więcej okazji z Fly4free.pl

Szef Wizz Aira: Największym grzechem branży lotniczej są drogie miejsca w klasie biznes

Foto: Aureliy / Shutterstock

– Gada absolutne bzdury – tak Jozsef Varadi skomentował niedawne wypowiedzi szefa Lufthansy Carstena Spohra, według którego to tanie linie lotnicze najmocniej odpowiadają za krytykę, jaka spada na linie lotnicze w związku z emisją szkodliwych substancji do atmosfery. I odbił piłeczkę w sposób, którego nie powstydziłby się szef Ryanaira, Michael O’Leary.

Przy okazji wczorajszej publikacji wyjątkowo dobrych wyników finansowych prezes Wizz Aira udzielił kilku wywiadów, ale największym echem w mediach odbiła się jego wypowiedź dla Bloomberga. Varadiego spytano tam o komentarz do ostatnich słów Carstena Spohra, według którego polityka tanich linii lotniczych jest ekologicznie nieodpowiedzialna. Według szefa Lufthansy, low-costy, oferując bilety w bardzo niskich cenach, sztucznie budują zapotrzebowanie na ruch lotniczy i w efekcie zwiększają emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

– Gada absolutne głupoty. Model biznesowy tradycyjnych linii lotniczych opiera się na przewożeniu jak największej liczby klientów korporacyjnych kupujących drogie bilety w klasie biznes i dużej liczbie lotów przesiadkowych. Jest to model skrajnie nieefektywny i mający negatywny wpływ na środowisko – powiedział Varadi.

Jak dodał, tradycyjne linie korzystają też ze starszych, bardziej paliwożernych samolotów. Tymczasem Wizz Air jest według Varadiego najbardziej ekologiczną linią lotniczą w Europie: dzięki nowoczesnej flocie poziom emisji dwutlenku węgla w węgierskiej linii wynosi zaledwie 50 gramów na jeden pasażerokilometr, podczas gdy średnia dla tradycyjnych przewoźników wynosi ok. 90 gramów.

Wizz Air Airbus A321
Foto: Wizz Air

Flygskam? To arogancja Europy Zachodniej

Varadi wypowiedział się też na temat coraz częstszych głosów, aby ograniczyć podróże samolotem i “flygskam”, czyli wstydu przed lataniem. Jego zdaniem zjawisko to nie ma żadnego wpływu na kondycję branży lotniczej w naszej części Europy. Według Bloomberga, Varadi miał nazwać apele o ograniczenie liczby podróży samolotem “arogancją Europy Zachodniej” w sytuacji, gdy pasażerowie z tego regionu latają rocznie średnio 5 razy częściej niż mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »