Nie tylko Albania. Ryanair chce pobić Wizz Aira na innych rynkach, na których dominuje „landrynka”
Po ogłoszeniu ogromnego zamówienia na 300 Boeingów 737 MAX 10 (150 potwierdzonych i 150 opcjonalnych), irlandzki przewoźnik chce agresywnie rozbudować swoją pozycję w Europie Środkowej i Wschodniej. – Chcemy bardziej skoncentrować się na tym regionie. Wiemy, że to będzie duża część naszej nadchodzącej ekspansji. Trudno w tej chwili mówić o dokładnych liczbach, ale mamy nadzieję, że wzrost w całym regionie wyniesie w ciągu dekady co najmniej 50 proc. – powiedziała w rozmowie z agencją Reuters country managerka Ryanaira na region CEE & Baltics Alicja Wójcik-Gołębiowska.
Przyszłe plany zakładają dorównanie liczby operacji w tym regionie Europie do tych, którymi Ryanair szczyci się chociażby w Polsce. – Widzimy, że Europa Środkowa i Wschodnia została w ostatnich latach trochę w tyle. Chcemy więc podbudować ten region, aby dogonić nasze najbardziej rozwinięte rynki, takie jak Hiszpania, Włochy czy Polska – dodała Wójcik-Gołębiowska.
Hammamet od 1818 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Djerba od 2129 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Rodos od 2555 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Ekspansja irlandzkiego przewoźnika będzie ciekawą batalią, ponieważ jego planem jest osiągnięcie dominującej pozycji w takich krajach jak Rumunia, Bułgaria i Węgry. Na ten moment największe udziały w ogólnej liczbie przewiezionych pasażerów na każdym z tych rynków ma największy konkurent Ryanaira, czyli Wizz Air – zgodnie z raportem tego przewoźnika, w 2022 roku wynosiły one odpowiednio 37 proc., 31 proc. i 28 proc. Obecnie są one jeszcze wyższe – według Wizz Aira w Rumunii wzrosły do poziomu 49 proc., w Bułgarii do 33 proc., a na Węgrzech do 32 proc.
W jednym z krajów tej części Europy Ryanair zacznie aktywnie działać już tej jesieni. Przewoźnik ogłosił, że od jesieni uruchomi aż 17 nowych tras do Tirany (w tym połączenia z Krakowa i Modlina). Szef linii Michael O’Leary otwarcie przyznał, że „albańskie władze nalegały na jej pojawienie się, ponieważ miały już dość Wizz Aira”.
W jaki więc sposób irlandzki przewoźnik chce zdominować te rynki i wyprzedzić Wizz Aira? – Ryanair chce wykorzystać swoje najlepsze taryfy i punktualność, a także upewniać się, że nie dochodzi do opóźnień i odwołań. Planujemy to zrobić, dostarczając większy wybór tras i niższe ceny – dodała managerka na region CEE & Baltics.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?