ryanair, jednak te lotnisko jest za bardzo oddalone od mazur i Podlasia żeby przyciągnąć klientów, lepszym pomysłem byłoby stworzyć takie lotnisko kolo Ełku, Suwałk może Białystok, chociaż północny wschód by skorzystał a tak to dupa klapa bedzie
Seweryn r, 19 października 2015, 22:23 | odpowiedz
Seweryn rMieszkam w Ełku, gdzie lokatę na Modlin czy do szyman? Odpowiedz prosta, Modlin oraz Chopina bo z szyman nikt nie będzie latać jakimś spirytem, podejrzewam ze ceny będą na tyle nie atrakcyjne ze wolał będę wybrać Wizz lub Ryanair, a 70 km bliżej do szyman nie robi różnicy bo droga jest kręta wiec czas przejazdu podobny, Olsztyn tez wybierze Gdańsk, jedynie co to połączenie z Berlinem może być ciekawa opcja ale tylko jak będzie latać Wizz lub Ryanair, jednak te lotnisko jest za bardzo oddalone od mazur i Podlasia żeby przyciągnąć klientów, lepszym pomysłem byłoby stworzyć takie lotnisko kolo Ełku, Suwałk może Białystok, chociaż północny wschód by skorzystał a tak to dupa klapa bedzie
ireqch, 19 października 2015, 22:33 | odpowiedz
Z tych głupkowatych komentarzy i kompletnie niemerytorycznych to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Przecież w całej północno - wschodniej Polsce nie ma ani jednego lotniska cywilnego a do Gdańska jest kawał drogi.Jak się biura podróży z Niemiec, Beneluxu oraz miłośnicy "Prus Wschodnich" zorientują o tym połączeniu, to będzie niezła frekwencja, .z czasem 2 - 3 miliony pasażerów rocznie..
Fox, 19 października 2015, 22:41 | odpowiedz
ireqch
Seweryn rMieszkam w Ełku, gdzie lokatę na Modlin czy do szyman? Odpowiedz prosta, Modlin oraz Chopina bo z szyman nikt nie będzie latać jakimś spirytem, podejrzewam ze ceny będą na tyle nie atrakcyjne ze wolał będę wybrać Wizz lub Ryanair, a 70 km bliżej do szyman nie robi różnicy bo droga jest kręta wiec czas przejazdu podobny, Olsztyn tez wybierze Gdańsk, jedynie co to połączenie z Berlinem może być ciekawa opcja ale tylko jak będzie latać Wizz lub Ryanair, jednak te lotnisko jest za bardzo oddalone od mazur i Podlasia żeby przyciągnąć klientów, lepszym pomysłem byłoby stworzyć takie lotnisko kolo Ełku, Suwałk może Białystok, chociaż północny wschód by skorzystał a tak to dupa klapa bedzie
Nie zgadzam się z Tobą. Te lotnisko ma bardzo duże szanse i potencjał do rozwoju. Oczywiście, na początek kierunki pracownicze. Żak na pewno przedłuży linię do Szyman. Przecież doskonale wiemy nie żadne inne lotnisko w pobliżu nie powstanie. Alternatywą są przecież loty z Kowna i Wilna, gdzie odległość jest porównywalna z Warszawą. http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/umowy-przedwstepne-z-przewoznikami-podpisane-dokad-polecimy-z-szyman-51453.html
ireqch, 19 października 2015, 22:50 | odpowiedz
W Polsce ciężko o rozwój, bo wszyscy narzekają. Z jednej strony są pretensje, ze rozwijają siętylko duże miasta. Z drugiej,gdy coś przełomowego chce zrobić mniejsze, to pojawia się pesymizm i deklaracja, że i tak nikt nie skorzysta na tych inwestycjach. Wniosek - inwestujmy w duże osrodki bo na zadupiach i tak nie da się nic zrobić, ze względu na nastawienie społeczeństwa...a w takiej Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, że o Skandynawii nie wspomnę, w o wiele mniejszych ośrodkach sąlotniska dla tanich linii głównie i ludzie korzystają i milionowe obroty są.
konrad, 19 października 2015, 23:17 | odpowiedz
Jaki zbieg okoliczności że osoba przedstawiająca te bajki w niedziele startuje do sejmu :D
mazur, 19 października 2015, 23:18 | odpowiedz
danioByłem na tej konferencji, w artykule jest błąd, miało to być 70% z 700 000 tyś. osób, to się nazywa redaktor?? jak nawet słuchać nie umie…i bzdury przekazuje
700 000 tys.osob to 700 mln ! Co to za megakolos bedzie z tego lotniska?
WITOSS, 20 października 2015, 2:51 | odpowiedz
ireqch
ireqch
Seweryn rMieszkam w Ełku, gdzie lokatę na Modlin czy do szyman? Odpowiedz prosta, Modlin oraz Chopina bo z szyman nikt nie będzie latać jakimś spirytem, podejrzewam ze ceny będą na tyle nie atrakcyjne ze wolał będę wybrać Wizz lub Ryanair, a 70 km bliżej do szyman nie robi różnicy bo droga jest kręta wiec czas przejazdu podobny, Olsztyn tez wybierze Gdańsk, jedynie co to połączenie z Berlinem może być ciekawa opcja ale tylko jak będzie latać Wizz lub Ryanair, jednak te lotnisko jest za bardzo oddalone od mazur i Podlasia żeby przyciągnąć klientów, lepszym pomysłem byłoby stworzyć takie lotnisko kolo Ełku, Suwałk może Białystok, chociaż północny wschód by skorzystał a tak to dupa klapa bedzie
Nie zgadzam się z Tobą. Te lotnisko ma bardzo duże szanse i potencjał do rozwoju. Oczywiście, na początek kierunki pracownicze. Żak na pewno przedłuży linię do Szyman. Przecież doskonale wiemy nie żadne inne lotnisko w pobliżu nie powstanie. Alternatywą są przecież loty z Kowna i Wilna, gdzie odległość jest porównywalna z Warszawą.http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/umowy-przedwstepne-z-przewoznikami-podpisane-dokad-polecimy-z-szyman-51453.html
Przepraszam za literowe, na tablecie słownik nie zawsze poprawia tak jak trzeba, z Kowna tez latalem, no tak będzie najazd szwabow i islamistów którzy będą chcieć odpocząć na mazurach w pięknej okolicy od swojego syfu, ja myślę ze jednak północny wschód nadal wybierze Warszawę lub Kowno, chociażby dlatego ze lepsze drogi są, do Szczytna jeździe co tydzień z pracy, droga kręta dość wąska i z dużą ilością zwierzyny które wyskakują co chwile a i policja z pisza łapie za byle gówno a na Warszawę policja woli amerykanów czyli lietuva trzepac aniżeli swoich, amen. Ps jak podobała się wczoraj wam debata? Szydło ani Kopacz ani słowem nie wspomniany o lotnisku w Radomiu, ważniejsze dla nich jest invitro, bezsensu
Seweryn r, 20 października 2015, 8:33 | odpowiedz
Powiem tak: -Wiem gdzie leży Radom -O 'Szymanach' nigdy nawet nie słyszałem. Jak zobaczyłem ten artykuł to pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem, czy nie mamy dzisiaj prima aprilis.
Janek, 20 października 2015, 9:39 | odpowiedz
JanekPowiem tak:-Wiem gdzie leży Radom-O ‚Szymanach’ nigdy nawet nie słyszałem.Jak zobaczyłem ten artykuł to pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem, czy nie mamy dzisiaj prima aprilis.
Obok Szyman jest piękne jezioro i tyle, ale fakt Ełk to brzmi dumnie, każdy wie w PL i UE gdzie jest Lyck a Szymany? Co to ku...jest, tylko bardziej obeznani wiedza gdzie ten PGR z wojskowym lotniskiem jest.
Sewerynr, 20 października 2015, 9:53 | odpowiedz
Połączenie: Szymany (PL) - Guantanamo (Kuba) już przetestowane :-)
Daniel, 20 października 2015, 10:10 | odpowiedz
Ciekawe skąd wypowiedź Pani Marszałek w tekście. Przecież nie było Was na konferencji w Szymanach. Ładnie to tak rżnąć od innych (nawet jak to info PAP-owskie to i tak powinniście podać źródło, ale PAP nie podał tej informacji, jako informacji bezpłatnej).
kradziez, 20 października 2015, 10:56 | odpowiedz
gierek
fan_pustych_łbówjak to fajnie że jęczących nie brakuje, co was za przeproszeniem obchodzi kto będzie korzystał z tego lotniska, jeśli będzie klapa to was nie zaboli, a zamiast narzekać idźcie do toalety i tam kontem plujcie. Brawo jest potencjał i jest siła w Podlasiu, Warmii i Mazurach
zaboli bo to za moje piniondze. place podatki wiec wymagam…
Wymagać to można równego traktowania obywateli tego kraju. Można narzekać jeśli wykaże się że jest strata, a jeśli nic nie wiadomo na temat realnych strat to,jest to malkontenctwo.
fan_pustych_łbów, 20 października 2015, 12:22 | odpowiedz
Nieujawniono kto będzie obsługiwał loty.. Hmm a zupełnie przez przypadek Wizir szuka pracownikow do bazy w Olsztynie;)
SwissIA, 20 października 2015, 12:40 | odpowiedz
W końcu jakieś lotnisko w warmińsko-mazurskim! Nareszcie nie trzeba będzi się tłóc do Gdańska ani do Warszawy tyle godzin! YOUPIII !!!!!!!!!!!!!!
youpi, 20 października 2015, 15:13 | odpowiedz
Można myśleć co się chce ale i tak wszystko będzie zależało od cen lotów z szyman. Jeżeli cena będzie dużo lepsza będę wolał jechać z Olsztyna do Poznania czy Warszawy. Potrzebny jest WizzAir i RyanAir a jakiś SprintAir.
balonik, 20 października 2015, 15:39 | odpowiedz
Duzo ludzi lata do UK to powinno byc podstawowe połączenie.!!!!
wafel, 23 października 2015, 18:32 | odpowiedz
A gdzie loty do Stansted londyn??? Tyle lat sie czeka na wschodniej stronie i nic!!!
AAA, 20 listopada 2015, 12:37 | odpowiedz
Pochodzę z Mazur a mieszkam w Zabrzu i chętnie skorzystam z tego połączenia jak wiele osób ze śląska które znam i chciałyby w okresie ferii zimowych i wakacji szybko dostać się na mazury. Bardzo dobrym połączeniem byłoby Pyrzowice-Szymany przynajmniej w okresach wakacyjnych. Śląsk to aglomeracja 5 milionów ludzi którzy chętnie skorzystają z możliwości turystycznych Mazur. Kwestia skomunikowania lotniska w Szymanach z miejscowościami turystycznymi na Mazurach ale to już pole dla rozwoju nowych działalności gospodarczych itp. Mazury na pewno skorzystają na tym przedsięwzięciu i nie będzie to Radom. Ten kto tak pisze chyba nie latał lub nie był na Mazurach.
Paulek, 28 listopada 2015, 13:02 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »