Buzz, czyli polska spółka Ryanaira, planuje dynamiczny rozwój oferty wakacyjnych lotów z Pragi. Przewoźnik rozmawia z największymi czeskimi biurami podróży i zapowiada, że może w tym kraju zająć miejsce rynkowego lidera, czyli linii Smartwings, której w czarnym scenariuszu grozi nawet bankructwo.
O ambitnych planach linii Buzz poinformowała czeska agencja prasowa CTK. Buzz chce jesienią uruchomić loty czarterowe z Pragi m.in. do Maroka i na Wyspy Kanaryjskie, a od lata 2021 roku także Turcji, Grecji, Hiszpanii czy Włoch. Buzz prowadzi w tej sprawie negocjacje z największymi biurami podróży w kraju, korzystając z tego, że swoje problemy związane z koronawirusem ma Smartwings, czyli największa czarterowa linia w Czechach.
– Czescy pasażerowie i biura podróży nie muszą się martwić o przyszłoroczne wakacje. Prowadzimy zaawansowane negocjacje z największymi biurami podróży w tym kraju – mówi Michał Kaczmarzyk, dyrektor generalny linii Buzz.
Grupa Smartwings, w skład której wchodzi też narodowy czeski przewoźnik CSA, poinformowała niedawno, że będzie potrzebowała pomocy finansowej od czeskiego rządu, bo w przeciwnym razie być może będzie musiała ogłosić bankructwo. I choć premier Andrzej Babisz ogłosił publicznie, że pomoc zostanie udzielona, to kilka dni temu przeciw rządowym gwarancjom dla Smartwings wystąpiła czeska minister finansów Alena Schillerowa. Sprawa wciąż jest więc otwarta, a przyszłość Smartwings stoi pod znakiem zapytania.
Co na to Ryanair? W imieniu irlandzkiej linii Buzz poinformował w komunikacie prasowym, że w razie bankructwa Smartwings linia z radością przejmie wszystkie trasy tej linii z Pragi.
Biura podróży na razie podchodzą do propozycji linii Buzz z rezerwą. Zapewne postęp w negocjacjach będzie zależał od tego, w jakiej kondycji będzie znajdowała się linia Smartwings.
Sam Kaczmarzyk w rozmowie z serwisem Zdopravy.cz twierdzi, że Buzz mógłby wykonywać loty czarterowe w Czechach choćby od zaraz.
– Jesteśmy gotowi do latania od 1 lipca. Buzz ma w swojej flocie 50 samolotów, a w sumie możliwość korzystania z floty Ryanaira, liczącej ponad 400 maszyn. To nie będzie problem, żeby z dnia na dzień przejąć czeski rynek – mówi.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?