Śmiało kupujcie bilety! Lista linii lotniczych umożliwiających anulowanie zakupu
Znacie to uczucie, gdy pod wpływem emocji kupiliście bilety na podróż samolotem… a po kilku minutach lub godzinach okazało się, że to był błąd? Powody bywają różne: wasz szef stanowczo stwierdził, że nie da wam urlopu. Lub dowiadujecie się, że te same bilety można kupić 3 razy taniej (bo właśnie przeczytaliście artykuł o promocji na Fly4free.pl)… bądź kupiliście bilety bez konsultacji z rodziną.
Jeszcze inny przypadek (autentyczny, mój własny): dopiero w tym momencie do was dotarło, że nie będziecie mieli możliwości załatwienia opieki nad waszym ukochanym psem podczas tego konkretnego planowanego wyjazdu…
Co wtedy? W przypadku większości tanich linii lotniczych, w podstawowych taryfach wszelkie zmiany w zakupionym bilecie (od drobnych poprawek po poważne modyfikacje w rodzaju przesunięcia daty wylotu bądź zmiany pasażera) są płatne… i to słono. A możliwości anulowania zakupu i uzyskania pełnego zwrotu wydanych pieniędzy po prostu nie ma.
Sytuacja diametralnie się zmienia, jeżeli bilety były zakupione u tak zwanego „klasycznego” przewoźnika. Tutaj część z linii oferuje bardzo przydatne rozwiązanie: możliwość BEZPŁATNEJ anulacji zakupu i pełen zwrot kwoty, którą wydaliście na bilety. Minusem z reguły jest krótki czas na podjęcie decyzji o anulacji – najczęściej to 24 godziny od momentu dokonania rezerwacji.
Sprawdźmy zatem, w jakich liniach lotniczych istnieje taka możliwość – i jakie są warunki. Nieocenioną pomocą jak zwykle wykazali się nasi forumowicze: specjalne podziękowania dla Aga_podrozniczka (jej dziennik lotów możecie zobaczyć w naszej Społeczności). A czytelników zachęcam do ewentualnego uzupełnienia naszych informacji w komentarzach.
Możliwość anulowania: tak (24h)
Oficjalne informacje przewoźnika (w języku angielskim):
If you made your booking with British Airways and you notice a mistake after you have paid for your ticket(s), you can cancel your flight booking and claim a full refund without penalty, up to 24 hours from when you made the original booking. Refunds under these circumstances can only be requested by calling our contact centres.
Fot. Gil C, shutterstock






