REKLAMA

Ryanair rzuca ręcznik? Pasażerowie wściekli, bo nie mogą dostać kasy za odwołane loty!

Foto: gcpics / Shutterstock

Samoloty Ryanaira od kilku dni nie latają już co prawda po Polsce, ale niedoszli pasażerowie tych lotów mają nie lada problem: nie mogą bowiem otrzymać zwrotu pieniędzy za swoje loty. Co na to Ryanair? Linia informuje, że tymczasowo przestaje odpowiadać na pytania od dziennikarzy.

Wiesz, że kryzys jest poważny, jeśli największa linia w Europie mówi Ci, że za tydzień prawdopodobnie będzie musiała zawiesić wszystkie swoje połączenia, a tak właśnie w środę robił Ryanair. Pandemia koronawirusa odbija się na sytuacji irlandzkiej linii w zastraszającym tempie – od niedzieli linia przestała latać z i do Polski, w poniedziałek ogłosiła, że redukuje liczbę swoich operacji o ponad 40 procent, od środy zmniejsza je o 80 procent, a od 24 marca – zamierza odwołać większość, jeśli nie wszystkie loty. Oczywiście, należało się spodziewać, że spowoduje to całkowity chaos dla pasażerów odwołanych lotów, ostatecznie chodzi tu o kilka milionów osób, które chciałyby otrzymać z powrotem swoje pieniądze za bilety lub chociaż zmienić datę rezerwacji (zdecydowana mniejszość).

Wydaje się jednak, że system rezerwacyjny Ryanaira nie wytrzymał tak dużego zainteresowania lub… irlandzka linia z pełnym wyrachowaniem wprowadza klientów w błąd. Nie jesteśmy w stanie tego rozstrzygnąć, bo Ryanair w odpowiedzi na nasze pytania poinformował nas, że w związku z kryzysem koronawirusowym przewoźnik skupia się obecnie na komunikacji z pasażerami i biuro prasowe nie będzie w najbliższej przyszłości odpowiadało na pytania mediów.

Nie zmienia to jednak faktu, że sytuacja jest poważna – dostaliśmy kilkanaście maili w tej sprawie od naszych czytelników, którzy narzekają też na irlandzką linię na naszym profilu na Facebooku.

“System zwrotów w Ryanairze nie działa i ciągle pojawia się błąd. Jedyną opcją, aby otrzymać zwrot w tej sytuacji jest pisanie na czat lub dzwonienie, jednak wczoraj przez 6 godzin nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Na fanpage’u Ryanaira na Facebooku cała masa ludzi zgłasza podobny problem, jednak nic nie jest z tym robione. Zakładam, że jest to celowe działanie, aby część rezerwacji po prostu przepadła lub rezerwacje zostały przeniesione na inny termin, bo oczywiście ta funkcja akurat działa – pisze w mailu do nas pan Bartosz.

– Miałem mieć na dniach lot na Cypr Wizz Airem (w tym przypadku nic nie robię, bo automatycznie mają dokonać zwrotu na konto w aplikacji), a powrót Ryanairem –  od nich dostałem maila, żeby wypełnić wniosek o zwrot środków na konto (lub zmianę terminu lotu), ale po kliknięciu w ten link jestem przekierowywany do ich strony głównej – pisze z kolei Piotrek.

ryanair w powietrzu
Foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock

A mogli pójść drogą Wizz Aira...

Takich głosów jest zresztą zdecydowanie więcej.

– Chciałabym nagłośnić sprawę zwrotów kosztów odwołanych lotów Ryanair. Tysiące ludzi ma ten problem, Ryanair wysłał maile z informacją o odwołanych lotach – co jest oczywiste i super, że tak zrobili. W mailu jest zawarta informacja, że aby otrzymać zwrot kosztów zakupu biletów trzeba wypełnić wniosek, ale po wypełnieniu wniosku pokazuje się informacja o błędnym numerze rezerwacji, choć numer jest wpisany prawidłowo. Nie można się do nich dodzwonić ani skontaktować przez chat jak sugerują. Nie tylko ja mam ten problem, ale czytałam na wielu forach, że naprawdę większość ludzi i to ten sam z numerem rezerwacji. Rozumiem, że większość firm znalazła się w bardzo ciężkiej sytuacji i grozi im zamknięcie, a już na pewno w branży turystycznej, ale jeśli wysyłają maila, że zwrócą pieniądze, a wykręcają tak tanie numery, to nie jest to w porządku i nie może spotkać się ze zrozumieniem – pisze Magdalena Olszewska.

– Czy macie może Państwo informację, dlaczego formularz zwrotów Ryanaira nie działa? Od wczoraj próbuję go wypełnić z mizernym skutkiem. Dodzwonić się do nich nie można, na maile nie odpowiadają – pisze Krzysztof Dudek.

Mamy wielką nadzieję, że sytuacja szybko się ustabilizuje, a klienci Ryanaira otrzymają z powrotem swoje pieniądze. Swoją drogą – być może najlepszym rozwiązaniem byłoby w tej sytuacji pójście drogą Wizz Aira, który wprowadził automatyczny proces zwrotu pieniędzy za odwołane połączenia. Co prawda tylko na konto Wizz, ale zawsze to coś.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
No ciekaw jestem jak to sie rozwinie, jestem dokladnie w tej sytuacji z kilkoma lotami.
Mike6243, 19 marca 2020, 16:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Moj lot wizzem 16go marca zostal odwolany, i do teraz nie dostalem, ani zadnego emaila w tej sprawie, ani zwrotu kosztu na konto wizz. Ktoś ma podobnie?
Artur Nogalski, 19 marca 2020, 16:51 | odpowiedz
Avatar użytkownika
W sobotę 14.03, zaraz po ogłoszeniu zawieszenia lotów i takiej informacji od Ryanaira, wystąpiłem o zwrot pieniędzy. Cała kwota była u mnie na koncie we wtorek wieczorem. Myślę że system się po prostu zawiesił i stąd te błędne komunikaty opóźnienie w zwrotach. Bądźcie dobrej myśli 😀
TomekN., 19 marca 2020, 16:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jest takich przypadków więcej. Wizzair oddaje powoli kasę, ale to jednak trwa. Najlepsza strategia na najblizszy tydzień to czekać i nie zgubić potwierdzeń.
Artur Nogalski Moj lot wizzem 16go marca zostal odwolany, i do teraz nie dostalem, ani zadnego emaila w tej sprawie, ani zwrotu kosztu na konto wizz. Ktoś ma podobnie?
arturroarturro, 19 marca 2020, 16:57 | odpowiedz
Miałem lot Wizzem na 27.III,  anulowany tydzień temu, dziś pojawiło się 120% na koncie 
arturroarturro Jest takich przypadków więcej. Wizzair oddaje powoli kasę, ale to jednak trwa. Najlepsza strategia na najblizszy tydzień to czekać i nie zgubić potwierdzeń.
Artur Nogalski Moj lot wizzem 16go marca zostal odwolany, i do teraz nie dostalem, ani zadnego emaila w tej sprawie, ani zwrotu kosztu na konto wizz. Ktoś ma podobnie?
marcinkurylowicz, 19 marca 2020, 17:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
U mnie podobnie. 4 rezerwacje anulowane - brak możliwości zwrotu środków "Błędny nr rezerwacji" lub inne błędy. Przy próbie zmiany lotu (tych anulowanych) pojawia się abym dopłacił różnicę. W dniu wczorajszym rano udało mi się połączyć przez Chat z konsultantem. Ustaliliśmy darmowe przesunięcie 2 rezerwacji oraz zwrot kosztów kolejnych dwóch. Konsultant zapewnił że do 24 godzin zobaczę rezerwację na nowe terminy i otrzymam emaliowe potwierdzenie.  Niestety do tej pory cisza - na całe szczęście zapisałem sobie historię czatu.
McGrey, 19 marca 2020, 17:23 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mam to samo z numerem rezerwacji, a dziś rezerwacja w ogóle zniknęła z systemu jakby jej nigdy nie było.
Adam Szudra, 19 marca 2020, 17:41 | odpowiedz
Miałem ten sam problem. Przy próbie wypełnienia formularza zwrotu gotówki za odwołany lot 29.03 Warszawa-Wiedeń ciągle pojawiał się komunikat że lot nie został odwołany. I tak chyba z 8 czy 10 razy... Ale dziś postanowiłem wypełnić formularz przed godziną 5 nad ranem i wszystko poszło sprawnie. Czekam teraz tylko na przelew.
Paweł, 19 marca 2020, 20:59 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mnie udało się wypełnić wniosek ale dopiero o 1 w nocy. Wychodzi więc na to, że serwery mogą być przeciążone. Ciekawe tylko na ile będzie to skuteczne.
Michał Michał, 19 marca 2020, 21:05 | odpowiedz
Mi udało się zarejestrować zwrot przed momentem po przed aplikacje Ryanair. Z tym, że wydłużyli zwrot środków z 7 dni roboczych na 20 dni roboczych. 
EdytaZ, 22 marca 2020, 9:03 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czy Ryanair jest jeszcze wypłacalny? Ryanair do ostatniego momentu przyjmował rezerwacje. Następnie pomimo braku możłiwości lotów twierdził do ostatniego momentu, że loty się odbędą. Teraz nie wypłaca zawrotów za odwołane loty, nie udziela informacji zarówno klientom jak i mediom. Czy O'Leary już wyczyścił konta, czy można jeszcze liczyć na zwrot? Biznes w stylu jak jest dobrze to lewarujemy, a jak źle to upadłość i płacą klienci. A od syndyka odkupimy firmę i zaczniemy od nowa "głupka strugać".
alexela, 26 marca 2020, 10:01 | odpowiedz

REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.