Fly4free.pl

Ryanair chce otwierać nowe trasy krajowe z pominięciem Warszawy. 3 połączenia, w grze 5 lotnisk

Foto: JGA / Shutterstock
W przyszłym roku Ryanair może otworzyć nowe krajówki m.in. z Gdańska, Rzeszowa i Katowic. A co z Warszawą? - Najpierw Lotnisko Chopina musi stać się bardziej przyjazne dla innych linii lotniczych niż LOT - mówi Juliusz Komorek z Ryanaira.

Obecnie Ryanair lata na trzech trasach krajowych: z Wrocławia do Gdańska, z Krakowa do Gdańska oraz z Warszawy do Szczecina. Ta trzecia trasa to ostatnie połączenie Irlandczyków z Lotniska Chopina – we wrześniu Ryanair zawiesił bowiem hitowe połączenia z Warszawy do Wrocławia i Gdańska. Oskarżył wówczas władze portu o celowe utrudnianie prowadzenia operacji lotniczych.

– Szkoda, bo te dwa kierunki rozwijały się w sposób bardzo zadowalający i miały duży potencjał biznesowy. Na razie w Warszawie została nam tylko trasa do Szczecina, która nie jest już połączeniem biznesowym, ale sprzedaje się bardzo dobrze. Póki co na pewno utrzymamy tę trasę – mówi Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira ds. prawnych.

Na razie Ryanair nie planuje przywrócenia tras z Warszawy do Gdańska i Wrocławia. O tym, jak duży mają potencjał świadczy fakt, że jeszcze rok temu Ryanair planował zwiększyć liczbę lotów na obu trasach z 3 do 5 dziennie.

– Ale nie wykluczam, że kiedyś wrócimy do latania na tych trasach. Najpierw jednak Lotnisko Chopina musi stać się bardziej przyjazne dla innych linii lotniczych niż narodowy przewoźnik – mówi Komorek.

Dodaje jednak, że irlandzka linia planuje uruchomienie kolejnych połączeń krajowych.

– Mamy na oku kilka potencjalnych połączeń. Naturalni kandydaci to takie trasy jak Gdańsk – Katowice, Szczecin – Kraków i Rzeszów – Gdańsk. Na pewno jednak żadne z tych połączeń nie zostanie uruchomione w najbliższym czasie. Najwcześniej w przyszłym roku – ucina członek zarządu Ryanaira ds. prawnych.

Proponowane połączenia są bardzo ciekawe. Uwagę zwraca przede wszystkim połączenie Katowic z Gdańskiem, do którego od ponad roku przymierzany był Wizz Air. Lotnisko w Katowicach od dawna przekonywało Węgrów do otwarcia takiego sezonowego połączenia, ale póki co Węgrzy nie zdecydowali się na uruchomienie lotów krajowych.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Jestem zwolennikiem CPL ale naprawde szkoda patrzec na to jak sie potencjal marnuje w WAW
patsam, 16 lutego 2018, 9:52 | odpowiedz
Avatar użytkownika
patsam Jestem zwolennikiem CPL ale naprawde szkoda patrzec na to jak sie potencjal marnuje w WAW
To może bez komentarza pozostawmy potencjał LCJ, do którego prowadza dwie najważniejsze autostrady, tradycja ze Łódź bez żadnych planów :(
sucz, 16 lutego 2018, 11:24 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Królestwo za przywrócenie Gdańsk-Warszawa, ale Gdańsk-Katowice też byłoby piękne.
Mario21, 16 lutego 2018, 12:19 | odpowiedz
Avatar użytkownika
utrata GDN - WAW była sporym ciosem, ale takie połączenie do KTW byłoby dobre do dalszego lotu landrynką np. do Dubaju
l4mp4, 16 lutego 2018, 12:23 | odpowiedz
Avatar użytkownika
szczecin-krakow wow
maurycy1976, 16 lutego 2018, 13:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Bardzo była bym zadowolona gdyby wreszcie ruszyła trasa Hamburg-Rzeszow.Czy to kiedyś nastąpi?
Aneta Aneta 1, 16 lutego 2018, 20:52 | odpowiedz
Avatar użytkownika
''Rzeszów – Gdańsk'' W końcu polecę do stolicy kebabów czyli Rzeszowa przetestować Dara Kebab :D
Martinuss, 16 lutego 2018, 22:24 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »