Stewardesa chce prawie miliona złotych od linii lotniczej, bo… poślizgnęła się na schodach!
47-letnia Margaret Chapman domaga się od linii Qantas 315 tys. AUD odszkodowania, ponieważ poślizgnęła się na mokrych schodach samolotowych. Jej zdaniem przewoźnik nie przeszkolił jej odpowiednio na takie warunki atmosferyczne. Najciekawsze w tej sprawie jest to, że… ma spore szanse, aby wygrać.
Historia jest dość prosta: samolot linii Qantas wylądował pewnego deszczowego popołudnia na lotnisku w Brisbane. Aby przyspieszyć proces opróżnienia maszyny, pasażerowie nie wychodzili z samolotu przez rękaw, ale po specjalnie podstawionych schodkach. Jak nietrudno sobie wyobrazić, było ślisko, a kobieta… poślizgnęła się i upadła. W efekcie, jak sama twierdzi, uszkodziła ramię, kręgosłup i kciuk.
Teraz stewardesa pozywa linię lotniczą i domaga się od niej 315 tys. AUD (838,5 tys. PLN) odszkodowania. Powód? Przewoźnik nie zapewnił jej “bezpiecznych warunków pracy”. W pozwie skierowanym do sądu w Brisbane czytamy, że linia lotnicza nie zapewniła na tę okoliczność odpowiedniego przeszkolenia dla załóg oraz sprzętu.
Serwis Simple Flying, który nagłośnił sprawę, pisze pół żartem, że jedynym sprzętem, jaki linia mogła w tej sytuacji zapewnić była gigantyczna parasolka osłaniająca schody, a szkolenie powinno zająć jedno zdanie i hasło: “Uważaj na siebie i schodź powoli, bo jest ślisko”.

To nie pierwszy taki pozew
Podobne przypadki zdarzały się już w przeszłości, a werdykty sądów były różne. 75-letni pasażer linii Ryanair, który także poślizgnął się na schodach, wychodząc z samolotu, przegrał swoją sprawę, w której domagał się 60 tys. EUR, jednak tu powodem było to, że zgłosił tę sytuację zbyt późno.
Odszkodowanie otrzymała za to 57-letnia pasażerka z Poznania. W 2012 roku Polka schodząc po schodach samolotu Ryanaira nieszczęśliwie się poślizgnęła i upadła. Na chwilę straciła przytomność, miała uszkodzone żebra, palce prawej ręki i ramię. Kobieta pozwała irlandzką linię i domagała się 38 tys. EUR odszkodowania. Ostatecznie poszła na ugodę z przewoźnikiem – kwota odszkodowania nie została ujawniona.