Spektakularne wyniki finansowe Ryanaira. Wszyscy się do tego dołożyliśmy
W ciągu roku finansowego 2024 Ryanair przewiózł 183,7 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku i 23 proc. więcej niż przed pandemią. Średnie wypełnienie samolotów wzrosło o 1 punkt procentowy do 94 proc., a przychody wzrosły o 25 proc. do 13,44 miliarda euro, z czego 9,15 miliarda euro pochodziło z biletów, a 4,30 miliarda euro z dodatkowych opłat.
Kreta Zachodnia od 1819 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kreta Wschodnia od 1927 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Costa Brava od 1719 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Wzrost przychodów i liczby pasażerów pomógł Ryanairowi zrównoważyć rosnące koszty operacyjne, które wyniosły 11,38 miliarda euro, o 24 proc. więcej niż w poprzednim roku. Przychody wzrosły o 25 proc. do 13,44 miliarda euro, głównie dzięki wzrostowi średniej ceny biletów o 21 proc. (do ok. 49,80 euro) i dodatkowym dochodom na pasażera o 3 proc. Wysokie ceny paliwa, które wzrosły o 32 proc., były częściowo kompensowane przez efektywne zarządzanie kosztami i większe przychody.
Pomimo opóźnień w dostawach Boeinga, z którymi Ryanair musi się mierzyć od kilku miesięcy, linia planuje dalszy rozwój floty, zakładając osiągnięcie liczby 158 nowych samolotów do końca lipca 2024 roku. Irlandzki przewoźnik ponadto przypomniał o otwarciu pięciu nowych baz i ponad 200 nowych trasach na lato 2024. Przy założeniu terminowych dostaw samolotów, w przyszłym roku finansowym Ryanair spodziewa się wzrostu liczby pasażerów o 8 proc.
Na koniec marca 2024 roku flota Ryanaira liczyła 146 samolotów B737 „Gamechanger”, co było liczbą o 23 mniejszą niż planowano. Opóźnienia te zmusiły linie do przedłużenia leasingu trzech samolotów Airbus A320 do 2028 roku. Mimo to, jak wskazuje irlandzka linia, współpraca z Boeingiem „pozostaje kluczowa dla przyszłego rozwoju, który opiera się na zwiększeniu liczby pasażerów do 200 milionów w roku finansowym 2025, pod warunkiem terminowych dostaw nowych samolotów”.