Ryanair kasuje 36 tras i ucieka z 2 kolejnych lotnisk! Największe cięcia na Kanarach
Dlaczego Ryanair zamyka trasy z Hiszpanii?
Hiszpania jest najważniejszym rynkiem Ryanaira w Europie – irlandzka linia jest obecna aż na 27 lotniskach w tym kraju, z których w zeszłorocznym sezonie letnim latała aż na 765 trasach. Jednak przewoźnik mocno narzeka na opłaty na hiszpańskich lotniskach, a czarę goryczy miały przelać kolejne zaplanowane podwyżki. Hiszpańska AENA zapowiedziała bowiem, że w 2026 roku opłaty na hiszpańskich lotniskach wzrosną o 6,5 procenta do średniego poziomu 11,03 euro za pasażera. Dla Ryanaira to oczywiście zbyt dużo, więc przewoźnik najpierw zagroził cięciami, a potem je zrealizował.
Hurghada od 2535 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Djerba od 1907 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Ayia Napa od 1899 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Na których lotniskach w Hiszpanii Ryanair zapowiedział największe cięcia?
W środę podczas konferencji prasowej w Madrycie przedstawiciele Ryanaira ogłosili wycięcie aż 1 miliona foteli na trasach z i do Hiszpanii w nadchodzącym zimowym rozkładzie lotów 2025/26. Cięcia obejmują:
- – zawieszenie 36 tras z i do Hiszpanii i Wysp Kanaryjskich
- – całkowite wycofanie się z lotnisk Vigo i Teneryfe Północ
- – zamknięcie bazy operacyjnej w Santiago z 2 samolotami
- – ogólne zmniejszenie oferty z małych lotnisk regionalnych o 41 procent
Spośród tych lotnisk, największe cięcia zimą dotkną portów w Saragossie (spadek oferowania o 41 procent), Santander (38 procent), Asturias (16 procent) i Vitorii (2 procent).
Wygląda jednak na to, że największe cięcia dotyczą lotnisk na Wyspach Kanaryjskich, gdzie Ryanair zredukuje zimą swoją ofertę aż o 400 tysięcy miejsc w stosunku do pierwotnego planu.
Czy trasy Ryanaira z Polski do Hiszpanii mogą zostać zawieszone?
Jak poinformował nas Ryanair, cięcia irlandzkiej linii w Hiszpanii nie dotyczą połączeń z Polski. Jednocześnie Ryanair zamierza jednak nieco zmienić swoją strategię dotyczącą Hiszpanii W Madrycie prezes linii Eddie Wilson powiedział, że irlandzka linia zamierza się skupić przede wszystkim na rozwoju na większych lotniskach w Hiszpanii, które są dla przewoźnika najbardziej rentowne.
Warto dodać, że to już drugie cięcie tras Ryanaira w Hiszpanii. Kilka miesięcy temu irlandzka linia ogłosiła zmniejszenie oferty lotów w sezonie letnim na 7 lotniskach w tym kraju, co przekłada się na zmniejszenie liczby foteli o ponad 800 tysięcy. Wówczas także było to związane z podwyżką opłat lotniskowych w tym kraju.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?