Ale luksusy! Qantas pokazał, jak będą wyglądały samoloty obsługujące najdłuższą trasę świata
Za projekt maszyn odpowiedzialne było australijskie studio projektowania przemysłowego Caon Design oraz zespół naukowców z University of Centrum Charlesa Perkinsa w Sydney, w tym naukowcy zajmujący się snem. Chcąc zapewnić podróżnym jak największą przestrzeń, Qantas postanowił zmodyfikować 12 Airbusów A350-1000. Zrezygnowano więc z tradycyjnej konfiguracji na ponad 300 foteli, z których korzystają inni przewoźnicy, na rzecz 238 miejsc, które mają zapewnić komfort podczas tak długiego lotu.
W komunikacie prasowym Qantas wobec kabin używa sformułowania „apartamenty” i porównuje je do małego butikowego pokoju hotelowego. W ofercie linii znajdą się miejsca w czterech klasach – pierwszej (sześć kabin w konfiguracji 1-1-1), biznes (52 kabiny w układzie 1-2-1), ekonomicznej premium (40 kabin w układzie 2-3-2) i ekonomicznej (140 kabin w konfiguracji 2-3-2).
Side od 2290 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Zarzis od 2171 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Hurghada od 2023 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
W kabinach pasażerowie znajdą szerokie stałe łóżko, oddzielny rozkładany fotel, osobistą garderobę, stół dla dwóch osób i 32-calowy telewizor. Od korytarza z kolei będą oddzieleni przesuwnymi drzwiami. W trakcie lotu raczej nie będzie można się nudzić. Poza telewizją, pasażerowie będą mogli skorzystać z szybkiego i bezpłatnego Wi-Fi, a także łączności Bluetooth. O stan baterii wszelkich urządzeń przenośnych będzie z kolei można zadbać dzięki bezprzewodowemu ładowaniu indukcyjnemu.
Na pokładzie Airbusa A350 znajdzie się również strefa relaksu, a w niej miejsce do fitnessu, rozciągania i nawilżania organizmu. Na ekranach z kolei będą wyświetlane proponowane ćwiczenia, które mają pomóc w zwiększeniu przepływu krwi i poprawie samopoczucia pasażerów. Ponadto pasażerowie będą mogli skorzystać z samoobsługowego baru z przekąskami.
Rekordowo długie połączenia Qantas Airways
Plany wielogodzinnych lotów australijski przewoźnik ogłosił już w 2017 roku, ale w 2020 roku zostały one wstrzymane z powodu pandemii. W maju ubiegłego roku Qantas potwierdził zamówienie 12 Airbusów A350 do obsługi tras z Sydney do Nowego Jorku (ok. 17,7 tys. kilometrów) i Londynu (ok. 16,1 tys. kilometrów), które będą najdłuższymi na świecie lotami bez międzylądowania.
Nowe połączenia mają trwać od 19 do 20 godzin. Pod względem czasu spędzonego w powietrzu dotychczas czołowe miejsca zajmowały m.in. loty realizowane przez Singapore Airlines z Nowego Jorku do Singapuru (ok. 15,3 tys. kilometrów i niemal 19 godzin) i Qantas z Perth do Londynu (ok. 14,5 tys. kilometrów i 17,5 godziny).






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?