więcej okazji z Fly4free.pl

Samolot Ryanaira spóźnił się 90 sekund na ciszę nocną i musiał lądować na lotnisku oddalonym o 250 km!

Foto: katatonia82 / Shutterstock
Restrykcyjne przestrzeganie ciszy nocnej u naszych zachodnich sąsiadów często prowadzi do pozornie absurdalnych sytuacji. Tak było w niedzielę na lotnisku w Berlinie, gdy maszyna irlandzkiej linii znajdowała się w końcowej fazie podejścia do lądowania. Wtedy wybiła jednak północ, a piloci musieli podjąć decyzję o lądowaniu 250 kilometrów dalej – na lotnisku w Hanowerze.

Cisza nocna, czyli popularny „core night” i związany z nią zakaz lądowania samolotów pasażerskich to rzeczywistość na wielu lotniskach w całej Europie, zwłaszcza tych położonych w pobliżu dużych miast. Poszczególne porty różnią się jednak od siebie poziomem restrykcyjności, z jaką przestrzegają kwestii przekroczenia pory zakazu lotów w nocy. A jednymi z najbardziej restrykcyjnych krajów pod tym względem są Niemcy, czego dowodzi historia przytaczana przez serwis Aero Telegraph.

Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem przy okazji lotu FR2501 z Gran Canarii do Berlina. Samolot miał zgodnie z rozkładem wystartować o godz. 19.40 lokalnego czasu i wylądować w Berlinie o godz. 22.50. Tak się jednak nie stało, bo samolot wystartował z 1 godziną i 20 minutami opóźnienia. Lot był więc walką z czasem o to, by zdążyć przed berlińskim zakazem lotów, który wybijał o północy. Ostatecznie okazało się, że… zabrakło naprawdę niewiele. O godzinie 23.59 samolot znajdował się na wysokości zaledwie 410 metrów, więc był już w końcowej fazie lądowania. Mimo to, lotnisko w Berlinie odmówiło maszynie możliwości lądowania, a samolot Ryanair w sumie spóźnił się o ledwie 90 sekund.
Piloci samolotu irlandzkiej linii podjęli w efekcie decyzję o locie na inne lotnisko – padło na oddalony o 250 kilometrów od stolicy Niemiec Hanower. Irlandzka linia w komunikacie narzeka na bezduszne procedury i przypomina, że w efekcie braku zgody na lądowanie pasażerowie musieli jechać autobusem z Hanoweru do Berlina, a podróż ta zajmuje ok. 3 godzin.


Warto dodać, że nie jest to najmniejsze przekroczenie czasu w historii berlińskiego lotniska. W lipcu samolot linii Eurowings lecący z Alicante przekroczył „ciszę nocną” o 10 sekund – północ wybiła, gdy samolot znajdował się ledwie 90 metrów nad ziemią. Tu także konieczne było przekierowanie samolotu na inne lotnisko.
 

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
BEz sensu z punktu widzenia zanieczyszczeń i CO2.  Powinna być wysoka kara zamiast tego przy niedużym przekroczeniu.
jp1, 8 stycznia 2025, 17:11 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »