więcej okazji z Fly4free.pl

W sierpniu LOT spadł na liście najbardziej punktualnych linii w Europie. Ale miał lepsze wyniki niż w lipcu

LOT
Foto: Tomasz Warszewski / ShutterStock
LOT po raz drugi z rzędu zanotował spadek na liście najbardziej punktualnych europejskich linii. Biorąc pod uwagę sierpień, narodowy przewoźnik zajął siódme miejsce w Europie, choć przy porównywalnej liczbie wykonanych lotów osiągnął lepszy wynik niż w lipcu.

Narodowy polski przewoźnik drugi miesiąc z rzędu zanotował spadek na liście najbardziej punktualnych europejskich linii lotniczych. Wskaźnik na poziomie 79,50 proc. przy zrealizowaniu 8,7 tys. lotów w sierpniu dał mu dopiero siódme miejsce, ale powodem tego jest fakt, że inni przewoźnicy radzili sobie lepiej niż wcześniej. LOT poprawił punktualność względem lipca (75,86 proc.), co dało mu wówczas czwarte miejsce w Europie.

Po raz drugi z rzędu najbardziej punktualną europejską linią była hiszpańska Iberia, która przy ponad 15,2 tys. lotów uzyskała wskaźnik na poziomie 85,76 proc. Drugie miejsce przypadło linii Norwegian Air Shuttle z wynikiem 84,61 proc. (7,9 tys. lotów), a trzecie Austrian Airlines z punktualnością na poziomie 81,09 proc. (11,1 tys. lotów).

Najbardziej punktualne europejskie linie lotnicze w sierpniu

1. Iberia: 85,76 proc. (15 237 lotów)
2. Norwegian Air Shuttle: 84,61 proc. (7 907)
3. Austrian: 81,09 proc. (11 112)
4. Air Europa: 80,42 proc. (5 764)
5. Finnair: 80,39 proc. (8 609)
6. Norwegian Air Sweden: 80,26 proc. (6 121)
7. LOT: 79,50 proc. (8 697)
8. Vueling: 79,21 proc. (21 672)
9. Icelandair: 78,27 proc. (4 178)
10. KLM: 75,85 proc. (21 861)

Wyniki punktualności LOT-u w 2023 roku

● Styczeń: 87,52 proc. (7 139 lotów, 5. miejsce w Europie)
● Luty: 85,62 proc. (6 485 lotów, 7. miejsce)
● Marzec: 88,32 proc. (7 634 loty, 2. miejsce)
● Kwiecień: 89,25 proc. (8 100 lotów, 1. miejsce)
● Maj: 88,68 proc. (7 581 lotów, 2. miejsce)
● Czerwiec: 82,72 proc. (8 582 loty, 1. miejsce)
● Lipiec: 75,86 proc. (8 762 loty, 4. miejsce)
● Sierpień: 79,50 proc. (8 697 lotów, 7. miejsce)

Jeśli chodzi o inne części świata, w regionie Azji i Pacyfiku najbardziej punktualne w sierpniu była linia AirAsia India (86,33 proc.), w Ameryce Północnej Delta Air Lines (82,80 proc.), w Ameryce Południowej Copa Airlines (89,78 proc.), a na Bliskim Wschodzie i w Afryce Safair (93,13 proc.).

Biorąc pod uwagę punktualność na lotniskach, w kategorii dużych w sierpniu wygrał port lotniczy w Bangalore (89,66 proc.), w kategorii średnich port Panama-Tocumen (91,11 proc.), a wśród małych port Mariscal Sucre w Quito (90,00 proc.).

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Co zbierało te dane i publikowało wyniki? Nie wiadomo. Jakiś link? - nigdy ich nie podajecie.
edro, 13 września 2023, 0:25 | odpowiedz
Dane nt. punktualności linii i lotnisk analizuje firma badawcza Cirium. Raporty są dostępne na jej stronie internetowej. 
edro Co zbierało te dane i publikowało wyniki? Nie wiadomo. Jakiś link? - nigdy ich nie podajecie.
Cezary Kawecki, 13 września 2023, 10:23 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »