Polskie lotniska tracą miliony złotych. Sprawdź, ile musisz dopłacać do swoich tanich lotów
Choć polskie lotniska biją kolejne rekordy pod względem liczby obsłużonych pasażerów, to wciąż tylko nieliczne porty nie przynoszą wielomilionowych strat. Czy jest jakaś szansa na zmianę tej sytuacji oraz które lotniska notują najgorsze wyniki - sprawdź w naszym raporcie.
Część lotnisk poda oficjalnie swoje wyniki finansowe dopiero pod koniec czerwca, ale już teraz ponad połowa z nich pochwaliła się swoimi wynikami za ubiegły rok. Oczywiście, najchętniej chwalą się te, które przynoszą zyski, ale wyniki podają też te odnotowujące straty. Tym bardziej, że często nawet kilka mln złotych na minusie to nie jest aż taki zły wynik.
PoprzednieObraz 8 z 10Następne
No dobra, ale czy lotniska w ogóle muszą zarabiać?
Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest oczywista, bo na dobrą sprawę większość małych lotnisk w Polsce nigdy nie osiągnie rentowności. Ale oprócz wyniku finansowego lotniska, dla samorządu (bo w lwiej części to do nich należą lotniska i one dopłacają dla ich działalności) równie ważne są czynniki dodatkowe, takie jak większy potencjał inwestycyjny, a co za tym idzie więcej miejsc pracy dla regionu, który posiada port lotniczy.
Ale nie wszędzie posiadanie lotniska przekłada się na miejsca pracy. Z opublikowanego rok temu raportu Deutsche Bank na temat małych lotnisk w Niemczech wynika, że w większości z nich rozwijane są głównie kierunki urlopowe, które raczej nie są zbyt mocnym bodźcem dla inwestorów.
Fot. Shutterstock
Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest oczywista, bo na dobrą sprawę większość małych lotnisk w Polsce nigdy nie osiągnie rentowności. Ale oprócz wyniku finansowego lotniska, dla samorządu (bo w lwiej części to do nich należą lotniska i one dopłacają dla ich działalności) równie ważne są czynniki dodatkowe, takie jak większy potencjał inwestycyjny, a co za tym idzie więcej miejsc pracy dla regionu, który posiada port lotniczy.
Ale nie wszędzie posiadanie lotniska przekłada się na miejsca pracy. Z opublikowanego rok temu raportu Deutsche Bank na temat małych lotnisk w Niemczech wynika, że w większości z nich rozwijane są głównie kierunki urlopowe, które raczej nie są zbyt mocnym bodźcem dla inwestorów.
Fot. Shutterstock
PoprzednieObraz 8 z 10Następne






