W sierpniu LOT spadł na liście najbardziej punktualnych linii w Europie. Ale miał lepsze wyniki niż w lipcu
Narodowy polski przewoźnik drugi miesiąc z rzędu zanotował spadek na liście najbardziej punktualnych europejskich linii lotniczych. Wskaźnik na poziomie 79,50 proc. przy zrealizowaniu 8,7 tys. lotów w sierpniu dał mu dopiero siódme miejsce, ale powodem tego jest fakt, że inni przewoźnicy radzili sobie lepiej niż wcześniej. LOT poprawił punktualność względem lipca (75,86 proc.), co dało mu wówczas czwarte miejsce w Europie.
Po raz drugi z rzędu najbardziej punktualną europejską linią była hiszpańska Iberia, która przy ponad 15,2 tys. lotów uzyskała wskaźnik na poziomie 85,76 proc. Drugie miejsce przypadło linii Norwegian Air Shuttle z wynikiem 84,61 proc. (7,9 tys. lotów), a trzecie Austrian Airlines z punktualnością na poziomie 81,09 proc. (11,1 tys. lotów).
Costa Dorada od 2119 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Majorka od 2955 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Ayia Napa od 2659 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Najbardziej punktualne europejskie linie lotnicze w sierpniu
1. Iberia: 85,76 proc. (15 237 lotów)
2. Norwegian Air Shuttle: 84,61 proc. (7 907)
3. Austrian: 81,09 proc. (11 112)
4. Air Europa: 80,42 proc. (5 764)
5. Finnair: 80,39 proc. (8 609)
6. Norwegian Air Sweden: 80,26 proc. (6 121)
7. LOT: 79,50 proc. (8 697)
8. Vueling: 79,21 proc. (21 672)
9. Icelandair: 78,27 proc. (4 178)
10. KLM: 75,85 proc. (21 861)
Wyniki punktualności LOT-u w 2023 roku
● Styczeń: 87,52 proc. (7 139 lotów, 5. miejsce w Europie)
● Luty: 85,62 proc. (6 485 lotów, 7. miejsce)
● Marzec: 88,32 proc. (7 634 loty, 2. miejsce)
● Kwiecień: 89,25 proc. (8 100 lotów, 1. miejsce)
● Maj: 88,68 proc. (7 581 lotów, 2. miejsce)
● Czerwiec: 82,72 proc. (8 582 loty, 1. miejsce)
● Lipiec: 75,86 proc. (8 762 loty, 4. miejsce)
● Sierpień: 79,50 proc. (8 697 lotów, 7. miejsce)
Jeśli chodzi o inne części świata, w regionie Azji i Pacyfiku najbardziej punktualne w sierpniu była linia AirAsia India (86,33 proc.), w Ameryce Północnej Delta Air Lines (82,80 proc.), w Ameryce Południowej Copa Airlines (89,78 proc.), a na Bliskim Wschodzie i w Afryce Safair (93,13 proc.).
Biorąc pod uwagę punktualność na lotniskach, w kategorii dużych w sierpniu wygrał port lotniczy w Bangalore (89,66 proc.), w kategorii średnich port Panama-Tocumen (91,11 proc.), a wśród małych port Mariscal Sucre w Quito (90,00 proc.).