więcej okazji z Fly4free.pl

Ryanair tnie trasy w Skandynawii. I przestaje latać do Finlandii

Foto: Ryanair
- Macie dobrych piłkarzy i atrakcyjne kobiety, ale generalnie nie mamy po co tutaj latać – mówił niedawno w Szwecji Michael O'Leary. I Ryanair powoli zaczyna realizować jego słowa.

To kolejny etap stopniowego wycofywania się Ryanaira ze Skandynawii. W czerwcu Irlandczycy zamknęli swoją bazę na lotnisku Oslo Rygge i zlikwidowali 16 tras. A jeszcze wcześniej w wyniku sporu ze związkami zawodowymi zamknęli swoje bazy w Danii.

Tym razem padło na szwedzki Goteborg, z którego póki co Ryanair lata 18 razy w tygodniu na lotnisko Londyn Stansted. Jednak od października lotów będzie mniej o połowę, czyli tylko 9.

Powód? Według Ryanaira podwyżki opłat lotniskowych przez firmę Swedavia – operatora lotniska.

Tyle tylko, że władze lotniska Landvetter zaprzeczają, że taka sytuacja miała miejsce.

– Żadnych podwyżek nie było. Staramy się być jak najbardziej konkurencyjni. Tylko w tym roku obniżyliśmy opłaty dla linii lotniczych o 7 procent. A w porównaniu do lotnisk w Kopenhadze czy Oslo, nasze stawki są niższe o 20 proc. Nie rozumiem, o co chodzi Ryanairowi – mówi Charlotte Lunggren, szefowa lotniska.

I dodaje, że ruch Ryanaira dziwi ją tym bardziej, że w ostatnich miesiącach liczba pasażerów podróżujących do brytyjskiej stolicy znacząco wzrosła.

Szwecję już w lutym krytykował szef Ryanaira, Michael O’Leary.

– Macie dobrych piłkarzy i atrakcyjne kobiety, ale generalnie nie bardzo jest po co tutaj latać – powiedział w czasie konferencji prasowej w Sztokholmie.

Tłumaczył wtedy, że szwedzkie lotniska są drogie. A Ryanair raczej chce się rozwijać w krajach, które stwarzają mu dobre warunki do szybkiego wzrostu.

Ta decyzja to zresztą upieczenie dwóch pieczeni przy jednym ogniu, bo O’Leary zapowiedział niedawno, że w związku z referendum ws. Brexitu, Ryanair będzie zmniejszał liczbę połączeń z Europy do Wielkiej Brytanii.

Koniec Ryanaira w Finlandii

Od października Ryanair zamknie z kolei swoje ostatnie trasy w Finlandii. Choć to tak naprawdę formalność, bo przewoźnik już wcześniej skasował wszystkie połączenia z lotniska Lappeenranta (tuż przy granicy z Rosją), a na lotnisku w Tampere zmniejszył liczbę połączeń z 7 do 2. Teraz pod nóż idą właśnie dwie ostatnie trasy: do Bremy i Budapesztu.

Według państwowej telewizji YLE, oba lotniska rozmawiają z Ryanairem w sprawie wznowienia lotów w przyszłym sezonie letnim.

Co ciekawe, jeszcze kilka miesięcy temu irlandzki przewoźnik był bardzo zainteresowany lotami do Helsinek i prowadził zaawansowane rozmowy z Finnairem. Irlandczycy mieliby podpisać z Finami umowę o współpracy i dowozić Finnairowi pasażerów np. z Londynu, którzy w Helsinkach przesiadaliby się do Finnaira i lecieli dalej do Azji. Jeszcze jesienią rozmowy były mocno zaawansowane, ale na razie zostały zawieszone.

Czemu uciekają?

Pytany o likwidację tras z Finlandii, David O’Brien, dyrektor ds. handlowych Ryanaira stwierdził, że… kraj jest kiepsko położony. Na wielu trasach w Europie samoloty są w stanie zrobić dwie rotacje dziennie, zanim jeden samolot Ryanaira doleci do Finlandii.

– Kiepskie położenie Finlandii to duża wada. Dlatego wolimy kierować samoloty do Niemiec, Węgier czy innych krajów, gdzie jest większe zapotrzebowanie ze strony pasażerów – powiedział O’Brien.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
CHAMY!!!
Pawel, 5 sierpnia 2016, 13:04 | odpowiedz
Raczej wygląda na to że Wikingowie ograniczyli wpłaty reklamowe na konto FR. Jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniążki ....
wiki, 5 sierpnia 2016, 13:04 | odpowiedz
Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
Maratouczy, 5 sierpnia 2016, 13:11 | odpowiedz
Skandynawia jest droga i dlatego mało turystów tam lata.
mimi, 5 sierpnia 2016, 13:16 | odpowiedz
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
Ja to w ogóle uważam, że Twoja wypowiedź jest szalenie ważna ,a poza tym wyjątkowo ciekawa.
zap, 5 sierpnia 2016, 13:21 | odpowiedz
To, co jest niezrozumiale dla mieszkancow Polski to kwestia podejscia do latania w Skandynawii. Otoz kraje te inaczej podchodza do kwestii relacji cena-czas niz Polacy. Gdy Norweg moze dostac sie w 2h SASem do punktu docelowego za 1000zl i w 7h z przesiadka za 500zl to czesto wybierze pierwsza opcje dla swojej wygody. Tanie linie w Skandynawii sa mile widziane, ale nie napedzaja rynku czy nie sa koniecznoscia jak w biedniejszych krajach. PS. Ile rotacji dziennie ma SAS na trasie OSL-ARN? 16. Skoro oplaca sie SAS 32x dziennie latac na tej trasie, znaczy to, ze ludzie PLACA.
PiszeBzdury, 5 sierpnia 2016, 13:23 | odpowiedz
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
Ale widzisz w tytule, że zwroty o Skandynawii i Finlandii przedziela malutka, ale dość istotna literka "i"? :)
Mariusz Piotrowski, 5 sierpnia 2016, 13:32 | odpowiedz
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
Jakkolwiek nordycki ;-)
Zegar, 5 sierpnia 2016, 13:35 | odpowiedz
Szkoda, że artykuły na Waszym serwisie posiadają tak mało opinii redaktorów i nie ukazują szerszego kontekstu. Sa jedynie suchym przedstawieniem zdobytych gdzieś informacji. Może kiedys uda Wam się zatrudnic jakiegoś "droższego" komentatora rynku lotniczego, chętnie poczytałbym cos poważniejszego na ten temat :)
Zegar, 5 sierpnia 2016, 13:37 | odpowiedz
Mam nadzieje, że swoje maszyny "wyjęte" ze Skandynawii ulokują na nowych trasach w PL :-)
Tomczas, 5 sierpnia 2016, 13:56 | odpowiedz
Zegar Szkoda, że artykuły na Waszym serwisie posiadają tak mało opinii redaktorów i nie ukazują szerszego kontekstu. Sa jedynie suchym przedstawieniem zdobytych gdzieś informacji. Może kiedys uda Wam się zatrudnic jakiegoś „droższego” komentatora rynku lotniczego, chętnie poczytałbym cos poważniejszego na ten temat
A jakiego chcesz szerszego kontekstu oprócz skamlenia Ryanaira, że jest za drogo? No, jest za drogo (dla nich jest wszędzie za drogo). Dlatego tam, gdzie im się nie opłaca, nie latają i przenoszą się tam, gdzie mogą na tym więcej zarobić. Dzięki za komentarz :)
Mariusz Piotrowski, 5 sierpnia 2016, 14:01 | odpowiedz
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
A gdzie leży Finlandia jak nie w Skandynawii? Może w Azji? Chodziłeś w ogóle na lekcje geografii??
Woj, 5 sierpnia 2016, 14:22 | odpowiedz
Woj
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
A gdzie leży Finlandia jak nie w Skandynawii? Może w Azji? Chodziłeś w ogóle na lekcje geografii??
Woj, nie ośmieszaj się
tak dla jasności, 5 sierpnia 2016, 14:31 | odpowiedz
Czekajmy az wycofaja sie z polski i tak nikt za nimi plakac nie bedze!
Staszek, 5 sierpnia 2016, 14:35 | odpowiedz
Ani skandynawski, ani nordycki. Niby latacie po świecie, a mentalnie nadal tkwicie głęboko we wiosce
Zegar
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
Jakkolwiek nordycki ?
Rro, 5 sierpnia 2016, 15:02 | odpowiedz
A Polska to Europa Wschodnia czy Centralna ;)
pepe, 5 sierpnia 2016, 15:13 | odpowiedz
= więcej nowych połączeń z PL
Vigo, 5 sierpnia 2016, 15:53 | odpowiedz
pepe - Cedynia jest w centralnej a Hrubieszów we wschodniej
marycji89, 5 sierpnia 2016, 16:05 | odpowiedz
Finlandia nie jest krajem skandynawskim,aczkolwiek lezy na polwyspie skandynawskim.poczytaj troche geografii historycznej.mnie tego w szkole uczyli
mala, 5 sierpnia 2016, 16:33 | odpowiedz
PiszeBzdury To, co jest niezrozumiale dla mieszkancow Polski to kwestia podejscia do latania w Skandynawii. Otoz kraje te inaczej podchodza do kwestii relacji cena-czas niz Polacy.Gdy Norweg moze dostac sie w 2h SASem do punktu docelowego za 1000zl i w 7h z przesiadka za 500zl to czesto wybierze pierwsza opcje dla swojej wygody. Tanie linie w Skandynawii sa mile widziane, ale nie napedzaja rynku czy nie sa koniecznoscia jak w biedniejszych krajach.PS. Ile rotacji dziennie ma SAS na trasie OSL-ARN? 16. Skoro oplaca sie SAS 32x dziennie latac na tej trasie, znaczy to, ze ludzie PLACA.
Gdy Polak może się dostać do punktu docelowego KLM/BA/LH za 1000 zł w 7h z przesiadką i bezpośrednio FR/W6 za 500zł to wybierze drugą opcję... Taka jest różnica między PL and skandynawią :) Jedynie low-costy proponują szeroką siatkę bezpośrednich połączeń. LOT lata w oparciu o hub w WAW i bardziej interesuje go dowożenie osób z Kiszyniowa czy Połągi do Warszawy niż np. trasa do innego miasta w UK niż Londyn albo gdzieś na Kanary. Dlatego lowcosty są mocne w PL (między innymi dlatego)
jacc, 5 sierpnia 2016, 16:52 | odpowiedz
jacc
PiszeBzdury To, co jest niezrozumiale dla mieszkancow Polski to kwestia podejscia do latania w Skandynawii. Otoz kraje te inaczej podchodza do kwestii relacji cena-czas niz Polacy.Gdy Norweg moze dostac sie w 2h SASem do punktu docelowego za 1000zl i w 7h z przesiadka za 500zl to czesto wybierze pierwsza opcje dla swojej wygody. Tanie linie w Skandynawii sa mile widziane, ale nie napedzaja rynku czy nie sa koniecznoscia jak w biedniejszych krajach.PS. Ile rotacji dziennie ma SAS na trasie OSL-ARN? 16. Skoro oplaca sie SAS 32x dziennie latac na tej trasie, znaczy to, ze ludzie PLACA.
Gdy Polak może się dostać do punktu docelowego KLM/BA/LH za 1000 zł w 7h z przesiadką i bezpośrednio FR/W6 za 500zł to wybierze drugą opcję… Taka jest różnica między PL and skandynawią Jedynie low-costy proponują szeroką siatkę bezpośrednich połączeń. LOT lata w oparciu o hub w WAW i bardziej interesuje go dowożenie osób z Kiszyniowa czy Połągi do Warszawy niż np. trasa do innego miasta w UK niż Londyn albo gdzieś na Kanary. Dlatego lowcosty są mocne w PL (między innymi dlatego)
Zapłacić dwa razy więcej "tradycyjnej" linii i lecieć z przesiadką zamiast bezpośrednio low costem? Naprawdę istnieją takie snoby? #IDon'tWannaLiveOnThisPlanetAnymore
yaroqzniar, 6 sierpnia 2016, 1:05 | odpowiedz
Zapraszamy samoloty do Poznania i poprosimy o Madryt, Malage, Lizbonę i więcej połączeń z Barcelona ale BCN. Miłego dnia
Tomazz, 6 sierpnia 2016, 7:43 | odpowiedz
Tomazz Zapraszamy samoloty do Poznania i poprosimy o Madryt, Malage, Lizbonę i więcej połączeń z Barcelona ale BCN. Miłego dnia
To sobie chłopaku pomarzyles ^.^
Rafal, 6 sierpnia 2016, 9:45 | odpowiedz
Maratouczy Finlandia to nie kraj skandynawski! Nauczcie sie wreszcie!
racja
tahetar, 11 sierpnia 2016, 14:34 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »