Z tych 3 lotnisk w Polsce Ryanair uruchomi najwięcej nowych tras. Już nie Modlin i Kraków!
W tym roku Ryanair planuje przewieźć w Polsce 14,2 mln pasażerów, czyli o milion więcej niż w 2019 roku. Najmocniejsze wzrosty irlandzka linia planuje w Katowicach – mówi Juliusz Komorek, wiceprezes Ryanaira ds. prawnych.
To nie jest łatwy rok dla Ryanaira, co jest związane m.in. z opóźnieniami w dostawach Boeingów 737 MAX. W efekcie irlandzka linia nie będzie już rosła w naszym kraju w dwucyfrowym tempie. Mimo to, planowany wzrost na 2020 rok wciąż jest dość imponujący – w ubiegłym roku Ryanair obsłużył w Polsce 13,2 miliona pasażerów, a w tym roku planuje obsłużyć jeszcze o milion ludzi więcej.
Gdzie wzrosty będą największe? W rozmowie z “Pulsem Biznesu” Juliusz Komorek z Ryanaira szacuje, ze wzrost oferowania w Polsce (czyli liczba dostępnych foteli), który w tym roku wyniesie 8 procent, będzie skupiony na 3 lotniskach: Katowicach, Gdańsku i Poznaniu. Zdecydowanie najmocniej irlandzka linia planuje urosnąć w Katowicach, gdzie Ryanair chce obsłużyć 1,3 mln pasażerów (co oznacza wzrost o 50 procent w skali roku). Ta informacja nie dziwi, zwłaszcza w kontekście niedawnego otwarcia bazy operacyjnej w Pyrzowicach, gdzie Ryanair postawił 2 samoloty i uruchomił kilkanaście nowych tras.
Z kolei w Gdańsku Ryanair planuje rosnąć o 15 proc. w skali roku (i obsłużyć 1,65 mln pasażerów), a w Poznaniu – o 10 procent (1,1 mln pasażerów).
Duży wpływ na dalsze wzrosty Ryanaira w Polsce ma fakt, że od jesieni w naszym kraju zaczął działać Buzz, czyli polska spółka irlandzkiej linii, która rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Pamiętajmy też, że chcąc się rozwijać w naszym kraju, Ryanair musi szukać nowych lotnisk niż te, na których już teraz jest mocno obecny – port w Modlinie jest bliski osiągnięcia granicy przepustowości, a w Krakowie Ryanair od zeszłego roku ma bardzo mocnego konkurenta w postaci Wizz Air.