więcej okazji z Fly4free.pl

Qantas wiedział, nie powiedział? Linia odwołała 8 tys. lotów, a i tak sprzedawała na nie bilety!

Qantas
Foto: EQRoy / ShutterStock
Największa australijska linia lotnicza została oskarżona o rzekome promowanie i sprzedaż biletów lotniczych na około 8 tysięcy połączeń, które wcześniej zostały odwołane. Organ nadzorujący wykazał, że przewoźnik nie podjął odpowiednich działań, aby ochronić pasażerów przed dodatkowymi kosztami.

Postępowanie prawne przed Sądem Federalnym Australii zostało wszczęte 31 sierpnia. Udowodniono w nim, że flagowy przewoźnik sprzedawał bilety średnio dwa tygodnie, a niektóre nawet do 47 dni na loty, które finalnie były odwołane w okresie od maja do lipca 2022 roku. Co więcej, linia nie informowała posiadaczy biletów, że ich połączenia ostatecznie nie dojdą do skutku.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) przeprowadziła szczegółowe dochodzenie w sprawie praktyk Qantas w zakresie odwoływania lotów. W rezultacie wszczęliśmy postępowanie, zarzucając, że Qantas w dalszym ciągu sprzedawał bilety na tysiące odwołanych lotów, co prawdopodobnie wpłynęło na plany podróży dziesiątek tysięcy osób – oznajmiła w oświadczeniu Gina Cass-Gottlieb, przewodnicząca ACCC.

Zarzuty wystosowane w kierunku flagowego australijskiego przewoźnika są poważne. – Zarzucamy, że postępowanie Qantas polegające na kontynuowaniu sprzedaży biletów na odwołane loty i niepoinformowaniu posiadaczy biletów o odwołanych lotach, pozostawiło klientom mniej czasu na dokonanie alternatywnych rezerwacji i mogło skutkować płaceniem wyższych cen za przelot w określonym czasie. Do tego podróżni nawet nie wiedzieli, że dane połączenia zostały już odwołane – dodała Cass-Gottlieb.

Dochodzenie wykazało, że największa australijska linia lotnicza odwołała prawie jeden na cztery loty. Obejmuje to odwołanie od maja do lipca 2022 roku około 15 tys. z planowanych 66 tys. lotów krajowych i międzynarodowych z lotnisk we wszystkich stanach i terytoriach kontynentalnych uwzględnionych w opublikowanym rozkładzie firmy. – Zarzucamy, że Qantas dokonał wielu z tych odwołań z powodów, które były od niego zależne, takich jak optymalizacja swojej siatki połączeń, w tym w odpowiedzi na zmiany w popycie konsumentów, wycofanie tras lub wstrzymanie startów oraz przydziały czasu na start i lądowanie na niektórych lotniskach – stwierdził organ nadzorujący sprawę.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »