Robi wrażenie! Testujemy nowy salonik biznesowy LOT w Chicago [ZDJĘCIA]
Uruchomienie nowego saloniku biznesowego zapowiedziano w zeszłym roku, podczas prezentacji strategii rozwoju LOT do 2028 roku. I trudno się nie zgodzić, że była to słuszna decyzja, bo Chicago to jeden z kluczowych rynków dla LOT, który lata tu z Lotniska Chopina oraz portu w Krakowie. W czwartek LOT uruchomił więc swój business lounge na jednym z największych lotnisk świata – lotnisko w Chicago w zeszłym roku obsłużyło prawie 74 mln pasażerów. Jest to też jedno z najważniejszych lotnisk w siatce LOT – w zeszłym roku przewoźnik przewiózł z i do Chicago ponad 230 tysięcy pasażerów.
Limassol od 2239 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Rodos od 1892 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kemer od 2485 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Znajdujący się w Terminalu 5 Business Lounge od samego początku pozytywnie zaskakuje kolorystyką. Ciemne odcienie błękitu i podwieszane elementy miedziano-bursztynowe to zapowiedź większych zmian w kolorystyce narodowego przewoźnika, którą już w przyszłym roku zobaczymy na pokładach samolotów LOT. W takiej samej kolorystyce utrzymane będą wnętrza kolejnych Boeingów 737 MAX 8, a także Boeingów 787 Dreamliner, które od 2025 roku mają przechodzić kompleksowy retrofit, w ramach którego całkowicie zmieni się wnętrze samolotów: wymienione będą wszystkie fotele, a także pojawi się kompletnie nowy układ klasy biznes.
Właśnie w takiej miedzianej kolorystyce utrzymana jest imponująca podwieszana konstrukcja przy suficie, która stanowi centralny element saloniku i idealnie komponuje się z ciemnobłękitną wykładziną. Przy tworzeniu saloniku zastosowano elementy od polskich firm, np. płyty w strefie gastronomicznej pochodzą z Ceramiki Paradyż.
To, co zwraca uwagę na pierwszy rzut oka, to wspaniałe widoki z ogromnych panoramicznych okien na płytę lotniska, gdzie można obserwować do woli starty i lądowania samolotów. Ale salonik to jednak przede wszystkim miejsce do wypoczynku przed podróżą i trzeba przyznać, że LOT ma się tu czym pochwalić.
Na pasażerów czekają wygodne fotele w pastelowych kolorach, kanapy i stoliki. Bez zarzutów działa też szerokopasmowy internet, nie brakuje miejsc do ładowania elektroniki, jest też wydzielona strefa do pracy. W saloniku znalazło się też kilka stref z posiłkami, które mogą zaspokoić nawet najbardziej wyrafinowane gusta
Ciekawostką jest też stacja do własnoręcznego komponowania drinka bloody mary, która ma być dostępna w saloniku na stałe.
Z saloniku korzystać będą nie tylko pasażerowie LOT i innych linii z sojuszu Star Alliance, ale też innych przewoźników, m.in. Emirates, Qatar Airways, Etihad, Royal Jordanian i Finnaira.
Więcej zdjęć z saloniku znajdziecie poniżej.
Wielkie otwarcie uświetniła wybitna skrzypaczka Patrycja Piekutowska. Podczas wydarzenia goście mogli usłyszeć wyjątkowy utwór „Chicago’s Blues”, który został skomponowany specjalnie na tę okazję i znalazł się na nowej płycie artystki „On Top of My World”, wręczonej jako prezent gościom obecnym podczas otwarcia saloniku biznesowego.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?