Ryanair może wrócić na Lotnisko Chopina! Dostali zgody na uruchomienie ponad 20 tras
Powrót Ryanaira do Warszawy byłby z pewnością najważniejszym wydarzeniem roku w branży lotniczej w Polsce, choć nie jest oczywiście przesądzone czy tak się stanie. Przewoźnik otrzymał bowiem co prawda sloty na warszawskim lotnisku, z których może skorzystać od wiosny przyszłego roku, jednak wcale nie musi ich wykorzystać. Gdyby jednak tak zrobił, teoretycznie mógłby przenieść do Warszawy niemal połowę swojej siatki z Modlina. Jak wyglądają szczegóły?
Alanya od 2639 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Korfu od 1871 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Costa Brava od 1749 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Jak informuje pasazer.com, przewoźnik wnioskował o sloty do takich miast jak Amman, Ateny, Birmingham, Burgas, Bruksela Charleroi, Korfu, Kreta, Faro, Helsinki, Malaga, Manchester, Mediolan, Oslo, Pafos, Paryż, Piza, Ryga, Rzym, Katania, Sztokholm, Wenecja i Wiedeń.
Trasy, o które zawnioskował Ryanair, pokrywają się z jego siatką z Modlina. Są to w sumie 23 połączenia do 15 krajów. Patrząc na oferowanie, najwięcej miejsc Ryanair mógłby zaoferować na trasach do Włoch (59,5 tysiąca foteli w przyszłorocznym letnim rozkładzie), Wielkiej Brytanii i Grecji (w obu przypadkach oferowanie na poziomie ponad 40 tysięcy foteli).
Czy te trasy faktycznie trafią do oferty Ryanaira? Nie można tego wykluczyć, choć musimy pamiętać, że Ryanair praktycznie co roku wnioskuje o sloty z Lotniska Chopina, z których potem nie korzysta. Tym razem sytuacja zmieniła się o tyle, że irlandzkiej linii kończy się jesienią przyszłego roku umowa z lotniskiem w Modlinie. Obecnie obie strony negocjują nowe wieloletnie porozumienie i jak pisaliśmy ostatnio na naszych łamach, rozmowy weszły w impas, a obie strony nie mogą się porozumieć. Nie można wiec wykluczyć, że to element strategii negocjacyjnej, by skusić zarząd lotniska do większych ustępstw.
Ryanair nie komentuje sprawy.