Szef Ryanair znów grozi: Twardy Brexit może uziemić nasze samoloty nawet na 3 tygodnie
Niepewność w sprawie nowej umowy lotniczej po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE jest coraz większa. Szef Ryanaira grozi, że w przypadku braku porozumienia, w marcu 2019 roku część samolotów będzie trzeba uziemić nawet na kilka tygodni.
Michael O’Leary, prezes Ryanaira uważa jednak, że nawet jakby samoloty miały zostać uziemione na dwa, trzy tygodnie to nie będzie to zagrożeniem dla istnienia linii lotniczej.
– Będzie to dla nas bolesne, jednak Ryanair jest tak dużym przedsiębiorstwem, że przetrwa nawet najczarniejszy scenariusz – komentował prezes Ryanair.
O’Leary ostrzega, że nie ma pewności, że umowa pomiędzy Wielką Brytania a Unią Europejską będzie obowiązywać po wyjściu tego kraju z UE. W razie zerwania umów lotniczych, Ryanair nie mógłby wykonywać swobodnie operacji pomiędzy i na terenie UE.
Obecna umowa pozwala wykonywać operacje lotnicze przewoźnikom krajów zrzeszonych w Unii do wykonywania dowolnej liczby operacji, w dowolnych krajach UE. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej nastąpiłby powrót do umów pomiędzy państwami sprzed porozumienia z Unią. Wiele krajów takie umowy zerwało m.in. Hiszpania. Nasz kraj posiada umowę sprzed 2004 roku, jednak została ona utworzona w latach 60-tych i pozwala tylko na wykonywanie lotów pomiędzy Warszawą a Londynem.
Niemcy bez wzrostu
Prezes irlandzkiego przewoźnika mówił także przed spotkaniem przywódców Unii Europejskiej w Brukseli o sytuacji Ryanaira w Niemczech. Linia nie spodziewa się wzrostów w przyszłym roku u naszych zachodnich sąsiadów w związku z zamknięciem baz w Bremie oraz ograniczeniem liczby samolotów na lotnisku w Weeze niedaleko Düsseldorfu.
– Ryanair rozwiąże spór ze związkami zawodowymi w Niemczech. Nasze rozmowy są coraz bardziej produktywne, dlatego też nie spodziewam się kolejnych strajków w tym kraju – mówił O’Leary.
Związki zamknięcie baz potraktowały jednak jak prowokację.
– Traktujemy to jak deklarację wojny. Ryanair zamykając bazy, kompletnie nie jest zainteresowany kontynuowaniem negocjacji – mówi Arthur van den Hidding, szef stowarzyszenia holenderskich pilotów VNV.
A szef związku niemieckich pilotów VC Martin Locher dodaje, że “jeśli Ryanair faktycznie chce porozumieć się ze związkami przed Bożym Narodzeniem, to takie zachowanie z pewnością nie pomaga”.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?