Linia rusza ze sprzedażą biletów na historyczny lot! Odbędzie się…za 5 lat
Każdy z trzech inauguracyjnych lotów odbędzie się w obrębie Szwecji, Norwegii lub Danii, czyli krajach, w których SAS ma swoją siedzibę. Zgodnie z komunikatem przewoźnika, pasażerowie będą mogli zarezerwować maksymalnie dwa miejsca na jedną rezerwację i na osobę. Koszt takiej przyjemności to 1946 koron szwedzkich (ok. 758 zł), wraz z podatkami i opłatami, a całość należy opłacić maksymalnie 30 dni przed pierwszym lotem. Cena jest hołdem dla roku, w którym SAS zaczął latać.
Póki co przewoźnik nie ustalił konkretnych szczegółów lotów, takich jak dokładny termin, planowana trasa czy miejsce startu i lądowania. Wiadomo jedynie, że do całkowicie elektrycznego lotu dojdzie w 2028 roku.
Costa Blanca od 1669 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Evia od 2040 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Wyspa Malta od 2102 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Jako że lot odbędzie się dopiero za pięć lat, SAS ogłosił, że bilety będzie można bezpłatnie przenieść na inną osobę, jeśli pierwotny rezerwujący nie będzie jednak mógł wsiąść na pokład. Obecnie największe szanse na obsługę historycznego przelotu ma hybrydowo-elektryczny samolot Heart Aerospace ES-30, który obecnie jest w fazie rozwoju, a właśnie w 2028 roku ma wejść do regularnego użytku.
#NEWS | Scandinavian airline SAS has signed with Swedish aerospace company Heart Aerospace, to add the ES-30 electric aircraft to its regional fleet.
— AviationSource (@AvSourceNews) September 17, 2022
Read more at AviationSource!https://t.co/w902F7b1MT#SAS #HeartAerospace #Sustainability #ElectricVehicles #AvGeek pic.twitter.com/ekzg3P43SR
SAS, flagowy przewoźnik Danii, Norwegii i Szwecji bardzo mocno skupia się na ekologicznym podejściu do lotnictwa. Do 2050 roku zamierza stać się linią z zerową emisją netto, stąd tak szybko chce wykorzystywać samoloty elektryczne, zazwyczaj na krótszych trasach. Już w 2014 roku SAS odbył swój pierwszy lot, w którym skorzystano z mieszanki biopaliw.





