więcej okazji z Fly4free.pl

Nie tylko Albania. Ryanair chce pobić Wizz Aira na innych rynkach, na których dominuje „landrynka”

Ryanair i Wizz Air
Foto: VanderWolf Images / ShutterStock
300 nowych Boeingów 737 MAX 10, które zamówił Ryanair ma być częścią ambitnego planu zdobycia nowych rynków. Chodzi głównie o Europę Środkowo-Wschodnią, a przede wszystkim o Rumunię, Bułgarię i Węgry, czyli miejsca, w których obecnie dominuje Wizz Air. W jaki sposób irlandzki przewoźnik chce odebrać rywalowi miano lidera?

Po ogłoszeniu ogromnego zamówienia na 300 Boeingów 737 MAX 10 (150 potwierdzonych i 150 opcjonalnych), irlandzki przewoźnik chce agresywnie rozbudować swoją pozycję w Europie Środkowej i Wschodniej. Chcemy bardziej skoncentrować się na tym regionie. Wiemy, że to będzie duża część naszej nadchodzącej ekspansji. Trudno w tej chwili mówić o dokładnych liczbach, ale mamy nadzieję, że wzrost w całym regionie wyniesie w ciągu dekady co najmniej 50 proc. – powiedziała w rozmowie z agencją Reuters country managerka Ryanaira na region CEE & Baltics Alicja Wójcik-Gołębiowska.

Przyszłe plany zakładają dorównanie liczby operacji w tym regionie Europie do tych, którymi Ryanair szczyci się chociażby w Polsce. Widzimy, że Europa Środkowa i Wschodnia została w ostatnich latach trochę w tyle. Chcemy więc podbudować ten region, aby dogonić nasze najbardziej rozwinięte rynki, takie jak Hiszpania, Włochy czy Polska – dodała Wójcik-Gołębiowska.

Ekspansja irlandzkiego przewoźnika będzie ciekawą batalią, ponieważ jego planem jest osiągnięcie dominującej pozycji w takich krajach jak Rumunia, Bułgaria i Węgry. Na ten moment największe udziały w ogólnej liczbie przewiezionych pasażerów na każdym z tych rynków ma największy konkurent Ryanaira, czyli Wizz Air – zgodnie z raportem tego przewoźnika, w 2022 roku wynosiły one odpowiednio 37 proc., 31 proc. i 28 proc. Obecnie są one jeszcze wyższe – według Wizz Aira w Rumunii wzrosły do poziomu 49 proc., w Bułgarii do 33 proc., a na Węgrzech do 32 proc.

W jednym z krajów tej części Europy Ryanair zacznie aktywnie działać już tej jesieni. Przewoźnik ogłosił, że od jesieni uruchomi aż 17 nowych tras do Tirany (w tym połączenia z Krakowa i Modlina). Szef linii Michael O’Leary otwarcie przyznał, że „albańskie władze nalegały na jej pojawienie się, ponieważ miały już dość Wizz Aira”.

W jaki więc sposób irlandzki przewoźnik chce zdominować te rynki i wyprzedzić Wizz Aira? – Ryanair chce wykorzystać swoje najlepsze taryfy i punktualność, a także upewniać się, że nie dochodzi do opóźnień i odwołań. Planujemy to zrobić, dostarczając większy wybór tras i niższe ceny – dodała managerka na region CEE & Baltics.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »