więcej okazji z Fly4free.pl

Czy w samolocie może być coś gorszego niż wrzeszczące dziecko? Tak! Tej nowinki bardzo nie chcą pasażerowie z Europy

wnętrze Dreamlinera
Foto: Fotokon / Shutterstock

Marzysz o szybkim internecie i możliwości rozmów przez telefon w czasie lotu? No to przygotuj się na rozczarowanie, przynajmniej w Europie. Z prestiżowego badania wynika, że pasażerowie z większości krajów uważają, że… w czasie lotu najważniejszy jest dla nich święty spokój. Także od swoich smartfonów.

Według obiegowej opinii największą bolączką dla pasażerów jest fakt, że nie mogą być przez całą dobę połączeni z internetem i najbliższymi. Z tego powodu linie lotniczą robią co mogą, by ich pasażerowie mieli stały dostęp do internetu, a w dalszej perspektywie – także powszechne umożliwienie prowadzenia rozmów telefonicznych na pokładzie. Okazuje się jednak, że… odłączenie od telefonu jest w wielu przypadkach jak najbardziej pożądane.

W prestiżowym badaniu Global Aviation Trends przeprowadzonym przez Nielsena szczegółowo przepytano ponad 8 tys. pasażerów z 10 najważniejszych rynków lotniczych. Pytano o to, co najbardziej irytuje pasażerów i jakie usprawnienia w liniach lotniczych widzieliby najchętniej. Wyniki, które podał Bloomberg, są bardzo interesujące. Okazuje się bowiem, że pasażerowie z Europy… kompletnie nie są zainteresowani możliwością korzystania ze swoich telefonów w czasie lotu, a przede wszystkim – rozmowami telefonicznymi. To dość zaskakujące dane, bo wiele linii lotniczych stawia sobie za punkt honoru, by ich klienci byli cyfrowo dostępni przez 24 godziny na dobę. Tymczasem… z badania wynika, że aż 69 procent Niemców nie uważa, że w czasie lotu powinno się pozwolić na swobodne korzystanie z telefonów komórkowych. Zdecydowanie przeciwni są też Francuzi (56 proc.), Brytyjczycy (52 proc.) i Szwedzi (57 proc.). I trudno się dziwić takim wyborom – już teraz podróżując samolotem pasażerowie muszą się borykać z coraz mniejszą przestrzenią, płaczącymi (lub kopiącymi w nasz fotel) dziećmi i głośnymi lub awanturującymi się pasażerami. Jeśli dojdzie do tego jeszcze umożliwienie rozmów telefonicznych, to samolot stanie się strefą ciągłego hałasu. Tymczasem wydaje się, że większość pasażerów w Europie podczas lotu chce po prostu… świętego spokoju. Z pewnością wpływ ma na to też fakt, że dostęp do Wi-Fi w samolocie nie jest tak powszechny jak np. w USA czy w Azji, a ewentualna zgoda regulatorów rynku na prowadzenie rozmów telefonicznych wymagałaby korzystania z szybkiego łącza, co zwłaszcza na naszym kontynencie jest w tej chwili marzeniem ściętej głowy.

Pełnej wolności w korzystaniu z telefonu w czasie lotu chcą za to Azjaci – najmocniej obywatele Indii (73 proc.) i Chin (70 proc.). Jednocześnie tylko 12 proc. Hindusów i 18 proc. Chińczyków zdecydowanie nie chciałoby, aby w samolocie pozwolić na rozmowy telefoniczne. Co ciekawe, z grona krajów azjatyckich wyłamują się najbardziej zaawansowani technologicznie Japończycy – aż 54 proc. Z nich nie chce, aby w liniach lotniczych można było swobodnie korzystać z telefonu. W tym przypadku motywacja jest jednak nieco inna niż w Europie – większość Japończyków obawia się ewentualnych turbulencji i innych zagrożeń dla bezpieczeństwa lotu związanych z masowym korzystaniem z telefonów.

używanie telefonów w samolocie
Foto: Bloomberg.com / Nielsen

Inne wnioski? Też bardzo ciekawe

W badaniu przepytywano też pasażerów pod kątem tego, jakie elementy podróży samolotem są dla nich najważniejsze i co irytuje ich najbardziej. Jakie są wnioski?

Dla pasażerów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin oraz Indii zdecydowanie kluczową sprawą jest posiadanie szczoteczki do zębów i maski na oczy w czasie lotu. Z kolei dla 59 proc. Amerykanów największym problemem są coraz ciaśniejsze fotele i coraz mniejsza przestrzeń na nogi w samolotach. Ale jednocześnie to właśnie Amerykanie (a także obywatele Indii i ZEA) wskazują na to, że bardzo ważna jest dla nich bogata oferta filmowych hitów i seriali w systemie rozrywki pokładowej.

Co najbardziej irytuje pasażerów? Brytyjczyków najmocniej wkurzają kolejki do odprawy bagażowej i kontroli bezpieczeństwa. Ten element podróży z największym spokojem przyjmują z kolei Szwedzi. Natomiast Japończyków już w czasie lotu najmocniej irytuje częste przerywanie podróży przez kapitana, podającego informacje na temat lotu. Z drugiej strony – takich zapowiedzi najchętniej słuchają pasażerowie z Indii i RPA.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »