REKLAMA

Stewardesa chce prawie miliona złotych od linii lotniczej, bo… poślizgnęła się na schodach!

Foto: AriftAtoz2205 / Shutterstock

47-letnia Margaret Chapman domaga się od linii Qantas 315 tys. AUD odszkodowania, ponieważ poślizgnęła się na mokrych schodach samolotowych. Jej zdaniem przewoźnik nie przeszkolił jej odpowiednio na takie warunki atmosferyczne. Najciekawsze w tej sprawie jest to, że… ma spore szanse, aby wygrać.

Historia jest dość prosta: samolot linii Qantas wylądował pewnego deszczowego popołudnia na lotnisku w Brisbane. Aby przyspieszyć proces opróżnienia maszyny, pasażerowie nie wychodzili z samolotu przez rękaw, ale po specjalnie podstawionych schodkach. Jak nietrudno sobie wyobrazić, było ślisko, a kobieta… poślizgnęła się i upadła. W efekcie, jak sama twierdzi, uszkodziła ramię, kręgosłup i kciuk.

Teraz stewardesa pozywa linię lotniczą i domaga się od niej 315 tys. AUD (838,5 tys. PLN) odszkodowania. Powód? Przewoźnik nie zapewnił jej “bezpiecznych warunków pracy”. W pozwie skierowanym do sądu w Brisbane czytamy, że linia lotnicza nie zapewniła na tę okoliczność odpowiedniego przeszkolenia dla załóg oraz sprzętu.

Serwis Simple Flying, który nagłośnił sprawę, pisze pół żartem, że jedynym sprzętem, jaki linia mogła w tej sytuacji zapewnić była gigantyczna parasolka osłaniająca schody, a szkolenie powinno zająć jedno zdanie i hasło: “Uważaj na siebie i schodź powoli, bo jest ślisko”.

Foto: magicinfoto / Shutterstock

To nie pierwszy taki pozew

Podobne przypadki zdarzały się już w przeszłości, a werdykty sądów były różne. 75-letni pasażer linii Ryanair, który także poślizgnął się na schodach, wychodząc z samolotu, przegrał swoją sprawę, w której domagał się 60 tys. EUR, jednak tu powodem było to, że zgłosił tę sytuację zbyt późno.

Odszkodowanie otrzymała za to 57-letnia pasażerka z Poznania. W 2012 roku Polka schodząc po schodach samolotu Ryanaira nieszczęśliwie się poślizgnęła i upadła. Na chwilę straciła przytomność, miała uszkodzone żebra, palce prawej ręki i ramię. Kobieta pozwała irlandzką linię i domagała się 38 tys. EUR odszkodowania. Ostatecznie poszła na ugodę z przewoźnikiem – kwota odszkodowania nie została ujawniona.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
to nie przewoźnik odpowiada za czystośc i suchośc schodów tylko firma handlingowa, na płycie może być ślisko i co wtedy? przewoźnik ma odpowiadać? głupota
carvingowiec, 15 maja 2019, 15:45 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nie głupota, tylko przepisy. Klientka ma rację i dostanie jakąś kasę na pewno, bo pracodawca nie ostrzegł jej przed ewentualnym ryzykiem zawodowym. Swoją drogą oczywiście wykorzystuje ona te przepisy i można ją o to potępiać, ale jeśli rzeczywiście szkoda dla niej była duża, to czemu nie ....
dar_kozlowski, 16 maja 2019, 16:06 | odpowiedz

Plaża w Odessie
Najlepsza oferta

Loty nad Morze Czarne za 38 PLN!

Kamil Walinowicz | 2019-10-23 12:38
REKLAMA
REKLAMA
Nasze najlepsze teksty są tutaj
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel