REKLAMA

Ryanair przestał oddawać pieniądze za odwołane loty. Kto chce odzyskać kasę, musi czekać

Foto: Sweet Hour / Shutterstock

Do kiedy? Aż skończy się obecny kryzys związany z koronawirusem – tak przynajmniej wynika z wiadomości, które irlandzka linia wysyła pasażerom. Ale to nie jest jedyny problem, przed którym stoi Ryanair.

Ponad miesiąc temu, gdy Ryanair ogłaszał zawieszenie większości lotów, wielu pasażerów narzekało na to, że z powodu przeciążonych serwerów uzyskanie zwrotu gotówki od irlandzkiej linii było bardzo trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Jednak w ostatnich kilku tygodniach Ryanair był raczej chwalony jako przewoźnik. Okazało się, że w wielu przypadkach bezproblemowo zwracał pieniądze na konta klientów, których loty się nie odbyły.

Jednak do czasu. Jak informuje “Irish Times”, w ostatnich dniach Ryanair ponownie zmienił swoje stanowisko w sprawie odszkodowań i zaczął wysyłać do pasażerów nowe maile. Czytamy w nich, że w obecnej sytuacji najlepsze, co linia jest w stanie zaoferować pasażerom, to voucher na przyszłe loty, ważny przez 12 miesięcy. W wiadomości czytamy też, że pasażerowie, którzy chcieliby otrzymać zwrot pieniędzy na konto, będą musieli poczekać do zakończenia obecnej pandemii koronawirusa. Z czego to wynika? Ryanair tłumaczy, że w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem agenci odpowiedzialni za wypłatę świadczeń pracują obecnie w domach, a ze względów bezpieczeństwa płatności nie mogą być procesowane w takich warunkach.

“Jeśli zdecydujecie się na zwrot pieniędzy za bilet, prosimy o kontakt. Twoja prośba zostanie umieszczona w kolejce, która zostanie zrealizowana w momencie, gdy zagrożenie związane z COVID-19 ustanie” – czytamy w komunikacie Ryanaira.

O problemach ze zwracaniem pieniędzy za odwołane loty pisaliśmy już kilka razy na naszych łamach. Kolejne linie lotnicze starają się przekonać pasażerom, że wyjdą lepiej na tym, jeśli zamiast gotówki otrzymają voucher. W tym tak duzi przewoźnicy jak Lufthansa, która przekonuje, że jeśli będzie musiała od razu zwracać pieniądze pasażerom, może stanąć na krawędzi bankructwa.

ryanair
Foto: Dmitry Birin / Shutterstock

Ryanair może zwalniać pracowników

Irlandzka linia nie wyklucza jednocześnie, że przedłużające się uziemienie większości floty może skutkować zwolnieniami pracowników i dalszymi obniżkami wynagrodzenia. Informuje o tym Neil McMahon, dyrektor operacyjny irlandzkiej linii, który wysłał list do pracowników firmy. Uspokaja w nim, że w kwietniu i maju firma nie planuje wykonywać żadnych ruchów, ale jeśli sytuacja nie poprawi się w czerwcu, Ryanair nie wyklucza zwolnień i kolejnych cięć wynagrodzeń. W chwili obecnej Ryanair uziemił ponad 90 procent swojej floty i realizuje loty zaledwie na 17 trasach.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
atmega, 10 kwietnia 2020, 21:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Witam proszę zdradzić  jak napisać do nich i dostać chociaż by nawet ten voucher bo co do chargeback to już mnie głowa boli od słuchania tej muzyki w byłym raif,, obecny bnp  paribas...Najgorsze jest to że złożyłem rezygnację z karty i teraz to już całkiem nie wiem czy odzyskam coś.Pozdrawiam 
Nell Kmita, 11 kwietnia 2020, 7:10 | odpowiedz
to samo wizzair. juz miesiac minal a dalej ani zwrotu ani vouchera
Tom Drapichrust, 11 kwietnia 2020, 8:56 | odpowiedz
Wszystkie linie czekają na ewentualne zmiany prawa unijnego dotyczącego zwrotów/voucherów.
DMWpl, 11 kwietnia 2020, 12:12 | odpowiedz
 Dlatego, że banki wstrzymały chargeback w wypadku gdy powodem odwołania lotu jest pandemia. Wychodzą z założenia: "i co mi zrobisz?" 
atmega Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
DMWpl, 11 kwietnia 2020, 12:17 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tylko, że prawo nie działa wstecz....
DMWpl Wszystkie linie czekają na ewentualne zmiany prawa unijnego dotyczącego zwrotów/voucherów.
V3ntr, 11 kwietnia 2020, 12:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Mylisz się, to nie bank świadczy usługę chargeback, a instytucja płatnicza - Visa czy na przykład Mastercard, bank w niej jedynie pośredniczy. Banki nie mają nic do tego. Skoro uważasz inaczej to pokaż mi jaki bank - w którym miejscu - w regulaminie kart precyzuje sposób świadczenia usługi?
DMWpl  Dlatego, że banki wstrzymały chargeback w wypadku gdy powodem odwołania lotu jest pandemia. Wychodzą z założenia: "i co mi zrobisz?" 
atmega Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
atmega, 11 kwietnia 2020, 15:48 | odpowiedz
 Oczywiście to był skrót myślowy (że bank robi chargeback). Ja napisałem jak to wygląda praktycznie - poczytaj sobie np. na forum https://www.fly4free.pl/forum/koronawirus-a-chargeback,1498,151008&hilit=chargeback?start=0. Zwróć uwagę na pierwszy post gdzie Santander wprost informuje o odmowie chargebacku przez Visę.
atmega Mylisz się, to nie bank świadczy usługę chargeback, a instytucja płatnicza - Visa czy na przykład Mastercard, bank w niej jedynie pośredniczy. Banki nie mają nic do tego. Skoro uważasz inaczej to pokaż mi jaki bank - w którym miejscu - w regulaminie kart precyzuje sposób świadczenia usługi?
DMWpl  Dlatego, że banki wstrzymały chargeback w wypadku gdy powodem odwołania lotu jest pandemia. Wychodzą z założenia: "i co mi zrobisz?" 
atmega Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
DMWpl, 12 kwietnia 2020, 1:18 | odpowiedz
W jaki sposób złożyć wniosek i jaki by uzyskać zwrot gotówki w Ryanair. Mam rezerwacje na 4-11 maj Katowice -Chania Chania - Katowice. W komunikacie jest info :Rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19 i związane z nim ograniczenia podróży wprowadzone przez rządy w dalszym ciągu mają negatywny wpływ na rozkłady lotów wszystkich linii lotniczych wchodzących w skład Ryanair Group Airlines.W związku z tym chcemy zaoferować naszym klientom jak największą elastyczność w odniesieniu do ich przewidzianych planów podróży. Aktualnie oferujemy następujące opcje dotyczące Twoich zarezerwowanych lotów.• Bezpłatna zmiana terminu lotu• Opłata za zmianę lotu zostaje zniesiona w całości.• Po stronie pasażera pozostaje różnica w cenie biletu.• Bezpłatna zmiana daty lotu będzie miała zastosowanie tylko do pierwotnej trasy.• Zmiana day na inną datę maju nie będzie możliwa.Z góry dziekuję za odpowiedż :-)
bumer, 12 kwietnia 2020, 15:16 | odpowiedz
Zalogować się na ich stronie i złożyć wniosek, wybrać zwrot gotówki. Na forum masz instrukcje jak to zrobić.
bumer W jaki sposób złożyć wniosek i jaki by uzyskać zwrot gotówki w Ryanair. Mam rezerwacje na 4-11 maj Katowice -Chania Chania - Katowice. W komunikacie jest info :Rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19 i związane z nim ograniczenia podróży wprowadzone przez rządy w dalszym ciągu mają negatywny wpływ na rozkłady lotów wszystkich linii lotniczych wchodzących w skład Ryanair Group Airlines.W związku z tym chcemy zaoferować naszym klientom jak największą elastyczność w odniesieniu do ich przewidzianych planów podróży. Aktualnie oferujemy następujące opcje dotyczące Twoich zarezerwowanych lotów.• Bezpłatna zmiana terminu lotu• Opłata za zmianę lotu zostaje zniesiona w całości.• Po stronie pasażera pozostaje różnica w cenie biletu.• Bezpłatna zmiana daty lotu będzie miała zastosowanie tylko do pierwotnej trasy.• Zmiana day na inną datę maju nie będzie możliwa.Z góry dziekuję za odpowiedż :-)
DMWpl, 12 kwietnia 2020, 16:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 No to zobaczymy jakie stanowisko w sprawie ma MasterCard ;-) Karta Ultime wystawiona przez CitiBank ;-)
DMWpl  Oczywiście to był skrót myślowy (że bank robi chargeback). Ja napisałem jak to wygląda praktycznie - poczytaj sobie np. na forum https://www.fly4free.pl/forum/koronawirus-a-chargeback,1498,151008&hilit=chargeback?start=0. Zwróć uwagę na pierwszy post gdzie Santander wprost informuje o odmowie chargebacku przez Visę.
atmega Mylisz się, to nie bank świadczy usługę chargeback, a instytucja płatnicza - Visa czy na przykład Mastercard, bank w niej jedynie pośredniczy. Banki nie mają nic do tego. Skoro uważasz inaczej to pokaż mi jaki bank - w którym miejscu - w regulaminie kart precyzuje sposób świadczenia usługi?
DMWpl  Dlatego, że banki wstrzymały chargeback w wypadku gdy powodem odwołania lotu jest pandemia. Wychodzą z założenia: "i co mi zrobisz?" 
atmega Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
atmega, 12 kwietnia 2020, 22:39 | odpowiedz
Wystarczy płacić kartą za bilety i do 60 dni od daty transakcji wykorzystać usługę moneyback - kasa wróci w ciągu kilku dni. Przetestowane!
Ja, 13 kwietnia 2020, 19:48 | odpowiedz
 Bardzo proszę daj znać jak się Twoja sprawa zakończyła. Najlepiej bezpośrednio na forum bo tutaj mało kto będzie zaglądał po jakimś czasie.
atmega  No to zobaczymy jakie stanowisko w sprawie ma MasterCard ;-) Karta Ultime wystawiona przez CitiBank ;-)
DMWpl  Oczywiście to był skrót myślowy (że bank robi chargeback). Ja napisałem jak to wygląda praktycznie - poczytaj sobie np. na forum https://www.fly4free.pl/forum/koronawirus-a-chargeback,1498,151008&hilit=chargeback?start=0. Zwróć uwagę na pierwszy post gdzie Santander wprost informuje o odmowie chargebacku przez Visę.
atmega Mylisz się, to nie bank świadczy usługę chargeback, a instytucja płatnicza - Visa czy na przykład Mastercard, bank w niej jedynie pośredniczy. Banki nie mają nic do tego. Skoro uważasz inaczej to pokaż mi jaki bank - w którym miejscu - w regulaminie kart precyzuje sposób świadczenia usługi?
DMWpl  Dlatego, że banki wstrzymały chargeback w wypadku gdy powodem odwołania lotu jest pandemia. Wychodzą z założenia: "i co mi zrobisz?" 
atmega Lot na razie mówi, że odda, ale nie wie kiedy, a co do RyanAir - przecież jest rozwiązanie - chargeback w banku który wystawił kartę użytą do opłacenia w rezerwacji. Dlaczego nikt o tym nie wspomina w artykule ?
DMWpl, 13 kwietnia 2020, 21:55 | odpowiedz
U mnie historia wyglądała tak, że jak Morawiecki zablokował lotniska  (teraz razem z Kaczyńskim paradują bez pardonu w miesięcznicach smoleńskich) i zostałem uwięziony zagranicą to próbowałem złożyć wniosek o refundację. System informował że nie rozpoznaje numeru rezerwacji i tak walczyłem z tym gunwem naście razy pewnie. Kiedy system wreszcie przyjął wniosek o dostałem komunikat ze mineły 3 dni od rezerwacji sorry. Napisałem gdzie się dało do Ryanaira i czekam. Ma ktoś podobny pryzpadek?
smbmario, 14 kwietnia 2020, 8:37 | odpowiedz
Avatar użytkownika
wie ktos w jaki sposob ubiegac sie o zwrot kasy na konto a nie voucher? niby w mailu pisza zeby sie kontaktowac jednak nie znalalzam ani zadnego maila ani zadnych formularzy do zlozenia tego roszczenia. Gdyby vouchery byly bez terminowe to spokojnie bym je pryjela, jednak ich waznosc 12 miesiecy totalnie je dyskalifikuje w mojej ocenie. 
Marzena Kmiecik, 24 kwietnia 2020, 10:35 | odpowiedz

photoshooter2015 / Shutterstock
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.