więcej okazji z Fly4free.pl

Śmiało kupujcie bilety! Lista linii lotniczych umożliwiających anulowanie zakupu

Foto: conejota, shutterstock
Czy zawsze decyzja o zakupie biletu lotniczego jest nieodwracalna? W niektórych liniach macie możliwość jego zwrotu! 

Znacie to uczucie, gdy pod wpływem emocji kupiliście bilety na podróż samolotem… a po kilku minutach lub godzinach okazało się, że to był błąd? Powody bywają różne: wasz szef stanowczo stwierdził, że nie da wam urlopu. Lub dowiadujecie się, że te same bilety można kupić 3 razy taniej (bo właśnie przeczytaliście artykuł o promocji na Fly4free.pl)… bądź kupiliście bilety bez konsultacji z rodziną.

Jeszcze inny przypadek (autentyczny, mój własny): dopiero w tym momencie do was dotarło, że nie będziecie mieli możliwości załatwienia opieki nad waszym ukochanym psem podczas tego konkretnego planowanego wyjazdu…

Co wtedy? W przypadku większości tanich linii lotniczych, w podstawowych taryfach wszelkie zmiany w zakupionym bilecie (od drobnych poprawek po poważne modyfikacje w rodzaju przesunięcia daty wylotu bądź zmiany pasażera) są płatne… i to słono. A możliwości anulowania zakupu i uzyskania pełnego zwrotu wydanych pieniędzy po prostu nie ma.

Sytuacja diametralnie się zmienia, jeżeli bilety były zakupione u tak zwanego „klasycznego” przewoźnika. Tutaj część z linii oferuje bardzo przydatne rozwiązanie: możliwość BEZPŁATNEJ anulacji zakupu i pełen zwrot kwoty, którą wydaliście na bilety. Minusem z reguły jest krótki czas na podjęcie decyzji o anulacji – najczęściej to 24 godziny od momentu dokonania rezerwacji.

Sprawdźmy zatem, w jakich liniach lotniczych istnieje taka możliwość – i jakie są warunki. Nieocenioną pomocą jak zwykle wykazali się nasi forumowicze: specjalne podziękowania dla Aga_podrozniczka (jej dziennik lotów możecie zobaczyć w naszej Społeczności). A czytelników zachęcam do ewentualnego uzupełnienia naszych informacji w komentarzach.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
w Lot może i można, ale nie jak się kupuję ich promocyjne bilety do USA!!!
Marcin, 27 września 2016, 21:10 | odpowiedz
Rozumiem, że anulowanie we wszystkich przypadkach dotyczy zakupi biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika?
Patro, 27 września 2016, 21:13 | odpowiedz
A kiedy Ryanair wprowadzi coś podobnego z 24h na anulowanie
what, 27 września 2016, 21:15 | odpowiedz
Lufthansa zwraca za bilety: http://www.lufthansa.com/pl/pl/Czesto-zadawane-pytania-Anulowanie-Refundacja-online
Cizix, 27 września 2016, 21:27 | odpowiedz
Marcin w Lot może i można, ale nie jak się kupuję ich promocyjne bilety do USA!!!
W LOT można, ale trzeba kupować na stronie amerykańskiej
kris, 27 września 2016, 21:28 | odpowiedz
Co wtedy? Wtedy trzeba się pozbyć psa. Raz i na zawsze.
erazm, 27 września 2016, 21:35 | odpowiedz
Cizix Lufthansa zwraca za bilety: http://www.lufthansa.com/pl/pl/Czesto-zadawane-pytania-Anulowanie-Refundacja-online
Zgadza się. Sam anulowane miesiąc temu.
Marcin, 27 września 2016, 21:55 | odpowiedz
erazm Co wtedy? Wtedy trzeba się pozbyć psa. Raz i na zawsze.
Dokladnie :-)))
hanibal kanibal, 27 września 2016, 22:11 | odpowiedz
Dlaczego na temat Lufthansy cytujecie kogos z forum a nie po prostu oficjalne warunki np. Ze strony internetowej?
LHfan, 27 września 2016, 22:48 | odpowiedz
expedia.com daje mozliwosc do 24h
p, 28 września 2016, 0:08 | odpowiedz
W ryanair mozna dokonac darmowych zmian do 24h od rezerwacji.
Pat, 28 września 2016, 0:29 | odpowiedz
hanibal kanibal
erazm Co wtedy? Wtedy trzeba się pozbyć psa. Raz i na zawsze.
Dokladnie :-)))
Zabrać do Seulu w ramach promowania nowego kierunku LOT. Przyda się zamiast kanapek. Smacznego.
niedzwiecki.pl, 28 września 2016, 5:35 | odpowiedz
ryanair niestety nie... miałam zaświadczenie od lekarza,że nie mogę lecieć wysłałam im 14 dni przed wylotem i niestety oddali tylko połowę za bilety... na dodatek nie przelewem na konto tylko tickety na inny lot,który musiałam zarezrwować w ciągu kolejnego roku... :/
mona, 28 września 2016, 7:23 | odpowiedz
W etihad nie ma absolutnie mozliwosci anulowania zakupu biletu. Probowalam oddac bilet ze wzgledu na ciezka chorobe miesiac przed odlotem nie bylo wogole rozmowy, a za przebukowanie na za rok policzyli 5 tys. pln. Bardzo kiepska obsluga klienta - po kilka dni czekalam na odpowiedzi na maile a infolinia odsyla do kontaktu mailowego. Nie polecam.
Magda, 28 września 2016, 8:09 | odpowiedz
mona ryanair niestety nie… miałam zaświadczenie od lekarza,że nie mogę lecieć wysłałam im 14 dni przed wylotem i niestety oddali tylko połowę za bilety… na dodatek nie przelewem na konto tylko tickety na inny lot,który musiałam zarezrwować w ciągu kolejnego roku… :/
Trzeba było się ubezpieczyć
Mxd, 28 września 2016, 15:19 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »