Najlepsze lotnisko świata wprowadza długo wyczekiwaną innowację. Skorzystają na tym niemal wszyscy pasażerowie
Technologia biometryczna, wraz z oprogramowaniem do rozpoznawania twarzy, jest już w pewnym stopniu stosowana na lotnisku Changi w automatycznych liniach na punktach kontrolnych imigracyjnych. Nadchodzące zmiany „zmniejszą potrzebę wielokrotnego przedstawiania dokumentów podróżnych przez pasażerów na punktach dotykowych i umożliwią bardziej płynne i wygodne kontrole” – powiedziała minister komunikacji Josephine Teo.
Biometria będzie wykorzystywana do stworzenia jednolitego sposobu autoryzacji, który będzie używany na różnych punktach dotykowych – od oddawania bagażu po kontrolę imigracyjną i wejście na pokład – eliminując potrzebę fizycznych dokumentów podróżnych, takich jak bilety lotnicze i paszporty. „Będziemy jednym z pierwszych krajów na świecie, które wprowadzą automatyczną kontrolę bez użycia paszportu” – dodała Teo.
Kos od 2768 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Sharm El Sheikh od 2006 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Majorka od 2363 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Władze lotniska w Singapurze przewidują powrót do poziomów ruchu pasażerskiego i lotniczego sprzed pandemii i wyraziły nadzieję, że nadchodzący system biometryczny pomoże usprawnić przepływy pasażerów. – Nasze systemy imigracyjne muszą być w stanie efektywnie zarządzać tym wysokim i rosnącym wolumenem podróżnych i zapewniać pozytywne wrażenia z procesu kontroli, jednocześnie dbając o nasze bezpieczeństwo – powiedziała Teo.
Często uważane za najlepszy port na świecie i jeden z najbardziej ruchliwych, singapurskie lotnisko Changi obsługuje ponad 100 linii lotniczych, które latają do 400 miast w około 100 krajach i terytoriach na całym świecie. W czerwcu obsłużyło 5,12 mln pasażerów, przekraczając po raz pierwszy barierę pięciu milionów od stycznia 2020 roku.
Identyfikacja biometryczna może wkrótce stać się przyszłością podróżowania. Już w 2018 roku lotnisko w Dubaju wprowadziło tunele z biometrycznymi „Smart Gates”, które za pomocą rozpoznawania twarzy weryfikują tożsamość podróżnych w zaledwie pięć sekund. Pasażerowie mogą również używać swoich odcisków palców lub skanów twarzy do autoryzacji, zamiast polegać na fizycznych paszportach. W innych częściach świata technologia rozpoznawania ta jest już stosowana w pewnym stopniu – przykładami są lotniska w Hongkongu, Tokio (Narita i Haneda), Delhi, Londynie (Heathrow) czy Paryżu (Charles de Gaulle).
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?