Rusza Air 001! Itaka tworzy swoją linię lotniczą – polecimy nią do 6 krajów z 4 lotnisk w Polsce
Jak czytamy w komunikacie prasowym, decyzja o stworzeniu Air 001 ma na celu „budowę unikalnej i rozpoznawalnej marki linii lotniczej”. Nowy przewoźnik czarterowy będzie dysponował samolotami w charakterystycznych czerwono-białych barwach, a ich operatorem będzie bułgarska linia Electra Airways, z którą Itaka współpracuje już 2022 roku.
Teneryfa od 2829 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Costa Blanca od 2170 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kreta Wschodnia od 2445 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Decyzja o stworzeniu nowej marki lotniczej została podjęta jesienią 2023 roku, a plan był realizowany etapami – wiosną ubiegłego roku Itaka wyleasingowała 2 Airbusy A320 i powierzyła Electra Airways ich pełną obsługę. Na mocy współpracy z bułgarską linią Electra będzie zapewniać wszystkie podstawowe usługi operacyjne: w tym załogę, obsługę techniczną i przeglądy serwisowe, ubezpieczenie, planowanie lotów oraz koordynację obsługi naziemnej.
Z kolei Itaka „zyskuje korzyści z posiadania linii lotniczej, powierzając Electra Airways skomplikowane obowiązki regulacyjne i administracyjne związane z uzyskaniem własnego AOC”.
„Dzięki Air 001, ITAKA będzie mieć możliwość oferowania swoim klientom czarterów bezpośrednio pod własną marką, co pozwoli jej zwiększyć elastyczność i widoczność na rynku. W sezonie letnim 2025 nowa marka będzie obsługiwać cztery samoloty zbazowane w Katowicach – trzy Airbusy A320 oraz jeden Airbus A321 – latające do popularnych destynacji w Turcji, Grecji, Egipcie, Albanii, na Wyspach Kanaryjskich oraz Wyspach Zielonego Przylądka, z wylotami z Katowic, Warszawy, Wrocławia i Poznania” – czytamy w komunikacie prasowym.
– Air 001 to dla nas przede wszystkim kontrolowana i gwarantowana pojemność czarterowa. Zyskujemy większą elastyczność naszego programu czarterowego – to my decydujemy, które kierunki chcemy promować, bez konieczności negocjowania cen miejsc z innymi dostawcami. Dzięki modelowi współpracy z Electra Airways wszystkie wyzwania i ryzyko związane z posiadaniem własnej wewnętrznej linii lotniczych zostały wyeliminowane – komentuje Piotr Henicz, wiceprezes Itaka Holdings.