Fly4free.pl

Polscy rodzice 30-letnich turystów dzwonią w sprawie złego jedzenia i kwater. Ambasada w Chorwacji prosi o rozsądek

ambasada w chorwacji
Foto: Melinda Nagy / Shutterstock

Ambasada RP w Zagrzebiu zwróciła się z apelem do Polaków. Przez nadgorliwość rodziców dorosłych turystów mają pełne ręce roboty, bo ci skarżą się w imieniu swoich dzieci niemal na wszystko – od mandatów po warunki mieszkaniowe.

Wydawać by się mogło, że w pewnym wieku ludzie osiągają samodzielność, dzięki której nie muszą angażować rodziców niemal we wszystkie swoje problemy. Wygląda jednak na to, że nie dotyczy to wszystkich, więc to właśnie w ich sprawie postanowiła zabrać głos ambasada.

Na Facebooku przedstawiciele placówki opublikowali informację, w której apelują do rodziców o rozsądek i większą wstrzemięźliwość w alarmowaniu ambasady. Zwłaszcza, jeśli problem dotyczy skarg na niesmaczne posiłki, zły stan wynajmowanych kwater czy mandatów.

– Referat Konsularny Ambasady RP w Zagrzebiu nie będzie udzielał żadnych informacji rodzicom dorosłych (20, 30 lub 50-letnich) dzieci, które podczas wakacji w Chorwacji zgubiły dokumenty, otrzymały mandaty, są niezadowolone z kwater, jakości posiłków, wdały się w kłopoty pod wpływem alkoholu/środków odurzających etc. – czytamy w komunikacie.

Ambasada zwróciła też uwagę na fakt, że osoby dzwoniące z Polski bardzo często nie mają pojęcia o sytuacji na miejscu, nie znają szczegółów lub właściwej wersji wydarzeń. Wśród absurdalnych telefonów zdarzają się takie z pytaniami „czy w środę będą pożary?” albo „dlaczego mandaty nie są wypisane po polsku?”

Osoby przebywające w Chorwacji, chcąc otrzymać jakiekolwiek informacje, proszone są o bezpośredni kontakt z konsulem....

Gepostet von Ambasada RP w Zagrzebiu / Veleposlanstvo Republike Poljske u Zagrebu am Mittwoch, 22. August 2018

We wcześniejszych postach przedstawiciele ambasady przytaczali też inne problematyczne historie, chociażby z chorwackich warsztatów mechaniki samochodowej, w których Polacy próbowali coś naprawić.

– Przypominamy, że zlecenie/umowa (także ustna) zawarta z pracownikiem warsztatu samochodowego/serwisu jest wiążąca. Nie ma możliwości odwołania zlecenia i niezapłacenia za wykonaną usługę naprawczą lub holowniczą, gdy w międzyczasie udało się znaleźć innego, tańszego wykonawcę na miejscu lub w Polsce – opisuje ambasada. – Pośrednictwo w takich sytuacjach nie wchodzi w zakres kompetencji konsula – dodaje.

A to nie jedyne problemy, z którymi masowo zgłaszają się Polscy turyści. Notorycznie telefonują też w sprawie problemów na Węgrzech czy w Słowenii będąc dopiero w drodze do Chorwacji.

Konsul nie świadczy usług telekomunikacyjnych, nie włącza roamingu, nie dokonuje zmiany sieci telefonicznych, nie zmienia taryf użytkowania Internetu – wymieniają przedstawiciele ambasady – Konsul nie jest właściwy w sporach dotyczących najmu apartamentów, może udzielić wsparcia językowego, ale nie może reprezentować strony w sporze.

Do awantur dochodzi także z powodu wystawionych w Chorwacji mandatów, których Polacy nie chcą płacić odwołując się do polskich przepisów. Zdarza się też, że turyści przyjeżdżają na wakacje bez… ważnych dokumentów lub przekraczają granicę poza oficjalnymi przejściami granicznymi.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Niestety wpis jest żałosny a stwierdzenie "nie będzie udzielał informacji krewnym" poniżej wszelakiej krytyki. 
Qba85, 26 sierpnia 2018, 12:55 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »