Katarczycy ostatecznie potwierdzili w czwartek zakup 49 proc. udziałów w Meridianie. Ten mający siedzibę na Sardynii przewoźnik jest drugą największą włoską linią lotniczą, jednak od dawna przynosi straty. Ale Qatar Airways obiecuje, że już wkrótce Meridiana zacznie się szybko rozwijać. Akbar al-Baker obiecał w sobotę, że Meridiana już wkrótce zacznie szybko rosnąć: będą nowe europejskie i dalekie trasy, nowa identyfikacja wizualna, a także, co najważniejsze, nowe samoloty.
– W ciągu najbliższych sześciu miesięcy Meridiana otrzyma pierwsze szerokokadłubowe Boeingi 787 lub Airbusy A330, a także wąskokadłubowe Boeingi 737 MAX – mówi prezes Qatar Airways.
Nie podał ich dokładnej liczby, ale nowe maszyny ma przekazać Meridianie właśnie Qatar. Katarski przewoźnik ma 26 Airbusów A330 i 30 Boeingów 787, a zamówienie na kolejne 30 Dreamlinerów. Firma zamówiło też 20 Boeingów 737 MAX.
– Chcemy szybko rozwijać tego przewoźnika tak, aby szybko stał się on prawdziwym narodowym przewoźnikiem dla Włoch – powiedział al-Baker.
Największa linia lotnicza we Włoszech, czyli Alitalia złożyła wniosek o upadłość w maju, gdy jej główny inwestor, czyli linie Etihad (rywal Qatar Airways) stwierdził, że nie będzie dłużej finansował przynoszącego straty przewoźnika. Alitalia szuka obecnie inwestora, który utrzyma przewoźnika na powierzchni – zainteresowany był m.in. Ryanair, jednak z powodu ostatniego kryzysu z odwołaniami lotów irlandzki przewoźnik zrezygnował z tego planu.